הנשיא הרצוג: "מוכנים להפוגה נוספת לטובת שחרור חטופים"

איתי גדסי No Comments on הנשיא הרצוג: "מוכנים להפוגה נוספת לטובת שחרור חטופים"

נשיא המדינה בתדרוך לשגרירים מרחבי העולם: "ישראל מוכנה לקיים הפוגה הומניטרית נוספת על מנת לאפשר שחרור חטופים. האחריות מוטלת במלואה על סינוואר והנהגת חמאס"

צילום: Avshalom Sassoni/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נשיא המדינה יצחק הרצוג, תדרך הבוקר (שלישי) שגרירים המכהנים בישראל והסגל הדיפלומטי אשר מייצגים יחד למעלה מ-80 מדינות ברחבי העולם.

התדרוך נערך במקום קבלת הפנים המסורתית לשנה החדשה אשר מתקיימת מידי שנה, ועל רקע המלחמה המתמשכת נגד ארגון הטרור חמאס בעזה. עיקר התדרוך עסק במצב הנוכחי בישראל, לצד הסיוע ההומניטרי שישראל מעניקה לעזה.

נשיא המדינה ציין בדבריו כי ישראל מוכנה לקיים הפוגה הומניטרית נוספת בתמורה לשחרור החטופים. הנשיא הדגיש כי האחריות המלאה לדבר מוטלת על סינוואר והנהגת חמאס. עוד הדגיש, כי ישראל אינה במלחמה עם העם הפלסטיני, אלא במלחמה מול האויב, שהוא ארגון הטרור חמאס. בתוך כך, קרא הנשיא לארגונים בינלאומיים לפעול יותר במטרה להקל על העברת הסיוע לעזה.

במהלך התדרוך סקר גם אלוף-משנה אלעד גורן, ראש המחלקה האזרחית במתפ״ש ובמסגרת דבריו שיתף במאמצים המתמשכים למתן סיוע הומניטרי לתושבי עזה.

הנשיא פתח את התדרוך ואמר: "אני רוצה להודות למדינות והמנהיגים אשר פעלו למען שחרור החטופים בהקדם האפשרי. כל מאמץ שהמדינות שלכם, המנהיגים שלכם, והתקשורת שלכם יכולים לקדם, לצד קשריכם הדיפלומטיים, מסייעים בהפעלת לחץ חיוני, על מדינות שונות שמעורבות בנושא שחרור החטופים. בראש ובראשונה צריך לזכור ולהדגיש- יש עשרות מקרים הומניטריים בתוך קבוצת החטופים המוחזקים כיום בעזה, ביניהם תינוקות ונשים, קשישים, חולים ופצועים".

הנשיא המשיך והדגיש: ״אני יכול לחזור על העובדה שישראל מוכנה לקיים הפוגה הומניטרית נוספת ולהעניק סיוע הומניטרי נוסף על מנת לאפשר שחרור חטופים. האחריות המלאה מוטלת במלואה על סינוואר והנהגת חמאס". עוד הוסיף: ״חשוב לנו לחזור ולהדגיש, אנחנו לא נלחמים בתושבי עזה, הם לא אויבינו – אנחנו נלחמים בחמאס, הם האויב. מלחמתה של ישראל צודקת יותר מאי פעם. ומהבחינה הזו, אנו נוקטים בכל הצעדים ההומניטריים האפשריים על פי החוק ההומניטרי הבינלאומי.

"אנחנו עושים מאמצים ניכרים כדי להגביר את הסיוע ההומניטרי לעזה. למשל, כאשר בתי חולים זמניים נבנים בשטח על ידי מדינות שונות. בהזדמנות זו, אני רוצה לשבח את היוזמה האמירתית, שאחרים הולכים בעקבותיה.

"אבל ישנה נקודה נוספת שחשוב להזכיר, והיא שניתן לשלש את כמות הסיוע ההומניטרי באופן מיידי. בשבועיים האחרונים ישראל הפעילה בניצנה ציוד סריקה חדש המאפשר כניסת 350 משאיות ביום. בשבועיים האחרונים, ישנם מכשולים רבים בהזרמת משאיות לעזה, שניצבים לפתחם של האו"ם ושותפים אחרים כיום. רק כ-125 או 100 משאיות ביום מצליחות להיכנס לרצועה. אנחנו יכולים לשלש את כמות המשאיות בקלות אם רק היה מאמץ מצד האו"ם ושותפיו. העולם צריך לדעת שאפשר להכניס לעזה עוד אלפי טונות של ציוד הומניטרי ביום. הכישלון מצוי בידי האו"ם ושותפיו".



0 תגובות