מפקד אוגדת עזה לשעבר: "תחילת דרך ארוכה"

המהדורה המרכזית No Comments on מפקד אוגדת עזה לשעבר: "תחילת דרך ארוכה"

האלוף במיל' גדי שמני מזהיר אצל מימרן במהדורה המרכזית ב'קול חי': "אם לא תהיה נוכחות צה"לית קבועה לא תהיה שום דרך להבטיח שחמאס לא יתחמש מחדש. נפגוש אותם שוב בעוד כמה שנים בצורה מורחבת. גם הם יפיקו לקחים"

צילום: IDF Spokesperson / Flash 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אלוף במילואים גדי שמני, לשעבר מפקד אוגדת עזה, בראיון נרחב ומקיף על המצב הביטחוני הערב ב'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן: "אנחנו בתחילת דרך ארוכה, יש שם אימפריה של טרור והלחימה היא מאוד מורכבת. זה מערך אדיר שהחמאס בנה במשך שנים. בהחלט יש להם מאפיינים של צבא. כל הסיפור של התת קרקע זה אתגר אדיר. לא להאמין שהחמאס בנה את זה במשך שנים תחת עינה הפקוחה של מדינת ישראל ובמימון חלקי שלנו".

לדבריו: "עזבנו את ציר פילדלפי לחסדי המצרים אבל הם לא ספקו לנו את הסחורה. החמאס בעצמו יזם את סבבי הלחימה והיה ברור שאנחנו לא מצליחים לפגוע בתשתיות שלו. ראינו את הניסוים והרקטות שהם שיגרו לכיוון הים אבל איפשרנו את ההתעצמות שלהם. כעת נדרש הרבה מאוד זמן. צה"ל נמצא בעזה ובחאן יונס. ברפיח עדיין לא נגעו ויש גם הרבה מחנות ענקיים במרכז שצה"ל עדיין לא נכנס אליהם".

ובהתייחס לציון 20 שנה לנאומו של ראה"מ שרון בו הכריז על ההתנתקות אומר שמני: "בזמן נאום הרצליה בו שרון הציג את תכנית ההתנתקות הייתי בפעילות מבצעית, רק בבוקר שמעתי על הנאום והתוכנית. לא אהבתי אותה בזמנו. עכשיו אני חושב שאין טעם לדון אם זה היה טעות".

ובהתייחס לגבול לבנון: "חטפו לנו שלושה חיילי הנדסה ולא הגבנו בכלל. משם זה הלך והידרדר על 2006, אז פרצה מלחמת לבנון". וג'נין: "בהתנתקות יצאנו גם משם, אבל עכשיו צה"ל נכנס מתי שצריך, פועל ועושה כל מה שהוא רוצה. אם היינו עושים את זה בעזה כנראה לא היינו מגיעים למלחמה".

לסיום, אומר האלוף במיל' גדי שמני, כי "אם לא תהיה נוכחות צה"לית קבוע לא תהיה שום דרך להבטיח שהחמאס לא יתחמש מחדש. נפגוש שוב את החמאס בעוד כמה שנים בצורה מורחבת. גם הם יפיקו לקחים".

האזינו



0 תגובות