'שמע ישראל' במסגד? הגר"י יוסף: "אסור לפגוע ברגשותיהם"

נתי קאליש No Comments on 'שמע ישראל' במסגד? הגר"י יוסף: "אסור לפגוע ברגשותיהם"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מרן הראשון לציון הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף שליט"א, שיגר מכתב לרב הראשי לצה"ל הרב אייל קרים, בעניין השאלה איך על חיילי צה"ל לנהוג בכניסה למקומות למסגדים ולבתים של פלסטינים.

"יש מהם מיעוט קטן מאוד בשולי המחנה הנוהגים מנהג ביזיון בבתי תפילה שלהם או מתגרים בתושבי המקום באמצעות מערכות ההגברה אשר נמצאים במסגדים. או שנוהגים מנהג ביזה והשחתה שלא לצורך, בבתים או ברכוש של תושבים", נכתב בשאלה שהופנתה לראשון לציון.

מרן הראש״ל השיב תשובה ברורה: "הנה, הדבר ברור כי כל שאין מדובר בצורך לחימה אין להתגרות בהם, לבזוז או להשחית שלא לצורך לחימה ובפרט שמדובר בענייני דת. ויש להסביר לאותם חיילים כי אין לפגוע ברגשותיהם הדתיים של בני דתות אחרות מכמה וכמה טעמים שאכמ״ל בהם". הרב הראשי הוסיף: "עם ישראל הוא עם סגולה ואינו נוהג כמעשיהם של אותם מרצחים אשר טבחו לא חמלו, בזזו, השחיתו וחיללו את כל הקדוש והיקר לנו. לכן, שומה עלינו לנהוג משנה זהירות ולהימנע ממעשים שאין בהם תועלת ללחימה וגורמים נזק לעם ישראל ולתדמיתו בעולם".

בסיום מכתבו מברך הרב את חיילי צה"ל שיצליחו במשימתם: "והנני בזה לחזק ולברך את כל חיילי צה"ל בכל מקום שהם שיתן ה' אלוקינו את אויבנו הקמים עלינו נגפים לפניהם, ויצילם מכל צרה וצוקה ויחזרו לבתיהם ולמשפחותיהם לשלום ויעטרם בכתר ישועה ובעטרת נצחון ויקוים בהם הכתוב (דברים כ, ד) כי ה' אלוקיכם ההלך עמכם להלחם לכם עם אויבכם להושיע אתכם אכי"ר. והמזהיר והנזהר ירבה שלומם כמי נהר".



0 תגובות