ההרפתקה הפוליטית של בוסו בבני ברק תעלה למצביעים ביוקר?

איתי גדסי No Comments on ההרפתקה הפוליטית של בוסו בבני ברק תעלה למצביעים ביוקר?
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המועמד לראשות העיר בני ברק אוריאל בוסו, הוצנח בקול רעש גדול לפני ארבעה חודשים כמועמד אטרקטיבי לראשות העיר. כזה שישבור את הדיל הפוליטי ההיסטורי בין אגודת ישראל לדגל התורה.

על הנייר לשס היו את כל הנתונים. אכזבה וחילוקי דעות ביהדות התורה שהחריפו עד כדי הטלת וטו על זייברט כזכור. בוסו צבר מומנטום, מצביעים חופשיים ואף כאלו שזוהו כמצביעים ליהדות התורה הכריזו שיתמכו בו.

אדמה חרוכה או קרקע פוריה

ברשימות למועצה בוסו התנהל בדיסקרטיות. הוא הרכיב רשימה של נציגים אנונימיים ונטולי השפעה פוליטית, מתוך הבנה שאלו ישרתו אותו במהלך כהונתו כראש עיר או כסגן, והדיח את כל חברי הרשימה היוצאת מול אכזבתם הרבה.

בוסו פתח חזית לא רק עם חברי המועצה היוצאת, אלא גם עם רב העיר הגאון הרב מסעוד בן שמעון וקבוצה מרבני העיר אשר ביקשה לקבוע את הרכב הרשימה בתיאום. חברי הרשימה החדשים נודעו לרבנים רק מהתקשורת.

האם בוסו חוזר?

מיד עם מינויו לשר בריאות ארז אוריאל בוסו את מטלטליו וחזר להתגורר בפתח תקווה ונטש את הסיעה בראשה הוא עומד. כשהוא מאותת לדרעי על רצונו לעזוב את הזירה המוניציפלית שנכפתה עליו. אך ללא שום הצהרה רשמית לעשרות אלפי הבוחרים הפוטנציאליים.

בוסו למעשה חיסל את הסיכוי לשינוי בבני ברק בעשור הקרוב ואולי יותר. הרשימה האנונימית והאכזבה של חלק מהמצביעים מההרפתקאה, עלולים לעלות לה ביוקר בקלפי.

עתה, שנקבע מועד סופי לבחירות, מתחדדת השאלה, האם שס ויתרה על בני ברק? עיר הכתר החרדית, העיר השניה בגודלה מבחינת מצביעי ש"ס.

האם דרעי יודיע לבוסו על חזרתו להתמודדות בבני ברק כדי לשקם את הסיעה המפורקת? אולי מתוך הבנה שימיה של הממשלה ספורים גם כך. או שדרעי יותיר את בוסו בתפקידו וימנה גורם דומיננטי יותר לנהל את הסיעה המקומית החדשה.

דובר הקמפיין של בוסו, יענקי ביכלר אומר הבוקר כי "טרם התקיים דיון בנושא. וכי המפלגה תיידע את הציבור בהחלטתה בימים הקרובים".

עכשיו נותר לראות כיצד הורדת ההתמודדות בבני ברק תסייע לשס בערים אחרות. והאם רשימת המועמדים שהציגה שס תשרוד את המלחמה, או שדרעי יסתפק בהורדת תותחי המלחמה לאלעד תמורת קיפול מועמדיו בערים נוספות? ימים יגידו



0 תגובות