פעוט לא הצליח לאכול ולשתות: בביה"ח התגלתה הסיבה

צבי טסלר No Comments on פעוט לא הצליח לאכול ולשתות: בביה"ח התגלתה הסיבה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חגיגת יום ההולדת כמעט והסתיימה באסון גדול עבור משפחה מירושלים. הייתה זו תושייתם של רופאי הדסה הר הצופים שמנעה נזק כבד ביותר במערכת העיכול של תינוק בן 10 חודשים לאחר שאושפז במצב קשה מאוד.

משפחתו של התינוק בן העשרה חודשים הגיעה איתו אל בית החולים הדסה הר הצופים תוך שהם מדווחים על קשיים רציניים כאשר התינוק מנסה לבלוע, ללא יכולת לאכול ולשתות כלל מזה כמה ימים. במהלך בדיקת סיטי הבחינו הרופאים בפצע מקומי משמעותי בוושט.

ד"ר מרדכי סליי, מנהל יחידת גסטרואנטרולוגיה התערבותית בהדסה הר הצופים, שטיפל בתינוק, מתאר: "הילד הגיע אלינו לאחר שחתיכת הפלסטיק המשוננת, המשמשת לנעיצת נר על עוגות יום הולדת הייתה תקועה בצינור הוושט במשך שלושה ימים וגרמה לנזק רב וחמור". הצוות הבין כי התינוק אכל מעוגת יום ההולדת ואז בלע גם את תופסן הפלסטיק המשמש לנעיצת הנר בעוגה.

צילום: דוברות הדסה

ד"ר סליי מסביר כי הרופאים הצליחו לחלץ את התופסן ובכך הצילו את חיי הפעוט. "בזמן שבדקנו את הפעוט הבחנו בחור משמעותי בוושט ושחתיכת הפלסטיק המשוננת עוד תקועה באזור. בגלל הצורה המסוכנת ומלאת החלקים החדים של חתיכת הפלסטיק, היה מאוד קשה להוציא אותה אבל הצלחנו לעשות זאת בעדינות ומבלי לגרום לנזק נוסף באמצעות פעולה אנדוסקופית – החדרת צינור ארוך ודק אל מערכת העיכול העליונה".

הרופאים הצליחו לסגור את החור בוושט והפעוט עבר לטיפול בן כמה ימים בבית החולים, תחילה כשהוא מונשם ומורדם ביחידה לטיפול נמרץ ילדים, בה שהה כשבוע ולאחר התאוששות – במחלקת הילדים.

במהלך הימים הללו משפחתו לא עזבה את מיטתו, והצוות ביצע מספר בדיקות וצילומים על מנת לוודא כי מצב הוושט תקין. "ההליך שעשינו הצליח באופן מלא. עם ההתאוששות וההחלמה התינוק התחיל לאכול אוכל טחון ואני צופה כי הוא יהיה בריא לחלוטין", מסביר ד"ר סליי. הוא מדגיש כי חתיכת פלסטיק זו, שהיא משוננת ועלולה להינעץ באחד מהאיברים הפנימיים, יכולה לעשות נזק אדיר במערכת העיכול: "רוב צעצועי הפלסטיק הקטנים עוברים בגרון ולא עושים נזק חמור אבל חתיכת פלסטיק כמו זו לא יכולה לעבור באופן חלק וזה מסתבך. המעמד הקטן הזה לנרות שננעץ בעוגה, נמצא בכל בית וצריך לשים לב ליד שלא יגיע לילדים קטנים, זה יכול להפוך להיות מפגע משמעותי וקשה. לכן, גם אם משתמשים בתופסנים הקטנים הללו, יש לוודא טרם אכילת העוגה שכל התופסנים הוצאו ממנה ונשלפו החוצה בלי יוצא מן הכלל".



0 תגובות