אחרי המחווה לחמאס: שגרירי בלגיה וספרד ינזפו

שלמה ריזל No Comments on אחרי המחווה לחמאס: שגרירי בלגיה וספרד ינזפו
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר החוץ אלי כהן, הנחה לזמן לשיחת נזיפה את שגרירי ספרד ובלגיה בישראל, לאחר מסיבת העיתונאים שקיימו מנהיגי המדינות במעבר רפיח ביום שישי, בה למעשה נתנו גיבוי לחמאס, שבירך על דבריהם. זאת, זמן קצר לפני שחרור החטופים הישראלים באותו מקום ממש.

ראש ממשלת בלגיה קרא להפוך את הפסקת האש לקבועה. ראש ממשלת ספרד גינה את האלימות של חמאס, אך אמר ששוחח עם נתניהו על כך שהגיע הזמן לעצור את מעגל האלימות באזור ולקדם את השלום.

כאמור, בעקבות דבריהם של ראש ממשלת ספרד וראש ממשלת בלגיה ברפיח הנחה שר החוץ אלי כהן לזמן את שגרירי המדינות לשיחת נזיפה חריפה.

שר החוץ אלי כהן: ״אנחנו מגנים את הטענות השקריות של ראשי הממשלות של ספרד ובלגיה אשר נותנים רוח גבית לטרור. ישראל פועלת לפי הדין הבינלאומי ונלחמת בארגון טרור רצחני גרוע מדאעש שמבצע פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות. אנחנו נחדש את הלחימה לאחר הפסקת האש עד לחיסול שלטון החמאס ברצועת עזה ושחרור כל החטופים".

ראש הממשלה נתניהו מסר כי הוא "מגנה בתקיפות את דברי ראשי ממשלות בלגיה וספרד על כך שלא הטילו את האחריות המלאה על הפשעים נגד האנושות שביצע חמאס, שטבחו באזרחינו ומשתמשים בפלסטינים כמגן אנושי".

ביום חמישי האחרון נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו שני המנהיגים, ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס וראש ממשלת בלגיה אלכסנדר דה-קרו, בלשכת רה"מ בכנסת.

צילום: קובי גדעון /לע"מ

לאחר שראש הממשלה הציג בפניהם חלקים מסרטון הזוועות של דובר צה"ל אמר להם את הדברים הבאים: "אנחנו עומדים מול אויב ייחודי, אכזרי במיוחד. אויב לא אנושי. הם חותרים לרצח עם. הם לא נלחמים למען שטח זה או אחר, הם נלחמים כדי להשמיד את המדינה היהודית בכל גבול שהוא. הם אומרים את זה.

"המטרה שלהם היא מעבר להשמדת ישראל. הם חלק מציר טרור של איראן, חיזבאללה, חמאס, החות'ים. הם אומרים: מוות לאמריקה, שהיא השטן הגדול, ישראל היא השטן הקטן. אני מקווה שאני לא מעליב אתכם – אתם שטן בגודל בינוני.

"הם שונאים את הציוויליזציה החופשית שלנו. הם רוצים לקבור אותה. יש להם אידאולוגיה שהיא מטורפת. במאה ה-21, אחרי עידן הנאורות, אחרי המהפכה המדעית, אחרי הקידום של זכויות אדם ודמוקרטיה – זהו טירוף טהור.

צילום: קובי גדעון /לע"מ

"אבל אם אנחנו הדמוקרטיות נשלים עם זה ונאמר שתחת שום נסיבות לא נוכל להיכנס כיוון שלמרבה הצער אזרחים יהרגו – אז הפסדנו. הפסדנו לפני שהתחלנו. אתם הפסדתם. ספרד הפסידה, בלגיה הפסידה כיוון שזה יתפשט. אתם תראו זאת בקרוב מאוד, כיוון שציר הטרור לא יעצור. אם הם יצאו מנצחים פה הם רוצים להרוס את המזרח התיכון ואז הם ימשיכו לאירופה ולאחר מכן ימשיכו הלאה.

"אם אתם חושבים שאני מגזים אני לא. פה יוכרע ציר ההיסטוריה. האם נעצור אותם פה או שהם ממשיכים אליכם. כיצד עוצרים אותם? מה עושים? מה המדינות המערביות, הדמוקרטיות עושות כשהטרוריסטים מטמיעים את עצמם בקרב אזרחים?

"אני לא יודע איך ההיסטוריה הייתה נראית אם היו הפגנות ומחאות במערב נגד בעלות הברית על כך שיש נפגעים בקרב אזרחים גרמנים. אני יודע שההיסטוריה הייתה נראית אחרת. אבל אנחנו בעלות הברית, יחד עם הערבים המתונים, ארצות הברית ואירופה – אנחנו בעלות הברית והם הנאצים החדשים. ולא ייתכן שיציבו לישראל סטנדרט שאף אחד אחר לא צריך לעמוד בו. עלינו להילחם בטרוריסטים".



0 תגובות