דיור מוגן, הוצאות ותמיכה רגשית: זכויות הקשישים ששוחררו

צבי טסלר No Comments on דיור מוגן, הוצאות ותמיכה רגשית: זכויות הקשישים ששוחררו
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משרד הרווחה והביטחון החברתי גיבש סל מענים לאזרחיות ואזרחים ותיקים ששבים לארץ משבי חמאס. המשרד העמיד בפני אזרחיות ואזרחים ותיקים שמשוחררים אפשרות להשתכן בדירה בבית דיור מוגן ביחד עם בן משפחה או עובד זר במימון מלא של המשרד, וזאת בהתאם לרצונם ולצרכיהם. מדובר בפריסה כלל ארצית של בתי דיור מוגן והשבים יוכלו לבחור אם הם מעוניין בדירה באחד המתחמים או בפתרון אחר.

יצוין כי חלק מהאזרחים הוותיקים מהקהילות שמהן מגיעים מרבית החטופים כבר שוכנו על פי רצונם בבתי דיור מוגן, והשבים יוכלו לבחור האם להצטרף אליהם או לבחור בפתרון אחר.

אזרחיות ואזרחים ותיקים שזקוקים לסיוע משמעותי יותר יכולים להיכנס לכל אחד מבתי האבות שנמצאים בהתקשרות עם המשרד בכל רחבי הארץ.

על פי הנוהל, משרד הרווחה יממן את ההוצאות הנלוות של האזרח הוותיק בדיור המוגן ובכלל זה מזון, תרופות, והקצאת כוח אדם ייעודי עבורם. כמו כן, העובדים הסוציאליים יבצעו עבור האזרחים הוותיקים מיצוי זכויות מלא מול כלל משרדי הממשלה והגופים הציבוריים והפרטיים כגון המוסד לביטוח לאומי, משרד הבריאות, הבנקים וכדומה. הסל החומרי שמציע המשרד כולל סיוע במימון לביגוד, הצטיידות ראשונית, סיוע במשקפיים, מכשירי שמיעה, אביזרי בריאות כגון הליכונים ואביזרים אחרים.

על פי הנוהל עובדים סוציאלים מהרשויות המקומיות שבהן מתגוררים השבים, ילוו גם את האזרחים הוותיקים ואת בני המשפחה ויסייעו להם בקבלת החלטות משותפות והגעה להסכמות באשר לדרכי הטיפול הנכונות.

העובדים הסוציאליים ימשיכו ללוות את האזרחים הוותיקים גם בתקופה הקרובה תוך הקפדה יתרה על קשר עם בני המשפחה ומעקב אחרי מצבם הרגשי והנפשי.



0 תגובות