"בניגוד לנהלים": לוחם מג"ב הודח עקב פיגוע הדקירה בי-ם

חדשות קול חי No Comments on "בניגוד לנהלים": לוחם מג"ב הודח עקב פיגוע הדקירה בי-ם

מפקד מג"ב החליט להדיח לוחם מג"ב זאת בעקבות תחקיר פיגוע הדקירה בשער הפרחים בו נרצחה שוטרת מג"ב רוז לובין. מהתחקיר עלו כשלים מבצעיים שכללו נטישת עמדה בניגוד לכללים.

שער הפרחים. ארכיון צילום: Yonatan Sindel/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר ביצוע תחקיר הפיגוע בירושלים, שבו נהרגה לוחמת מג"ב רוז לובין, עולה כי בהתנהלותו של אחד מלוחמי הצוות, נמצא כשל משמעתי ומבצעי חמור, שכלל נטישת העמדה, וזאת בניגוד מוחלט לפקודות ולהנחיות. בהתאם לכך, הוחלט על ידי מפקד משמר הגבול, על הדחתו של הלוחם מתפקידו.

ממצאי התחקיר שפורסמו מלמדים כאמור על כשל משמעתי ומבצעי חמור בהתנהלותו של אחד הלוחמים. מדוברות המשטרה נמסר כי לאחר ביצוע תחקיר האירוע שבמהלכו נרצחה לוחמת מג״ב סמ״ש רוז לובין ז״ל סמוך לתחנת ׳שלם׳ בירושלים ע״י מחבל תושב מזרח העיר, עולה כי בהתנהלותו של אחד מלוחמי הצוות נמצא כשל משמעתי ומבצעי חמור.

לדברי גורמים במשטרה הכשל המשמעתי כלל נטישת עמדה מבצעית בניגוד מוחלט לפקודות וההנחיות. בהתאם לכך, הוחלט על ידי מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק על הדחתו של הלוחם הנ״ל מתפקידו והעברתו להמשך שירות בצה״ל.

מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק: "לוחמות ולוחמי משמר הגבול, נמצאים בחזית העשייה והלחימה, כחיל אנחנו אמונים על בטחונו ושלומו של הציבור- ובהתאם לסמכות הגדולה ישנה אחריות במידה זהה. משמר הגבול הוא חיל שחרט על דגלו מקצועיות ומקצוענות בהתאם למצפן ערכי ברור ומובהק. במקומות שבהם נבין שיש כשל, לא נתפשר ונטפל בנחישות ובאומץ פיקודי, תוך הפקת לקחים ושקיפות מלאה."



0 תגובות