30 יום למלחמה: סוכל ניסיון חדירת מחבלים לכיסופים

    קובי פינקלר No Comments on 30 יום למלחמה: סוכל ניסיון חדירת מחבלים לכיסופים

    שלושים יום למלחמה והמתיחות בצפון נמשכת: לפנות בוקר הופעלה התרעה במשגב עם, לאחר שאמש צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון. הפלסטינים דיווחו הלילה על תקיפות נרחבות של צה"ל ברצועה, בין היתר במחנה הפליטים אל-מע'אזי. ראש ממשלת קנדה שוחח עם נתניהו: "יש להשיב את החטופים מידית ללא תנאי". ביידן אישר: התקדמות במגעים להפוגה הומניטרית ברצועה

    צילום: דובר צה"ל
    10:41
    03.06.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on למה מחכה הקשיש הצולע האמריקני – לעוד שביעי באוקטובר?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שלושים יום למלחמה בעזה: כוחות צה"ל ממשיכים בפעילות הקרקעית הנחושה בתוך עזה ובתקיפות מהאוויר. כוחות הקרקע מאתרים פירי מנהרות, מבצעים פשיטות ומחסלים מפקדים ומחבלים רבים.

    במוצאי השבת הותרו לפרסום שמותיהם של עוד ארבעה לוחמים שנהרגו בקרבות בעזה ביום שישי. רב סרן יהודה נתן כהן, בן 25, משדמות מחולה, מפקד פלוגה בסיירת גבעתי. סמל ראשון גלעד נחמיה ניצן, בן 21, משילה, לוחם בסיירת גבעתי סמ"ר יונדב רז לוינשטיין, בן 23, ממעלה אדומים, לוחם בסיירת גבעתי. רס"ר ליאור ארזי, בן 25, מגבעת חיים איחוד, פרמדיק לוחם ביחידת שלדג. יהי זכרם ברוך.

    שר הביטחון יואב גלנט ציין אמש בהצהרה לתקשורת כי "הלחימה מתקדמת היטב, ומחבלים מחוסלים בקרבות". הוא הוסיף כי שניים עשר מפקדי גדודים של חמאס חוסלו עד כה. לדבריו "בתום הלחימה לא יישאר זכר מחמאס, נגיע עד ליחיא סינוואר ונחסל אותו". גלנט הפנה מסר לתושבי עזה ואמר להם "אם תגיעו לפנינו ליחיא סינוואר לפנינו, זה יקצר את המלחמה".

    במהלך הלילה לא נורו רקטות לעבר שטח ישראל. המטח האחרון שוגר אמש לאזור המרכז והשפלה. דווח על נפילה בשטח פתוח באזור נס ציונה , ובשדרות נחתה רקטה בגג בית ספר. נזק נגרם למבנה ובכל המקרים ב"ה לא היו נפגעים.

    גם בזירה הצפונית צה"ל ממשיך לפעול כל העת ובעקבות ירי של חיזבאללה תקפו מטוסי חיל האוויר תשתיות טרור של חיזבאללה בלבנון. דובר צה"ל מסר כי טיל נ"ט נורה לעבר מטולה. לא היו נפגעים.

    במקביל, ארצות הברית ממשיכה להפעיל לחץ על ישראל לבצע הפסקות הומנטיריות ברצועה. הנשיא ביידן אישר אמש כי חלה התקדמות במגעים להפוגה הומניטרית בעזה. קודם לכן אמר שר החוץ האמריקני בלינקן כי הפסקות הומניטריות לא יפגעו במלחמה של ישראל נגד חמאס. הוא דחה את האפשרות להפסקת אש כוללת. בלינקן צפוי להגיע היום לטורקיה שם ייפגש עם הנשיא ארדואן לאחר שזה החליט להחזיר את השגריר הטורקי לאנקרה לצורך התייעצויות.

    ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו שוחח עם ראש הממשלה נתניהו. בחשבונו ברשתות החברתיות צייץ כי אישר מחדש את תמיכה של קנדה בישראל ובזכותה להגן על עצמה, בהתאם לחוק הבין-לאומי. עוד הוסיף כי יש לשחרר "מיידית וללא תנאי" את החטופים שבידי חמאס.



    0 תגובות