הוועדה בכנסת אישרה מענק אכלוס עצמאי למפוני הגבול

איתי גדסי No Comments on הוועדה בכנסת אישרה מענק אכלוס עצמאי למפוני הגבול

ועדת העבודה והרווחה דנה בהסכם למתן מענק אכלוס עצמאי למפונים. שר התיירות חיים כץ: "מדובר במענק בסך 18,000 ₪ בחודש למשפחה של זוג עם שני ילדים. זה סכום מכובד שאפשר לחיות איתו "

צילום: דני שם טוב / דוברות הכנסת
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת העבודה והרווחה בראשות ח"כ ישראל אייכלר, אשרה היום (ד') את ההסכם בין הממשלה למוסד לביטוח לאומי, שמסדיר מתן מענק אכלוס עצמאי לתושבי הצפון והדרום שהתפנו עצמאית מבתיהם. בדיון השתתף שר התיירות, חיים כץ. על פי ההסכם, תושב אשר התפנה מביתו או הוצא לריענון בהתאם להחלטות הממשלה שהתקבלו מאז פרוץ המלחמה בנושא, יכול לבחור להיקלט באופן עצמאי במסגרת לינה שאינה המענה שניתן מכוח אותן החלטות ויהיה זכאי למענק אכלוס עצמאי. היקף המענק יעמוד על סך של 200 שקלים חדשים ליום למבוגר שזכאי לקבלת המענק ועל סך של 100 שקלים חדשים ליום לילד של זכאי, ובהתאם לתקופות הזכאות שנקבעו בכל החלטה. ההסכם המוצע מסדיר את המנגנון לקביעת הזכאים לקבלת המענק, אופן תשלומו ומימונו על ידי אוצר המדינה באמצעות המוסד לביטוח לאומי. הדיון התקיים במסגרת חובת היוועצות עם הוועדה טרם חתימת ההסכם.

שר התיירות, חיים כץ: "המטרה לחתום על הסכם שיאפשר לאנשים לקבל מענקים במקום להתפנות למלונות. עד היום התפנו מעל 245 אלף איש. במהלך השיבוצים היה שלב שבו לא היו מספיק חדרים והחלטנו שנפצה אנשים שלא ילכו למלון ונעודד אותם להשתבץ בקהילה, זה יהיה WINWIN. מלון לזוג עם שני ילדים עולה למדינה מעל 45,000 בחודש. עכשיו ניתן 200 ש"ח ליום למבוגר ו-100 ₪ לילד. זה נותן 18,000 ₪ בחודש למשפחה של זוג עם שני ילדים. כל ילד נוסף זה תוספת 3000 ש"ח. זה סכום מכובד שאפשר לחיות איתו".

המענק יינתן כנגד הגשת תצהיר של המפונה על כתובת מגוריו ומועד פינויו. תקופת הזכאות למענק מתחילה לפי מועד החלטת הממשלה לכל אזור, ומסתיימת כרגע ב-22 בנובמבר. בדיון הודגש שילד שמלאו לו 18 שנים ייחשב כמבוגר לצורך קבלת המענק, ויהיה זכאי ל-200 ₪ ליום, גם אם הוא מתגורר בבית הוריו, בכפוף להגשת תצהיר נפרד. המענק לא יינתן לאדם שלא יצא מביתו או התאכלס עצמאית ביישוב שהמדינה החליטה לפנותו. עו"ד גליה ימין, ממשרד האוצר, ציינה עוד, כי בהחלטת הממשלה האחרונה ניתנה לשר הביטחון הסמכות לקצר את תקופת הפינוי ואוטומטית תתקצר גם הזכאות למענק בהתאם. מנגנון הביצוע יהיה באחריות הביטוח הלאומי.

ח"כ דבי ביטון ביקשה לבדוק האם מפונים שיעברו ממלונות לאכלוס עצמאי יוכלו להמשיך ולהגיע לבתי המלון ולקבל את השירותים הניתנים בהם, בהם תמיכה נפשית, פעילות חינוכית ועוד. ח"כ אתי עטייה ביקשה לבחון אפשרות להקמת ועדת חריגים עבור אוכלוסיות קשות יום שאינן עומדות בקריטריונים והתפנו מביתן. השר כץ, ביקש כי הפניות יועברו אליו בכתב על מנת שיוכל לבחון ולסייע.

יו"ר הוועדה, ח"כ ישראל אייכלר, שאל את נציגי הממשלה כיצד יגיעו הנתונים גם לאוכלוסיית הקשישים ביישובים. השר כץ, השיב כי יהיה מסע פרסומי, בטלוויזיה, ברדיו ובעיתונים המגזריים לציבור שאין לו נגישות לאינטרנט ונסביר איך ממלאים ולמי פונים. "הביטוח הלאומי ייתן מענה ויפעיל את המוקד וכל מה שצריך". יצויין, כי בדיון התגלעו חילוקי דעות סביב הסעיף הקובע כי אם מצא המוסד לביטוח לאומי כי הצהרה שקיבל לא הייתה נכונה ייעשה המוסד שימוש בסמכויותיו לקיזוז הסכומים ששולמו ביתר. לאחר שנקבע כי סעיף זה יוותר בהסכם הצביעה הוועדה ואשרה את ההסכם פה אחד.



0 תגובות