בהוראת רב: ראש המועצה הוציא הודעה חריגה בשבת

פנחס בן זיו No Comments on בהוראת רב: ראש המועצה הוציא הודעה חריגה בשבת

באישור מיוחד של רב השומרון הרב אליקים לבנון, פרסם ראש המועצה יוסי דגן באופן חריג הודעה מהשטח – בשבת, כדי להזים את פייק ניוז על הארוע ליד רחלים: "אני מגבה את הלוחם שירה לחלוטין"

צילום: מועצת שומרון
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אירוע ביטחוני חמור אירע השבת סמוך לישוב רחלים שבשומרון. בני משפחה שסיירו ליד המטע החקלאי שלהם סמוך לישוב, הותקפו בידי פורעים חמאסניקים שהגיעו לקרבת הישוב בחסות מסיק הזיתים. במועצת שומרון מדגישים כי לדברי הקצינים בשטח לא מדובר במסיק שתואם. הפורעים החמאסניקים מהכפר 'סאוויה' הסמוך תקפו את בני המשפחה באבנים וסלעים וסיכנו את חייהם.

אחד מבני המשפחה, לוחם צה"ל המוצב בגבול הצפון אשר יצא לשבת לחופשה, ביצע ירי הגנתי וחילץ את בני המשפחה ממטר האבנים והסלעים. לטענה מאוחרת של הפורעים, אחד הפורעים נפגע ונהרג.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן, הגיע למקום בשבת מיד עם היוודע האירוע יחד עם קציני הביטחון של המועצה האזורית שומרון, ויחד איתם תחקר ארוכות את האירוע תוך שיח רציף עם המפקדים השטח, עם רכז הביטחון של הישוב ועם האזרחים שניצלו מהאירוע.

לאחר שפורסמו הודעות ברשתות החברתיות עלילות שהפיצו הרש"פ והחמאס לפיהם המתנחלים ירו בעימות במסיק, באישור מיוחד של רב השומרון הרב אליקים לבנון, פרסם ראש מועצת שומרון יוסי דגן הודעה מיוחדת לתקשורת שצולמה ביישוב רחלים כדי להזים את הדברים.

בהודעה הבהיר דגן בוידאו כי מדובר במשפחה שהותקפה ובלוחם צה"ל שהגן עליהם. דגן דרש להפסיק השנה באופן מיידי את המסיק בקרבת הישובים ביו"ש, אשר משמש כפלטפורמה להוצאת טרור.

מתיעוד בפייסבוק שהעלו אנשי החמאס, נראה המחבל הפצוע מיד לאחר הירי שרוע על הרצפה, כשליד כף ידו אבן גדולה, וכו כן בסיררטון נראה מחבל נוסך שמגיע במיידי לטפל בו כשגם בידו אבן גדולה.

ארגון הטרור חמאס מיהר להוציא הודעת אבל לזכרו של "השהיד" ההרוג. גם תנועת הטרור פתח' פרסמה מודעת אבל לזכר המחבל וכינתה אותו "שהיד גיבור". במודעה נראים לצד תמונתו והלבשתו במדים עם דגל אש"ף, גם מחבלי פתח' עם סרט על המצח בצעי הפתח' שחוטפים חייל צה"ל.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר בסירטון – ההודעה החריגה לתקשורת: "שבת שלום לכולם, ההודעה לתקשורת הזאת יוצאת באופן חריג, באישור של רב השומרון, הרב אליקים לבנון. פעם ראשונה בחיי שאני עושה דבר כזה, אישור הרב לבנון ניתן כתוצאה מסכנת החיים שיכולה להיווצר בעקבות הפצת הפייק ניוז והשקרים בתקשורת. אני נמצא כאן ברחלים יקח עם קב"ט המועצה האזורית שומרון, תחקרתי כאן יחד עם קציני צה"ל את כלל הגורמים, כולל האנשים שהיו בשטח, האירוע הזה הוא אירוע פשוט. מדובר במשפחה נורמטיבית, טובה, תושבת היישוב, האבא איש חינוך, הבן לוחם קרבי בצה"ל בחופשת שבת, יצאו לכיוון המטע שלהם בצמוד ליישוב, והותקפו ע"י עשרות פורעים חמסניקים באבנים ובסלעים בשטח הצמוד למטע שלהם. מדובר בלוחם בחופשה שירה באוויר כדי להגן על חיי אביו ואחיו הקטנים, ירה 2 יריות באוויר, מאוחר יותר ירי לכיוון הרגלים, ודיווח על כך למפקדו בזמן אמת. אני אומר בצורה ברורה, הפרטים פשוטים וברורים – משפחה שהותקפה ואני מגבה בצורה מלאה את הלוחם בחופשה שהגן על חייו וחיי משפחותו ונהג כפי שצריך. כעת בזמן ההלוויה המשפחה של המחבל, שנורה או לא נורה, אני לא יודע – כי הם חטפו את הגופה.אחיו משלהב את הקהל עם דגל חמאס וקורא לרצוח את היהודים עם סיסמאות של חמאס. גם בשטח בתיעוד שהמחבלים הוציאו מופיע המחבל שוכב על הרצפה שאבן לידו, וגם המחבל שבא לעזור לו מיד שנפגע אוחז סלע בידו. אני מגבה בצורה מלאה את מי שירה!"

דגן דרש בהודעה מרחלים להפסיק השנה באופן מיידי את המסיק ליד ישובים ביו"ש, משום שהפכו לבסיסי יציאה לטרור: "אני קורא מכאן לפיקוד הצבאי הבכיר: לא הייתם נותנים למחבלים נאצים מבית חאנון, לצאת למסיק לא מתואם צמוד ליישוב בארי בעוטף עזה בשום אופן! אתם גם לא יכולים לתת למחבלים של החמאס מהכפר סאוויה כאן ליד למסוק 300 מ' ליד רחלים, קל וחומר שזה לא מתואם. אני קורא לפיקוד הבכיר להפסיק מיד את המסיק ליד היישובים. כל השנים זה מסיק של עלילות ושקרים, ועכשיו זה משמש לתצפיות וליציאה לפגיעה ביהודים וטרור – אנחנו לא ניתן שיהיה כאן טבח כמו שהיה בדרום. מה שהיה לא יהיה יותר. אני דורש משר הביטחון והמפיקוד הבכיר להפסיק את המסיק, לא ניתן להסתכן בכל שישפך כאן דם לחינם" – דברי דגן.

בהלווית ההרוג שנערכה בכפר סאוויה קוראים המונים כי "כולנו חיילי מוחמד דף" וקוראים לכל מי שיש לו נשק להוציא אותו ולהרוג יהודים. אחיו של ההרוג נישא על כתפיים עם דגל חמאס והסית לרצוח יהודים. ביציאה מבית החולים אחיו של ההרוג הלהיב את ההמון בקריאות: "מסלפית הגאה מצדיעים לאבו עוביידה" (אבו עוביידה הוא דובר חמאס). לאחר ההלוויה כוחות ימ"ר ש"י במשטרה עצרו את האח החמאסניק המסית.



0 תגובות