מחכה לפרוש כנפיים \\ הרב נהוראי משה אלביליה

אתר קול חי No Comments on מחכה לפרוש כנפיים \\ הרב נהוראי משה אלביליה

מדוע ההליכה מהמקום המוכר היא זו שהביאה את הברכה לאברהם אבינו? ואיך הציל מיניבוס אחד קטן 38 אנשים?

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ניסיתם פעם להבין ראש של ילדים?

למה הוא רוצה כרגע לצייר בטושטושים, ובסוף היום לעשות יצירה בברבצק?

או למה את החמצוץ האדום ולא את הצהוב?

ועוד דוגמאות למכביר שרק הורים יכולים להבין…

ואם ננתח את זה, זה בעצם לנסות להבין משהו שאולי איכשהוא תצליח להבין כי בינינו את הבית ספר של החיים לומדים בחיים עצמם, ואם אתה קצת רוצה להרחיב אופקים אז אתה קצת לומד על חינוך ילדים, או הולך לשיעורים מסודרים שמתווים לך את הדרך אשר תלך בה ואת המעשה אשר תעשה, גם כשהילד משתטח על הרצפה באמצע הסופר השכונתי..

בוא נוזיז קצת את הזרקור לאברהם אבינו…

ילד קטן, מוכר פסלים, שלא היה חסר לו הרבה, שהקב"ה מחליט שכרגע הוא יכיר אותו,{חוץ מחילוקי הדעות במפרשים באיזה גיל זה קרה} שובר את כל הפסלים של אבא שלו, שהוא גדל קצת עוד יותר הוא פותח מעצמה של חסד, של קירוב ושל תשובה, והקב"ה מצווה אותו שתעזוב הכל, כל מה שידעת ואת אזור הנוחות שלך, ותלך אחרי, תקבל את כל מה שאתה רוצה.

בוא נחשוב קצת הגיונית 2023, אני הכרתי אותו לא מזמן אני יודע שהוא עשה את השמים ואת הארץ את הים ואת כל אשר בם, את השמש ואת הירח ואת הכוכבים, לא יודע כל כך מי הוא לעומקם של דברים, ואני ככה בוטח בו בריבונו של עולם ובהבטחותיו,לא תנסה קצת להבין יותר?

"ואעשך לגוי גדול ואברכך ואגדלה שמך והיה ברכה" (יב,ב).

מישהו אחר היה עושה את זה?

מה בא אברהם אבינו ללמד אותנו לדורות?

הבה נראה יחד את לשונו הזהב של הספר "ישמח משה" לר' משה מאוהעל זצ"ל (אוצר פניני החסידות שנה ב', עמוד צג):

"כי שאר הצדיקים, כיון שפרנסתם בצמצום ויש להם מידת הסתפקות, הרי זנין בזה את העולם, כמו שכתבתי בתהלים בפסוק (לד,יא)'ודורשי ה' לא יחסרו כל טוב' על פי שכל העולם ניזון בשביל חנינא בני וחנינא בני די לו וכו', ופרשו המפרשים הואיל וחנינא בני די לו בקב חרובין, שהיה לו מידת ההסתפקות להסתפק במעט אשר לו, בזכות זה ניזון כל העולם בשבילו.

וזה שאמר הכתוב 'ודורשי ה' לא יחסרו', שיש להם מידת ההסתפקות, לכך כל 'היא' טוב והבן, אבל אברהם נתן עיניו וליבו על רוב הטובה שקיבל שלא יחזיקנו לעצמו, כי לו ראוי ודי רק מעט מן המעט, והשאר ישפיע לאחרים, ונמצא שהיה לו מידת ההסתפקות, בעת שקיבל רוב טובה, וזה יותר נפלא וחכמה נפלאה, ולא חסר העולם טובה וברכה, והיינו 'ואברכך ואגדלה שמך' ותקבל רוב טובה, ומכל מקום 'והיה ברכה' שיתברך כל העולם על ידך והבן.

ומכאן אנו למדים את מעלתו הגדולה של אברהם אבינו ע"ה, הוא לא חי את הסביבה ולא ניסה להבין מישהו, לא נתן דוחו"ת וחשבונות לאף אחד, הוא חי את הקב"ה, קיבל את רוב הטובה שיכולה להיות, "ואעשך לגוי גדול", ברכה ראשונה, "ואברכך ואגדלה שמך" ברכה שנייה, "והיה ברכה", והחליט שאחרי כל זאת אם הוא הולך אחרי מה שריבונו של עולם רוצה ממנו הוא מחליט לפרוש כנפיים מאזור הנוחות וללכת אחרי ריבונו של עולם ואז לא משנה מה יהיה הניסים תמיד יהיו מנת חלקו כי תמיד הוא נקט בעצמו במידת ההסתפקות, ובזכות זה ואך ורק בזכות זה ניזון העולם בשבילו, וככה לימד אותנו לחיינו התנא הקדוש ר' חנינא בן דוסא ע"ה.

ואם כבר מדברים על ניסים בואו ותשמעו עדות לניסים מתוך תופת ושואת שמחת תורה תשפ"ד (עלון אל תירא ישראל, ממגיד המישרים הרב שמעון גוטסמן שליט"א):

"סיפר לי ידידי היקר ר' שלמה הכט שיחי' המשמש כסייר במשטרת קרית גת: בשמחת תורה בשעה 6:25 בבוקר צלצל טלפון החירום שלי וקיבלתי הודעה שעקב אירוע בטחוני חמור אני צריך לנסוע מיידית עם קבוצת שוטרים לשדרות, בדרך הסבירו לנו שעלינו לעזור בלחימה נגד מחבלים שחדרו לשדרות והתשלטו על בניין המשטרה שם. הגענו למקום ועלינו על גג אחד הבניינים הסמוכים, משם ירינו על כל מחבל שראינו יצאו מהבנין עוד ועוד מחבלים ימש"ו ואני זכיתי בס"ד לחסל שלושה מהם. ולמחרת הגיעו קבוצת שוטרים לסיור באזור בארי שם פגשנו יהודי מטבריה שבא לראות מקרוב את הזוועות, והוא סיפר לנו סיפור השגחה ענק. אותו יהודי הגיע באמצע חול המועד למסיבה שנערכה ברעים, והנה ביום שישי ערב שמחת תורה הוא התעורר בהחלטה לשוב לביתו בטבריה, "הן אני שומר שבת ולא מתאים שאשאר במסיבה בשבת", הוא התקשר לכמה תחנות מוניות וביקש נהג שייקח אותו מרעים שבדרום לטבריה שבצפון הרחוק! אך לא נמצא נהג הפנוי לנסיעה שכזאת.

עד שאחד הסדרנים אמר לו: "אם אתה מתעקש יש לי נהג מיניבוס של 25 מקומות שיכול לקחת אותך לטבריה"!

היהודי היקר הזה החליט לעשות מסירות נפש לכבוד השבת והחג והזמין את המיניבוס כשהוא מציע לחברים נוספים שחלקם הגדול לא שמר שבת להצטרף אליו, באורח פלא פתאום התפתח ביקוש רב לנסיעה הזאת ובמקום 25 איש נדחסו ברכב 38 איש!!

ובלי שום הסבר הגיוני הנהג הסכים לזה ולקח את כולם בנסיעה שהתבררה למפרע כנסיעת הצלה…

ביום ראשון הם חזרו לשם מזועזעים וכואבים על אובדן חבריהם בדרך כה טרגית הי"ד, כשהם מברכים "ברוך שעשה לי נס במקום הזה"..

שהקב"ה יעשה עמו ועם כל ילדיו ניסים ונפלאות כל הימים

אמן ואמן!!!

 

שבת שלום ומבורך לכל בית ישראל היקרים והאהובים!!!

המאמר נכתב לעילוי נשמתם של קדושי פרעות שמחת תורה התשפ"ד, וכן לרפואת כל הפצועים ה' יקימם ממיטת חולים בקרוב ויחזרו לביתם בריאים ושלמים!



0 תגובות