עשרות עובדים סוציאליים חדשים יתווספו ליישובי העוטף

צבי טסלר No Comments on עשרות עובדים סוציאליים חדשים יתווספו ליישובי העוטף

משרד הרווחה גיבש חבילת סיוע ראשונית של 60 מיליון שקלים לחיזוק השירותים החברתיים בזמן המלחמה. המשרד הקצה 80 תקנים של עובדים סוציאליים חדשים ליישובי העוטף והעביר לרשויות המקומיות תוספת מיידית של 76,000 שעות נוספות לטובת העובדים הסוציאליים

יעקב מרגי צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משרד הרווחה והביטחון החברתי גיבש חבילת סיוע ראשונית לחיזוק השירותים החברתיים בזמן המלחמה, על מנת להתמודד עם הצורך הגובר בשירותי רווחה. מדובר בחבילת סיוע בסכום כולל של 60 מיליון שקלים ובמשרד מעריכים כי התקציב להתמודדות עם ההשלכות החברתיות של המלחמה יגדל אף יותר.

תוספת של 76 אלף שעות נוספות הועברו על ידי המשרד אל המחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות לטובת העובדים הסוציאליים אשר פועלים סביב השעון בסיוע לאוכלוסייה – במלונות ברחבי הארץ, בביצוע בשורות מרות ובפעילות במחלקות לשירותים חברתיים.

בנוסף, הקצה המשרד 80 תקני חדשים של עובדים סוציאליים ליישובי העוטף במימון מלא של המשרד, ללא מאצ'ינג, וכן הודיע כי בקרוב יחזק את יישובי הדרום בכ-40 תקנים של עו"סים קהילתיים לצורך שיקום הקהילות שנפגעו קשה במלחמה. כמו כן, בעקבות העתקת אוכלוסייה של מאות אלפי אזרחים מיישובי העוטף וקו העימות לבתי מלון ברחבי הארץ, המשרד פועל להעתקת שירותים שניתנים לאוכלוסייה בקהילות אלו לתוך בתי המלון.

שר הרווחה יעקב מרגי: "אנחנו לא חוסכים באמצעים ובמשאבים לסיוע לאזרחים שנפגעו מהמלחמה. חשוב לנו לומר לכל העובדים בשירותי הרווחה ברחבי הארץ – אתם תסייעו לאזרחים ואנחנו נדאג שיהיו לכם את כל התנאים לעשות את זה. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם השותפים שלנו, החל ממשרד האוצר ועד לרשויות המקומיות, כולנו מגויסים לצורך מתן המענה האזרחי והרווחתי הטוב ביותר לאזרחים שנפגעו".

מנכ"ל משרד הרווחה והביטחון החברתי, ינון אהרוני: "יש לנו את אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחומם, את הידע המקצועי והניסיון בעבודה בחירום ועל כן יכולנו להגיב בצורה מהירה ובהתאמה מיידית למציאות המשתנה. יחד עם זאת, מעגל הנפגעים במלחמה הוא כזה שמחייב אותנו לערוך שינויים במודל הארגוני, להוסיף תקציב, להקצות תקנים ולהשקיע גם בהעתקת שירותים שלמים מהקהילות אל המקומות שבהם שוהים המפונים. מדובר באופרציה מורכבת שמבוצעת על ידי עובדי הרווחה במקצועיות רבה ואנו כאן כדי לספק להם את התנאים הדרושים לביצוע המשימות האלו. בהזמנות זו, אני מבקש להודות גם כאן לעובדים הסוציאליים במשרד וברשויות המקומיות על הירתמותם המיידית, במסירות ובמקצועיות".



0 תגובות