ראש ממשלת צ׳כיה לנתניהו: "חמאס הוא אויבנו המשותף"

שלמה ריזל No Comments on ראש ממשלת צ׳כיה לנתניהו: "חמאס הוא אויבנו המשותף"

ראש הממשלה נתניהו לראש ממשלת צ׳כיה פיאלה: ״זוהי שעתנו האפלה. אני מעריך את זה שאתה עומד פה״. ראש ממשלת צ׳כיה פיאלה לרה״מ נתניהו: ״חמאס הוא אויבנו המשותף, עלינו להבטיח שהוא יהיה מבודד. הוא נמצא ברשימת הטרור של האיחוד האירופי כבר שנים, וכעת עלינו לפעול״

צילום: אבי אוחיון /לע״מ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

וידאו: עומר מירון /לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (רביעי) עם ראש ממשלת צ׳כיה פטר פיאלה, בקריה בתל אביב.

ראש הממשלה נתניהו בפתח הפגישה: ״אני שמח מאוד לקבל את פניך כאן. הרפובליקה הצ'כית הייתה תומכת גדולה מאוד של ישראל בזמנים טובים ובזמנים חשוכים. זוהי שעתנו האפלה, ואני מעריך את זה שאתה עומד פה. התמיכה שלך מוערכת מאוד ואני מברך את הגעתך לישראל. אני תמיד אומר שיש רק דבר אחד טוב יותר מלעמוד לצד ישראל, והוא לעמוד בתוך ישראל. זה מה שאתה עושה. תודה לך״.

ראש ממשלת צ׳כיה פיאלה: ״תודה לך ראש הממשלה. הגעתי לפה בזמן הקשה הזה כדי להביע את תמיכתנו הברורה והסולידריות עם ישראל.

"היו לנו תוכניות להיפגש בפראג ב-8 באוקטובר, אבל יום אחד לפני כן, חמאס וארגוני טרור פלסטינים פתחו בטרור הברברי שלהם. ה-7 באוקטובר היה היום הטראגי ביותר עבור ישראל והעם היהודי מזה עשורים. אזרח צ'כי אחד היה בין הקורבנות של מעשה הטרור הזה.

"התמונות והסרטונים שראינו הם מזעזעים. ממש מזעזעים. למעשי האלימות האלה אין מקום בעולמנו. אני רוצה שיהיה ברור – הרפובליקה הצ'כית עומדת עם ישראל עכשיו ותמיד. בדיוק כמו שקרה לפני 75 שנים, אתם יכולים לסמוך על הקול והתמיכה שלנו.

"אני שמח שחברות צ'כיות סיפקו מיידית ציוד צבאי בסיסי לישראל, בייחוד 3,000 אפודי מגן בליסטיים, ויש לנו אפשרות לשלוח עוד.

"לישראל יש זכות מוחלטת להגן על עצמה. לטרוריסטים עדיין יש יותר מ-200 בני ערובה, יש לי רגשות עמוקים כלפי כל המשפחות. על הקהילה הבינלאומית לדחוף לשחרורם ללא תנאי.

"מחר אני נוסע לבריסל למפגש של המועצה האירופית. מטרתי להבטיח שהמועצה מאשרת את התמיכה החזקה בישראל ואת זכותה להגן על עצמה. חמאס הוא אויבנו המשותף, עלינו להבטיח שהוא יהיה מבודד. הוא נמצא ברשימת הטרור של האיחוד האירופי כבר שנים, וכעת עלינו לפעול. ראש הממשלה היקר, ישראל יכולה לסמוך על הרפובליקה הצ'כית. אנחנו עומדים איתכם כפי שעשינו תמיד״.

בפגישה השתתפו מהצד הישראלי: השר לעניינים אסטרטגיים, ר׳ המל״ל, ר׳ הסגל, חה״כ בועז ביסמוט, המזכ״צ, היועץ המדיני ושגרירת ישראל בצ׳כיה. מצד צ׳כיה השתתפו בין היתר: היועץ לביטחון לאומי, ר׳ המודיעין הצבאי, מנכ״ל משרד רה״מ, ר׳ מערך התקשורת ושגרירת צ׳כיה בישראל.



0 תגובות