יאיר גולן: כך צריך להיראות היום שאחרי המלחמה

מהדורת הבוקר 5 Comment on יאיר גולן: כך צריך להיראות היום שאחרי המלחמה

האלוף במיל' יאיר גולן לקאהן וחכם ב'מהדורה המרכזית' בקול חי: "הפעילות האמריקאית נועדה לתחם את גבולות המערכה. הם הביאו לכאן כוחות להרתיע את האיראנים וכדי לומר שלא להרחיב את המערכה בצפון בעזה תעשו מה שצריך"

צילום: Tomer Neuberg/Flash90     
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מלחמת חרבות ברזל: האלוף במיל', ח"כ לשעבר (מרצ) יאיר גולן, שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (ראשון) והתייחס למעורבות האמריקאית. "הפעילות האמריקאית נועדה לתחם את גבולות המערכה הזאת. הם הביאו לכאן נושאות מטוסים להרתיע את האיראנים ואני מעריך שהם באו לפה כדי לומר שלא להרחיב את המערכה בצפון ובעזה תעשו מה שצריך".

גולן הבהיר: "ברור לחלוטין שאם תהיה מערכה מלאה מצד החיזבאללה ישראל תילחם, אין ספק. האמריקאים מבינים אותנו. אבל הם אומרים אל תרחיבו את זה מיוזמתכם. אני מעריך שבעזה אין מגבלה מבחינת האמריקאים. העניין הוא מבצעי. לדעתי אנחנו נראה מערכה איטית בגלל שאנחנו בודקים כל הזמן איפה אנחנו במצב החטופים. מצד אחד רוצים להכות את חמאס ומצד שני עושים חישובים טקטיים בגלל החטופים".

לדבריו: "אני הגדרתי חמש מטרות למלחמה הזאת: להשמיד את כוחו הצבאי של חמאס ולא לאפשר התעצמות מחודשת, תיחום המערכה לדרום בלבד אבל מוכנות בצפון, שחרור החטופים ושיקום יישובי עוטף עזה. אבל זה יקח מספר שנים. לטהר את יהודה ושומרון אחרי חומת מגן לקח 5 שנים. זה ילווה אותנו שנים קדימה עד שנוכל להגיד שבטוח להתגורר בעוטף עזה".

האלוף במיל' הוסיף: "אנחנו צריכים לזכור שישראל צריכה להחליט מה היא רוצה לעשות בזירה הפלסטינית בכלל. מאז 2009 ישראל מסרבת לעסוק בעניין הזה. זה לדעתי אחד החטאים הגדולים של נתניהו".

על החמאס: "למדנו שאין פיוס ואין יכולת להגיע להסדרה מול חמאס. הוא פעל בניגוד לכל היגיון שלו עצמו. מאידך, אסור לנו להיכנס לעצמות של הציבור הפלסטיני לא ביו"ש ולא בעזה. לקבוע גבולות ברורים אבל לשמר את האחריות הביטחונית בידינו. היפרדות אזרחית עם שימור האחריות הביטחונית. בד בבד להקטין את החיכוך האזרחי. בעזה יצרנו את הניתוק האזרחי אבל לא שימרנו את האחריות הביטחונית. כתבתי את זה לפני שלוש שנים. עמדתי עקבית".

גולן תקף את ראש הממשלה: "התנהלותו של נתניהו עלובה ומדכאת. אפס מנהיגות… ריסקו את החברה הישראלית על רפורמה משפטית אידיוטית ומטופשת".



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 5

    אני לא מבין איך מראיינים בן אדם שלפני תקופה קצרה רצה פה מרי אזרחי והחשב פתאום מתחיל לדבר שישב בשקט0

  2. 4

    גולן היועץ של ערביי ישראל מוזמן לעבור לעזה או לעזאל

  3. 2

    תזכורת: יאיר גולן חבר מרץ, נאם בטקס יום השואה תשע"ו 2016 במכון משואה כסגן הרמטכ"ל, שם אמר ביחס לחיילים: "אם יש משהו שמפחיד אותי בזיכרון השואה, הוא זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל ובגרמניה בפרט, אז לפני 70, 80 ו-90 שנה ומציאת עדות להם כאן בקרבנו כיום", ביחס למתנחלים הוא התבטא – "תתי אדם", אז הוא בעצם שימש כמכונת תעמולה עבור חמס-דעאש. ממש טרום הטבח, ביחס לרפורמה המשפטית "נגד ממשלת הזדון והרשע יש רק דרך אחת – מרי אזרחי", וכן אמר ביחס לצבא והמשטרה כי במידה והרפורמה תעבור, אסור לנו לשרת דיקטטורה. אז הוא בעצם שכנע יחד עם חבריו את הפלסטינאים שהמדינה מתפוררת, חלשה וזה הזמן להכות. והם השתכנעו! אחר כך הוא בא לחלץ את הפצועים משדה הקטל שהוא יצר במו ידיו. אין גבול לציניות! בושה!
    יאיר גולן במאבק נגד הרפורמה המשפטית בעצם כיוון נגד הציבור החרדי, נגד לומדי התורה בישיבות ובכוללים ובחיידרים, שומרי ומגיני עם ישראל. הוא החליש את עם ישראל גם רוחנית וגם גשמית, לעולם לא נסלח לו!