אושרה הרחבת תוכנית הפינוי ליישובי הצפון

פנחס בן זיו No Comments on אושרה הרחבת תוכנית הפינוי ליישובי הצפון

שרי הממשלה הצביעו טלפונית על תוכנית לפינוי יישובי הצפון עד חמישה ק"מ מהגבול. לתוכנית יוקצו, ככל הנראה, מאות מיליוני שקלים למשך כשבועיים, שיוקצו מהכספים הקואליציוניים. יודגש כי לא מדובר על פינוי מיידי של התושבים

כפרים בלבנון צילום: Doron Horowitz\FLASH90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לקראת הרחבת החזית הצפונית? שרי הממשלה אישרו כעת טלפונית על תוכנית להרחבת פינוי יישובי הצפון עד לטווח של כחמישה קילומטרים מהגבול. משרד התיירות בשיתוף משרד הפנים ורח"ל ינהל את מערך קליטת המפונים בחדרי אירוח.

כמו כן, התקבלה הצעתו של שר התיירות חיים כץ להורדת התעריף המשולם לבתי המלון ולתשלום דמי כלכלה למפונים שיתארחו אצל בני משפחה, חברים וכדומה. בשלב זה, האוצר מקצה למבוגר 150 ש"ח ליום ו- 100 ש"ח עבור ילד.

משרד התיירות, בסיוע התאחדות בתי המלון, ינהלו חמ״ל לטובת המאמץ הלאומי, שיופעל בשיתוף רח"ל ומשרד הפנים. החמ"ל ינהל את מערך הקליטה של המפונים למתקני אכסון תיירותיים, לרבות בתי מלון, אכסניות נוער ועוד. משרד התיירות קורא לבעלי חדרי הארחה ומלונות להעמיד את ההיצע הפנוי שלהם לטובת המפונים.

המתווה החדש שיצר השר חיים כץ לשיפוי מלונות עבור ההארחה של מפונים מטעם המדינה, צפוי לחסוך למדינה עשרות מיליוני ש"ח, הן בשל תעריף הארחה נמוך יותר והן בשל ביטול תיווך של סוכנים שהיה נהוג עד כה.

"ביקשתי לקבל את הסמכות לניהול מערך הפינוי, כי התגובות בשטח הראו שיש הרבה מה לשפר", אמר כץ. "יש לנו את היכולת לנהל את מערך הקליטה בצורה מיטבית עבור הציבור ומשתלמת יותר עבור המדינה. אני מחזק ומחבק את המשפחות שעומדות בחזית, משרד התיירות כאן בשבילכם".

אלי כהן, נשיא התאחדות המלונות הגיב למתווה ואמר: "מלונאי ישראל נקראו אל הדגל וההתגייסות לטובת אזרחי ישראל היתה מוחלטת. אני סמוך ובטוח שהמטה שממשיך לעבוד באופן וולונטרי ושעד כה נתן מענה לתורמים, רשויות מקומיות, מעועצות אזוריות, ימשיך לעבוד בצורה מקצועית ורחבה עוד יותר תחת ניהולו של משרד התיירות. נמשיך לחזק ולתרום לטובת החוסן האזרחי של מדינת ישראל, כי רק ביחד ננצח".

בין היישובים שייפונו – שלומי, מטולה, בצת, קרית שמונה, הגושרים, ועוד. מהתוכנית עולה, בין היתר, כי תושבי קרית שמונה, 17,000 במספר, יפונו לתל אביב, רמת גן, גבעתיים וערים נוספות, למתקנים שייפתחו במיוחד, בין היתר, באולמות בבתי ספר בעיר. יישובים אחרים יפונו לאזור עמק חפר או השרון וחלק אחר למודיעין וליישובים שמסביב.



0 תגובות