רבה של אופקים: "זה לא כישלון, זה מסר משמיים"

נתי קאליש No Comments on רבה של אופקים: "זה לא כישלון, זה מסר משמיים"

בימים האחרונים התבטא הגאון רבי עמרם אוחיון רבה של אופקים שרבים מבניה נטבחו, אודות הלחימה בדרום. "אלפי הרוגים ומאות פצועים זה רק מראה לנו את שהשם דורש מעמנו". לשאלת מקורביו מהו הדבר הראוי להתחזק השיב "ראוי לכל בן תורה להתחזק מאד בלימוד התורה, והנשים שישבו ויאמרו תהילים"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עקב הלחימה הקשה שמרחשת בדרום והטבח הנורא שנעשה בישובי העוטף ובערים הסמוכים, התבטא הגאון הגדול רבי עמרם אוחיון רבה של אופקים אודות הלחמה הקשה ואמר "האסונות והטבח הנורא הינם אלא סימן מן השמים לחיזוק בלימוד התורה".

"אוי לאותם שלוקחים את האסונות והמצב למקומות של כישלון הצבא והמדינה אינו אלא סימן מהקב"ה בכדי לעורר את העם, ואדרבה הדבר הראוי להתחזק בלימוד התורה ובאמירת תהילים".

במכתב שכתב לתושבי אופקים וכלל בית ישראל ציין אף את גודל מעלת לימוד התורה "לימוד התורה הינו הדבר היחיד הראוי לכל בן תורה שיעשה בימים קשים אלו, וכבר ראינו במהלך הדורות כי הלימוד הוא המציל מן כל פגעים רעים ואסונות קשים".

בתוך המכתב אף הביא את הדברים הראויים והדרושים לחיזוק בימים אלו תוך שכתב "הדבר הראוי לבן תורה הוא לימוד התורה ובתוך זה אף הלימוד בתענית דיבור, ומי שאפשר לו אף להעסק בגמילות סדים שכרו יבוא לו".

בין דבריו אף דיבר אודות מעשי החסד של עשרות עסקנים ומתנדבים למען העומדים בחזית ואמר "המעשים ראויים וצריכים להיעשות אך ראוי שבחורי הישיבות עמלי התורה יעסקו בלימוד התורה כי אין מקומם במעשי חסד כמהן אלו וזכותם בלימוד התורה".

לדברי בני הבית "הרב שוהה בביתו בימים קשים אלו ועומד בקשר רציף עם כלל הגורמים בעיר, הרב אף עוקב מקרוב אחר קבורתם המיידית של תושבי בעיר שנטבחו במהלך מסע הרצח המתועב".



0 תגובות