ברקע המלחמה: נשיאת העליון חיות סיימה את כהונתה

ישראל רובין 1 Comment on ברקע המלחמה: נשיאת העליון חיות סיימה את כהונתה

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, תסיים היום את כהונתה אחרי 6 שנים. מחר יתקיים טקס הפרישה הרשמי של חיות ממערכת המשפט, אחרי 33 שנים כשופטת בביהמ"ש השונים. על תפקיד נשיא ביהמ"ש העליון הבא מתמודדים שניים: יצחק עמית ויוסף אלרון

אולם בית המשפט העליון | אילוסטרציה צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות פרשה היום מתפקידה בהגיעה לגיל 70.

במכתב הפרישה שלה כתבה לשופטי העליון: "העת הזו אינה מתאימה לטקסים חגיגיים או לאירועי פרישה".

מכתב הפרישה של הנשיאה חיות

הנשיא הרצוג פרסם פוסט פרידה מהנשיאה וכתב: "אני מבקש להודות לנשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות המסיימת היום את כהונתה על כס השיפוט לאחר למעלה משלושה עשורים, שהחלו עת הושבעה כשופטת על ידי אבי – הנשיא חיים הרצוג ז״ל", כתב הרצוג.

לדבריו: "השופטת חיות, בת לשורדי שואה, הוכיחה עצמה לכל אורך שנותיה – מילדותה במעברה ועד לכהונתה כנשיאת בית המשפט העליון – כאשת עקרונות ויושרה, בעלת אומץ לב ומנהיגות, ולא פחות מכך – רגישות רבה לאדם באשר הוא אדם".

"בשם מדינת ישראל אני מודה לה על הובלת מערכת בתי המשפט ועל תרומתה העצומה לעולם המשפט", חתם הנשיא.

שר המשפטים יריב לוין התקשר לחיות, מלשכתו נמסר שהודה "על תרומתה הגדולה למערכת המשפט ולמדינת ישראל, ועל עבודתם המשותפת בחודשים האחרונים. השר לוין איחל לנשיאה חיות הצלחה רבה בכל אשר תבחר לעשות בהמשך".

את תפקידה של חיות יתפוס באופן זמני ממלא מקום המשנה לנשיאה עוזי פוגלמן. על תפקיד נשיא ביהמ"ש העליון הבא מתמודדים שניים: יצחק עמית ויוסף אלרון.

בחודשים הקרובים צפוי פוגלמן לעסוק בעיקר בשני נושאים חשובים: כתיבת עמדתו בבג"צים הנפיצים של ביטול עילת הסבירות וכינוס הוועדה לבחירת שופטים, אך לא פחות מכך – בג"ץ יהיה, קרוב לוודאי, כתובת לעתירות נגד פעולות ישראל בעזה.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    כל מה שקרה בדרום זה בגלל המחאה והסרבנות…בקיצור שינאת חינם שינאה לתורה
    שינאה לחרדים הגנה על ערבים כביכול שיויון…
    כל זה בגלל בג"ץ ראינו כל הטזות שלהם הופרכו מהיסוד ישיבות ושומרי שבת ניצלו הצבא לא מנע את האסון ויש יותר מדי חיילים בצבא מה שחסר אהבת השם אהבת הזולת
    ולומדי תורה אין מספיק אז שיניחו ללומדי תורה וישכילו שעם ישראל בלי לומדי תורה זזה סכנה!!!
    כולנו מצדעים לרבנן ותלמידיהן על המסירות נפש לאורך כל ימות השנה שממיתים את עצמם באוהלה של תורה בוא נראה אחד מהלצנים בכנסת שמסוגל לנהוג כך רק יממה יותר קל להתריס ולקרוא להם פרזיתים עכשיו כל העולם ראה אמת התורה אין עוד מלבדו!!¡