היסטוריה: נחתמה העסקה הביטחונית הגדולה בישראל

פנחס בן זיו No Comments on היסטוריה: נחתמה העסקה הביטחונית הגדולה בישראל

העסקה הביטחונית הגדולה בתולדות המדינה יצאה לדרך: משרדי הביטחון וההגנה של ישראל וגרמניה חתמו על הסכם היסטורי להתנעת העסקה למכירת מערכת 'חץ 3' ב-3.5 מיליארד דולר (כ-14 מיליארד ש"ח). שר הביטחון גלנט: "80 שנים מאז מלחמת העולם השנייה, ישראל וגרמניה משלבות ידיים בבניית עתיד בטוח יותר לשני העמים"

חתימת ההסכם בגרמניה
12:51
28.04.24
נתי שולמן No Comments on הגאון הרב אברהם יוסף בדברים נוקבים: "נשיאה בעול היא הדדית"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בטקס חגיגי שהסתיים לפני זמן קצר במשרד ההגנה בברלין, במעמד שר הביטחון, יואב גלנט ושר ההגנה הגרמני, בוריס פיסטוריוס ובהשתתפות מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר וראשת מנהל הרכש הגרמני, Ms. Annette Lehnigk-Emden, נחתם השלב הראשון במימוש ההסכם למכירת מערכת ההגנה האווירית 'חץ 3' לגרמניה.

בפתיחת הטקס חתמו שרי הביטחון וההגנה של ישראל וגרמניה על הצהרה משותפת לחיזוק שיתוף הפעולה בין המדינות. לאחר מכן חתמו מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר וראשת מנהל הרכש של גרמניה על מכתב התחייבות להתנעת העסקה. ההתחייבות בהיקף של 600 מליון דולר תאפשר תחילת עבודה מיידית על הפרויקט.

בטקס בברלין השתתפו ראש מפא"ת במשרד הביטחון, תא"ל (מיל') ד"ר דני גולד, היועץ המשפטי למערכת הביטחון, עו"ד איתי אופיר, ראש אגף הכספים, רו״ח דקל כהן, שחתמו גם הם על מכתב ההתחייבות. עוד השתתפו בטקס ראש מנהלת חומה במפא״ת משה פתאל, שמוביל את הסכם המכירה, יחד עם יו״ר התעשיה האווירית עמיר פרץ, מנכ״ל התעשייה האווירית בועז לוי, וראש פרויקט חץ 3 מהצד הגרמני, קולונל קרסטן קופר.

כלל פרטי החוזה סוכמו בין משרד ההגנה הגרמני ומשרד הביטחון הישראלי ויוגשו לאישור סופי של הממשל הגרמני ובית המחוקקים. חתימה על החוזה המלא צפוייה לקראת נובמבר 2023. במקביל לטקס, חתם נציג המלמ״ב (הממונה על הביטחון במערכת הביטחון) על נספח ביטחון מול עמיתו הגרמני, שמסדיר את המעטפת הביטחונית לעסקה.

מערכת 'חץ 3', שמפותחת ומיוצרת במשותף ע"י מנהלת 'חומה' במפא"ת והסוכנות האמריקנית להגנה מטילים (MDA), בהובלת התעשייה האווירית, הינה מערכת ההגנה האווירית המתקדמת מסוגה בעולם ליירוט טילים בליסטיים בחלל, מחוץ לאטמוספירה.

"חץ 3" הינו מיירט אקסו-אטמוספרי ליירוט טילים בליסטיים מחוץ לאטמוספירה. המיירט בעל יכולת יירוט ארוכת טווח, בגובה רב מעל לאטמוספירה, יכולת שהופכת אותו למיירט הטוב מסוגו בעולם. עיקרון הפעולה של 'חץ 3' מבוסס על פגיעה פיזית ישירה במטרה (HIT TO KILL). התעשייה האווירית הינה הקבלן הראשי לפיתוח מערכת הנשק, מיירטי ה'חץ' ומערך הגילוי המכ"מי. חברת 'אלביט מערכות' מפתחת את מערכת השליטה והבקרה. החברה הממשלתית למערכות הנעה רקטית- 'תומר' וחברת רפאל הינן קבלניות משנה עיקריות לפיתוח וייצור מיירט 'חץ 3'. חברת STARK Aerospace האמריקאנית, שבבעלות התעשייה האווירית, הינה הקבלן הראשי בארה"ב.

שר הביטחון, יואב גלנט: ״80 שנים מאז מלחמת העולם השנייה, ישראל וגרמניה משלבות ידיים בבניית עתיד בטוח יותר לשני העמים. שיתוף הפעולה ההדוק בין המדינות יוביל לשיפור הביטחון של אזרחי גרמניה. היום, באמצעות שתי חתימות פשוטות, עשינו היסטוריה. ישראל וגרמניה הן ידידות אמת, החולקות מידע ויכולות רגישות. אנו גאים לקדם ולחזק את היחסים בין המדינות״.

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר: "עסקת החץ 3, הגדולה והמשמעותית בתולדות המדינה, תזניק לשיא חדש את היצוא הביטחוני הישראלי ותוסיף באופן ישיר מאות מקומות עבודה חדשים. מערכת הביטחון הישראלית מוכיחה פעם נוספת את עוצמתה ויתרונותיה הטכנולוגיים. אירוע החתימה היום הוא צעד נוסף במסע, שהפך אותנו בתוך עשרות שנים מעם חסר הגנה, לאומה שמסייעת למעצמות עולמיות להגן על עצמן. מערכת החץ 3 תציל חיים רבים, גם בזכות ההרתעה שהיא מייצרת, וגם בזכות יכולות היירוט האדירות שלה".

"במעמד ההיסטורי הזה, אני מבקש להודות לאנשי מפא"ת והתעשיות הביטחוניות, לממשל האמריקני ולשותפינו במשרד ההגנה הגרמני. מערכת הביטחון הישראלית כולה מחוייבת להסכם ולהעמקת שיתוף הפעולה. הפוטנציאל גדול, יש תחומים נוספים שאליהם נוכל לפרוץ".

ראש מפא"ת במשרד הביטחון, תא"ל (מיל') ד"ר דניאל גולד: "חדשנות, יצירתיות ותעוזה הן שהביאו את מערכת הביטחון הישראלית לעליונות טכנולוגית עולמית. מערכת 'חץ 3', שכל כולה חשיבה מחוץ לקופסה, היא אחת הפסגות הטכנולוגיות שהשגנו, כדי להגן על אזרחי ישראל ושאת יכולותיה אנו שמחים לחלוק היום עם גרמניה ואירופה. חץ 3, שלפיתוחה שותפים ישראל וארה"ב, התעשיות המצוינות שלנו וחיל האוויר, מהווה בסיס להרחבת הקשרים האסטרטגיים בין המדינות ולפיתוח הדורות הבאים של מערכות הנשק, שיגינו על מדינת ישראל ובעלות בריתה".

מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי: "התעשייה האווירית גאה במעמד חתימת ההסכם עם גרמניה ועל הובלת פרויקט 'חץ', להגנה מתקיפות של טילים בליסטיים, גם באירופה. מערכת נשק חץ, הינה הראשונה בעולם שאפשרה יירוט טילים בליסטיים, מחוץ לאטמוספירה, להגנה מפני איומים אסטרטגיים אשר יכולותיה הוכחו לאורך השנים. ההסכם שנחתם היום עם גרמניה, הינו אירוע היסטורי ואבן דרך משמעותית בין המדינות שמהותה ערבות הדדית ושותפות גורל. מערכת ההגנה 'חץ' הינה מרכיב מרכזי במערך ההגנה הרב שכבתית של מדינת ישראל, אשר מעידה על שיתוף הפעולה ההדוק בין התעשייה האווירית, משרד הביטחון הישראלי והסוכנות האמריקאית להגנה מפני טילים ועתה גם עם משרד ההגנה הגרמני".

"היכולת המופלאה הזו, מתאפשרת הודות לחדשנות, לחשיבה פורצת הדרך וליצירתיות רבת השנים של מהנדסי התעשייה האווירית בשיתוף פעולה הדוק עם מהנדסי התעשייה הביטחונית בישראל, מנהלת חומה במשהב"ט והסוכנות להגנה מטילים בארה"ב. בזכות העבודה המשותפת על פרוייקט משמעותי זה ובזכות השיתוף המרשים עם שגרירות ישראל בברלין, התעשייה האווירית זוכה פעם נוספת, להכרה בינלאומית, ומגשימה את יעדיה לשמש בית יוצר להגנת אזרחי העולם באשר הם״.



0 תגובות