ראה"מ נתניהו: "לצמצם את החיכוך ולהגדיל את האחדות"

איתי גדסי No Comments on ראה"מ נתניהו: "לצמצם את החיכוך ולהגדיל את האחדות"

ראה"מ בנימין נתניהו פתח את ישיבת הממשלה השבועית שהתקיימה באיחור עקב יום הכיפורים שחל השבוע. בדבריו הרחיב על נסיעתו לארה"ב ונאומו בעצרת האו"ם. לדבריו: ""

צילום: OLIVIER FITOUSSI/POOL
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה:

"אני רוצה להודות לכם על התגובות והתמיכה על הביקור ועל הנאום באו"ם, תודה רבה לכם ולרבים, רבים, אזרחי ישראל ותומכי ישראל בעולם.

הממשלה תחזיר היום את מה שמכונה 'מלגות שמיר' לעידוד חזרה של מדענים ישראלים בחו"ל. אנחנו התחלנו את זה בעשור הקודם, וביתר שאת בשנת 2020. לצערי הממשלה הקודמת ביטלה את זה, והיום אנחנו מחזירים את זה. זה כמובן צעד נוסף בצעדים שאנחנו עושים כדי לחזק את הכלכלה, המדע וההייטק הישראלי.

ביחס לביקור, זה היה ביקור מדיני מוצלח ביותר, שאיפשר לנו לחזק קשרים קיימים עם מדינות מוכרות וגם לפתח קשרים מתפתחים, שאינם כל כך מוכרים עם מדינות רבות אחרות. אני נפגשתי עם קרוב ל-20 מנהיגי מדינות, מצפון אמריקה, מדרום אמריקה, מאירופה, מאסיה, מאפריקה, מהאיים הפסיפיים מהאיים הקריביים.

אני חייב להגיד שהיו יותר בקשות לפגישות ממה שהלו"ז איפשר לענות. ביניהן היו מדינות מוכרות לכם, כמו גרמניה, אוקראינה, טורקיה, דרום קוריאה, ועל זה נדבר אולי בנפרד בפורומים אחרים משום שיש כאן רצון עצום לשיתוף פעולה הולך וגובר עם מדינת ישראל. אם דיברו על צונאמי מדיני, אני מבשר לכם שיש צונאמי מדיני. הוא חיובי והוא השאיפה להדק קשרים עם ישראל, לשתף עימה פעולה בגלל העוצמה הגוברת שלנו בתחומים שונים בביטחון, בטכנולוגיה, בסייבר, בבינה המלאכותית, אלה דברים מאוד חשובים.

בנוסף, אני יכול לבשר לכם ששתי מדינות הודיעו במהלך הביקור על העברת השגרירות שלהן לירושלים מתל אביב – פרגוואי וקונגו, ואני גם מבשר לכם שאני מעריך, הערכה מוצקה, שתהיינה מדינות נוספות בעתיד הקרוב. שוב, כל זה עדות למעמדה החזק של ישראל בזירה הבינלאומית.

הייתה לי כמובן פגישה חשובה ביותר עם הנשיא ביידן, שבה התמקדנו בעיקר על הרחבת מעגל השלום. השיחה הייתה אמורה להתבצע בפורום מצומצם בכמה דקות ואחר כך בפורום מורחב. מה שקרה שהשיחה נמשכה שעה שלמה בארבע עיניים. שיחה מאוד טובה, מאוד ידידותית בין שני אנשים שמכירים אחד את השני כבר שנים רבות, וההתמקדות הייתה כמובן בהרחבת מעגל השלום לכיוון הסכם עם סעודיה.

אני רוצה להבהיר משהו, בכל השיח החשוב הזה דברים קורים מאליו. אתם רואים דברים שהיו דמיוניים לפני כמה שנים; אתמול נחת שר ישראלי, חברינו חיים כץ בסעודיה, ובקרוב יהיו גם ביקורים נוספים. אנחנו טסים מעל פני סעודיה כבר כמה שנים טובות, ואנחנו מדברים על חיבור תשתיות. כל זה הרי נשמע דמיוני, זה לא קרה מעצמו, זה קרה משום שהיינו צריכים להיאבק במשך שנים על שינוי הקונספציה ולשכנע קודם כל רבים מתוכנו ואחר כך רבים מחברינו וידידנו ובראשם ארה"ב, לעקוף את הווטו הפלסטיני, שאמר שעד שלא ניכנע לתכתיבים של הפלסטינים ונסיג הסכם שלום עם הפלסטינים (כולכם מבינים איזה סוג שלום נקבל – לא שלום), לא ניתן לפרוץ לעולם הערבי. היינו צריכים לפרוץ את זה.

הדבר השני שהיינו צריכים לעשות זה להוכיח את הנחישות והעוצמה שלנו בהתייצבות מול התגרענותה של איראן והתוקפנות שלה באזור.

הדבר השלישי הוא כמובן להפוך את הכלכלה שלנו לכלכלה חופשית, אטרקטיבית וטכנולוגית. שלושת הדברים האלה הביאו בעצם לפריצה של הסכמי אברהם שהבאנו לפני 3 שנים עם 4 מדינות ערביות, והדבר הזה גם יצר את הבסיס וסלל את הדרך להמשך, מה שאנחנו כרגע פועלים עליו. אני רוצה להבהיר שאנחנו מחויבים לפעול ולהרחיב את מעגל השלום, להביא לשלום עם סעודיה, ואנחנו עושים זאת תוך כדי שמירה קפדנית על האינטרסים החיוניים של מדינת ישראל ובראשם הביטחון. אני מודה שוב, לשרי הממשלה, לשרות הממשלה ולחברי הכנסת שעוזרים במאמץ החשוב הזה שמשנה את פני המזרח התיכון, משנה את ההיסטוריה, ובוודאי משנה את גורל מדינת ישראל לטובה.

אני הזכרתי בינה מלאכותית, אני חושב שהדבר הזה משפיע על האנושות כולה. הוא כבר משפיע על החיים שלנו, הוא משפיע על הביטחון שלנו בדרכים שאני לא יכול לפרט, אבל כל אחד רואה את זה כבר בתחומו, בעצם זה שאתם משתמשים במכשירים שלכם כדי לדעת מה קורה. אתם נכנסים לגוגל ותוך דקה אתם מקבלים הרבה מעבר לידע אנציקלופדי. אתם יכולים להגיע לכל עובדה ולכל נתון ברחבי תבל – זה שימוש בבינה מלאכותית, אבל זו רק ההתחלה, וההתחלה הזו הולכת להשתנות בהיקפים שקשה לתאר. אני אומר לטוב – אבל גם לרע. אנחנו צריכים למקסם את הטוב ולשלוט ככל הניתן בתופעות השליליות, אבל אין לנו ברירה אלא להציב את ישראל כאחת המדינות המובילות בעולם בתחום הזה כפי שעשינו בסייבר. גם בסייבר יש דברים טובים ודברים רעים, ואנחנו פועלים בשני הכיוונים. בינה מלאכותית הוא נושא שהוא הרבה יותר חזק מסייבר, לאין ערוך יותר חזק מסייבר, והצבנו יעד להפוך את מדינת ישראל כמדינה השלישית בעולם בתחום זה, יעד מאוד שאפתני.

לצורך זה אני מגבש כבר כמה חודשים תוכנית לאומית, דבר שביקשתי עוד בשנת 2019, והדבר נעצר בגלל ׳ממשלת השיתוק הלאומי׳ ואחר כך ריבוי הבחירות. אנחנו חוזרים לזה בכל התנופה. בקרוב אני אמנה פרויקטור לנושא הזה ואציג גם תוכנית לאומית בפני הממשלה והציבור.

לצורך זה, פגשתי את אחד היזמים המובילים בעולם בתחום הזה, וגם רבים אחרים, אנשים מרשימים מאוד. שוחחתי איתם גם על הנושא בכללותו וגם על האסטרטגיה הלאומית, וכאן אני משתמש במילה 'אסטרטגיה' הלאומית שמדינת ישראל צריכה לפעול לפיה, ואני חושב שהפגישות האלה גם הועילו מאוד להרים את קרנה של מדינת ישראל בתחום המוביל בעולם.

פתחתי בנאומי באו"ם, ואני רוצה להגיד שאני גאה על הזכות לייצג פעם נוספת את מדינת ישראל באומות המאוחדות. נאמתי שם פעמים רבות והנאום הזה בדרך כלל משודר, וגם הפעם שודר ברשתות החדשות המרכזיות – FOX ו-CNN בארה"ב, אבל זו הפעם הראשונה שהנאום של ראש ממשלה ישראלי ושלי, שודר בשידור חי בערב הסעודית – ׳זה סימן של הזמנים׳. אני שוב מבקש להודות לשרי הממשלה ושרות הממשלה, אלה שהיו שם ואלה שנשארו כאן, יש כמה כאלה, אני רוצה להודות לכם על התמיכה המתמשכת.

אני דיברתי בנאום שלי באו"ם על הקללה והברכה, על ההזדמנויות הגדולות העומדות בפנינו, וגם על האתגרים הלא פשוטים שאנחנו ניצבים לפניהם. אני הבעתי את תקוותי שאנחנו נבחר בברכה ולא בקללה. אני משוכנע שגם כך נעשה. הדבר כמובן גם מחייב לעשות מאמץ לצמצם את החיכוך בתוכנו ולהגדיל את האחדות בתוכנו. זה מה שאני מאחל לנו בשנה החדשה, ואני מאחל לכולכם גמר חתימה טובה״.



0 תגובות