הממשלה אישרה: עידוד העסקת עולים והסרת חסמי רישוי

פנחס בן זיו No Comments on הממשלה אישרה: עידוד העסקת עולים והסרת חסמי רישוי

הממשלה אישרה היום הצעה להסרת חסמי רישוי ולעודד העסקת עולים במטרה להפחית את הבירוקרטיה בהם נתקלים העולים במקצועות הרישוי. רה״מ נתניהו ברך: "בכוונתנו לעודד את העסקתם של העולים ולהסיר עד כמה שניתן חסמי רישוי". השר סופר: "בשורה חשובה לעולים הרבים החפצים בהשתלבות מלאה בשוק התעסוקה בישראל"

21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ממשלת ישראל אישרה היום בישיבת הממשלה את הצעת המחליטים שהוביל שר העלייה והקליטה, אופיר סופר שתסייע לעולים להשתלב בשוק התעסוקה. מטרת ההצעה הינה להסיר חסמי רישוי ולעודד העסקת עולים במטרה להפחית את הבירוקרטיה בהם נתקלים העולים במקצועות הרישוי. מדובר במהלך משותף שמוביל המשרד יחד עם כלל משרדי הממשלה הרלוונטיים כאשר המסקנות יוגשו בתחילת נובמבר והתוכנית הכוללת תובא לאישור הממשלה בינואר 2024.

העלייה לישראל תורמת לפיתוח ושגשוג המשק הישראלי בהיבטים רבים. מדי שנה עולים לישראל אלפי בעלי מקצועות מבוקשים במשק. בשנים האחרונות עלו לישראל מעל 7,000 מהנדסים, 3,500 מתכנתים ומהנדסי תוכנה, 4,000 בעלי מקצועות הרפואה, 4,000 מורים ועוד בעלי מקצועות חיוניים. בכך, מתברכת מדינת ישראל בכישורם הרב של העולים ובניסיון שרכשו בעיסוקם בארצות המוצא.

על פי מחקר שנערך ע״י חברת Deloit בשנת 2022 למשרד העלייה והקליטה, שיפור הקליטה בהיבט התעסוקתי עשוי להביא להכנסה של 4 מיליארד שקלים לקופת המדינה בתוך עשור. עוד עולה במחקר שקיימות כ-4,000 משרות רישוי פנויות.

בשל השונות הרבה שישנה בין דרישות הרישוי במדינות השונות, נדרשים העולים להוכיח את רמת מקצועיותם ולעיתים אף לעבור הכשרות נוספות על מנת לקבל רישיון עיסוק המוכר בישראל, למרות שבארץ מוצאם עבדו במקצוע שנים רבות. במקרים רבים מאופיינים הליכים אלו בבירוקרטיה משמעותית המקשה על השלמת התהליך, מעכבת את השתלבותם של העולים בשוק העבודה ואף מביאה את העולים לוותר מקצוע הכשרתם לטובת עבודה אחרת המכניסה פחות.

משרדי הממשלה השותפים בהחלטה הם, החינוך, המשפטים, הכלכלה, החקלאות, הרווחה, התרבות והספורט והשיכון. על המשרדים לבחון את הדרישות המוטלות על העולים החדשים עבור קבלת רישיון עיסוק ישראלי בתחומי אחריותם, לאתר את החסמים המרכזיים העומדים בפניהם ולהציג צעדים להקלה בדרישות כבר בתוך כחודשיים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: ״אני מברך על ההחלטה החשובה שתקל באופן משמעותי על שילובם של העולים בישראל. היכולות והכשרונות הייחודיים של העולים סייעו רבות לתעשייה ולכלכלה הישראלית. כעת אנו מקדמים שורת צעדים שיקלו עליהם להשתלב בחברה, ושיאיצו את קליטתם של עולים חדשים. בכוונתנו לעודד את העסקתם של העולים ולהסיר עד כמה שניתן חסמי רישוי, מה שיאפשר שילוב מיטבי וראוי בחברה. בכך יוכלו לעסוק במקצועותיהם תוך שימוש בניסיון הרב שצברו לפני שעלו ארצה. כולנו נרוויח מכך״.

שר העלייה והקליטה, אופיר סופר ברך ואמר: ״ההחלטה היא בשורה חשובה לעולים הרבים החפצים בהשתלבות מלאה בשוק התעסוקה בישראל. אין לי ספק שההקלה בבירוקרטיה שמכבידה על שילובם של העולים תעודד יהודים החפצים להגיע לישראל לעשות את הצעד לעבר עלייה לארץ. אנחנו ממשיכים לעבוד במרץ על מנת לסייע לשילוב העולים ע"י תגבור לימודי העברית, קורסים מותאמים באקדמיה וכעת בסיוע האקטיבי לשילוב העולים הרבים בשוק התעסוקה״.



0 תגובות