שרפים עומדים: כך נראה יוה"כ במחיצת גדולי ישראל

נתי קאליש No Comments on שרפים עומדים: כך נראה יוה"כ במחיצת גדולי ישראל

יום הכיפורים במחיצתם של גדולי ישראל שליט"א, אלו ההנהגות המיוחדת מגדולי ישראל: החברותא של הגר"מ צדקה, מדוע עוצר חבר המועצת את הציבור? ראש הישיבה שמסרב למכור את העליות בסכומי עתק, והסגולה לרפואה של המים לנטילת ידיים 

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לקראת יום הכיפורים, מקורבם של גדולי ישראל הרב יהודה חזן, מציג את ההנהגות המיוחדות של גדולי ישראל ביום הקדוש:

– זקן ראשי הישיבות הגאון רבי משה צדקה

"החברותא של ראש הישיבה בכיפור"

מידי שנה בשנה את תפילת כל נדרי וערבית ליל כיפור מתפלל מרן הגאון רבי משה צדקה ראש ישיבת פורת יוסף בבית הכנסת אברמוף בירושלים כששם נשאר עד לשעה 1:30 בלילה ועוסק בלימוד משניות מסכת יומא ולימוד כתר מלכות, לאחר מכן חוזר הגר"מ לביתו לצורך מנוחה בת שעתיים בלבד, ומשכים קום לתפילת שחרית של יום הכיפורים בבית הכנסת "שאול צדקה" מקום בו היה אביו ראש הישיבה מרן הגר"י צדקה זצוק"ל מתפלל במשך השנים, ושם נשאר עד לערבית של מוצאי היום הקדוש.

מתפללי בית הכנסת מעידים כי במהלך התפילה מי שזוכה לעמוד בקרבתו רואה את ליבו עם התפילה ואיך שכל מילה היוצאת מפיו מורגשת על בשרו.
בשעת החזרה משמש הגר"מ כסומך. בשעת וידוי הגדול של רבינו ניסים מתפרץ הגר"מ בבכי, וכך גם בשעת אמירת הפיוט לפני קריאת התורה על מות שני בני אהרון ממרר הגר"מ בבכי כאילו עתה זה קרה, וכפי שכתוב כי בכייה זו מועילה שתגן.

לאחר תפילת המוסף לומד הגר"מ בחבורה יחד עם הגאון רבי יעקב שכנזי שליט"א והציבור הקדוש , את עניין בית מקדש השלישי ובספר יחזקאל כפי שכותב הבן איש חי.

סמוך לתפילת נעילה מוסר הגר"מ שיחת חיזוק שבה מעורר על קביעת עיתים בלימוד המוסר, ובעיקר בהקפדה על לימוד בספר פלא יועץ, כן מעורר הוא על נושא קדושת עם ישראל והריחוק מהמכשירים הטמאים, בדבריו מביא מידי שנה את דברי הכף החיים סימן תר'ג שמתייחס על העניין של הקבלות שאדם צריך לקבל על עצמו ביום זה, ומדגיש את דברי הפלא יועץ כי ההצלחה בדין תלויה בחיזוק תורה תפילה וחסד, ואנו כבני תורה עיקר החסד שלנו כל רגע הוא בהארת פנים לשני.

השנה עקב חולשתו ככל הנראה יערוך מרן את התפילות ושאר הנהגותיו בבית כנסת שמעל ביתו.

יצוין כי בצאת הצום טועם הגר"מ דבר מה, ומיד לאחר מכן מוסר שיעור בבית הכנסת בית אהרון בדיני הלכות סוכה.

– הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר

"הסידור המיוחד עם כוונות המקובלים"

כמידי שנה עקב מאות המבקשים לשהות במחיצת רבם מרן הראש"ל הגרש"מ עמאר, עורך הראשון לציון את התפילות באולם בית הארחה בשכונת בית וגן בירושלים.

הראשון לציון נושא דברים על קדושת היום ומעורר כמה שכל רגע ושניה צריכה להיות מנוצלת ביום הקדוש הזה. בליל כיפור הרב לומד אחרי התפילה ויושן בלילה שעה בלבד וגם על כך מבכה.

הרב עטור במצנפת וגלימה לבנה מיוחדת של הראשון לציון ופניו כפני מלאך ביום זה.

הראש"ל משמש כשליח ציבור בתפילות מוסף ונעילה. התפילות נעשות ע"פ כוונות המקובלים כפי שנוהג הראש"ל ולצורך כך הדפיסו לרב סידור גדול מיוחד של שליח ציבור עם כל הכוונות ע"פ המקובלים מה שכתב הרב בעצמו.

המתפללים שם מציינים כי התחושה לשהות עם הרב ביום הקדוש הזה ולשמוע את קולו משתפך בבכי זהו דבר שגורם לציבור כולו לחוש את אימת הדין וקדושת היום הנורא.

במהלך היום אין שום הפסקה מתחילת שחרית ועד לצאת הצום לזמן רבינו תם.
הרב מקפיד מאד על ר"ת ומעורר על כך שבכל דבר דאורייתא צריך להחמיר בכך.

– הגה"צ חכם ניסים בן שמעון שליט"א

"התפילות שרבים נושעו מהם"

על פניו של חכם ניסים בן שמעון תחושה של אימת דין לצד תחושה של רוממות ושמחה על היום הגדול לו זכינו. הרב מתפלל בבית מדרשו אור החיים בבני ברק בהשתתפות מאות שמסתופפים לזכות להיות ביום הקדוש בצילו של הרב.

בשעת כל נדרי מעתיר הרב על הזקוקים לישועה ורבים מייחסים לכך שנושעו בזכות ברכתו של הרב בעת הזו.

הרב מתפלל במתינות רבה בכדי לחוש כל מילה ומילה. המשתתפים בתפילה מציינים כי ממש מרגישים כעבד לפני רבו בהשתפכות של הרב בתפילה. בסיום היום הקדוש עוברים הציבור להתברך כאשר פניו כפני מלאך ושמחה מיוחדת נסוכה על פניו הקדושות.

– הגאון רבי מאיר מאזוז שליט"א ראש ישיבת כסא רחמים

"הנחת היד אחד על השני בברכת הכהנים"

את תפילות יום הכיפורים עורך הגר"מ מאזוז בבית הכנסת הסמוך לביתו. מאות מגיעים להשתתף בתפילה עם ראש הישיבה ובפרט בחורים רבים שירדו מדרך התורה מגיעים להתפלל ולזכות לשהות במחיצת הרב. במהלך יום כיפור נשאר ראש הישיבה בבית כנסת מהבוקר עד הערב.

בתפילת נעילה עשרות מתקבצים סביב הרב בברכת כהנים כאשר הרב מניח ידו על ראשיהם של הסמוכים איליו וכך כל אחד מניח יד על השני והרב מברך את כולם יחד בברכת הכהנים.

לפני יום כיפור. הרב יושב עם התלמידים ועוברים על הפיוט לך קלי ושאר פיוטים.. להתכונן ליום הקדוש.

– חבר מועצת חכמי התורה הגר"ד יוסף שליט"א

"בקשת הסליחה אחד מהשני רגע לפני תחילת התפילה"

את התפילות מתפלל הגר"ד יוסף בבית מדרשו יחווה דעת. התפילה מתנהלת באווירה ישיבתית במתינות ובדבקות רבה.

בליל כיפור נושא הרב שיחה קצרה של שתי דקות על קדושת היום ולאחמ"כ עוצר את כולם ומבקש בדמעות מהציבור שיסלחו זה לזה ויגידו כל אחד סלחנו.

לפני התיבה עוברים בנו הרב עובדיה יוסף והרב אהרון דגן החברותא של הגר"ד.

המתפללים מציינים כי בשעת אמירת הוידו של רבינו ניסים משתפך הגר"ד בבכי נורא במשך דקות ארוכות.

מידי שנה עולה הרב לתורה במנחה במפטיר יונה. סמוך לתפילת נעילה נושא הגר"ד דרשה ופורץ בבכי כאשר עין לא נותרת יבשה מאימת הדין אשר בוקעת מפיו של חבר המועצת.

לאחמ"כ עולה הגר"ד חזן בתפילת הנעילה. בסיום אומר הרב את הפסוקים כנהוג 'קראתי בכל לב' והשם הוא האלוקים כשהוא זועק מכל הנשמה ובוכה בבכיות נוראות.

– הגאון רבי שאול גבאי שליט"א ראש ישיבת אמרי דעת ונשיא איחוד הקהילות

"העליות שניתנות לתלמידי הישיבה למרות בקשת גבירים לשלם סכומי עתק"

אל התפילה במחיצתו של הגר"ש גבאי בהיכל ישיבתו אמרי דעת בקרית הישיבה בשכונת בית וגן בירושלים מגיעים בוגרים וראשי הקהילות מרחבי הארץ לזכות ולהסתופף בצילו של ראש הישיבה.

כבר בעשרת ימי תשובה פוקד הרב את עשרות קהילותיו הקדושות ברחבי הארץ ונושא שיחות חיזוק והתעוררות לקראת היום הקדוש. כאשר בסיום זוכים רבים לקבל את ברכת ראש הישיבה וצלוחית דבש קטנה אשר שומרים זאת כסגולה.
ערב כיפור פקד הרב את היכלי התורה בצפון ובדרום ואף שימש כסנדק בבריתות של תלמידיו. כמו"כ נשא ראש הישיבה שיחת התעוררות בביאור תפילת היום הקדוש בהיכל בית מדרשו של האדמו"ר רבי פנחס אבוחצירא בעיר באר שבע.

במהלך היום הקדוש מקפיד ראש הישיבה לתת את הכיבודים בפתיחת ההיכל והעליות למי שיש לו שייכות עם הציבור בהרבצת תורה כשהוא תמיד מציין כי הימים האלה חובתנו היא המלכת השם ולכן מי שמוסר נפשו למען הציבור ולמען התורה הוא ממליך את השם בכך.
יצויין כי פעמים רבות ביקשו גבירים רבים לקנות את העליות ופתיחת כל נדרי בסכומי עתק אך ראש הישיבה סירב ומתעקש לכבד זאת את המוסרים נפשם בהמלכת השם.

בליל כיפור נושא ראש הישיבה שיחה בה הוא מציע בפני התלמידים קבלות של חיזוק כל אחד לפי חלק נשמתו ומעורר על כך.

הגר"ש מידי שנה עולה עליית מפטיר יונה כשהוא קורא את ההפטרה במשך זמן רב כאשר הציבור ממש חש את הסיפור ופורץ בבכי.

בסיום תפילת הנעילה בפסוקי קראתי בכל לב והשם הוא האלוקים זועק ראש הישיבה בזעקות אדירות כשהציבור פורץ בבכי נורא.
רבים מציינים כי בשעה זו עין לא נותרת יבשה לקול בכיותיו וזעקותיו של ראש הישיבה.

בסיום תפילת הנעילה רגע לפני תפילת ערבית של צאת היום הקדוש נושא הרב שיחה של דקה ובה מעורר את בני הישיבה כי סיום הימים הקדושים האלה הם בשמחת התורה ומזמין את בני הישיבה והקהילות הקדושות להמשיך את העלייה הרוחנית של החודש האחרון בתפילות חג שמחת התורה בהיכל הישיבה. לאחמ"כ ניגשים בני הישיבה להתברך מראש הישיבה כשהוא עטוף בלבן ומציינים כי רבים נושעו בברכותיו של הרב בעת הזו.

– הגר"ר אלבז שליט"א חבר מועצת חכמי התורה

את תפילות היום הקדוש מתפלל הגאון הגדול רבי ראובן אלבז שליט"א בהיכל ישיבת "אור החיים" שבראשותו, לראות מהי חזרה בתשובה באמת שם זה המקום, מציין אחד מן המתפללים.

התפילה שם קורעת שחקים ממאות בעלי תשובה וכמו שנאמ' "במקום שבעלי תשובה עומדים… לב המתפללים נשפך כמים ובעיקר בשעת הנעילה שבה עובר לפני התיבה ראש הישיבה וזועק ומתייפח בבכי נורא.

מי שמגיע להתפלל כאן פעם אחת לא יכול להפסיק וחוזר להתפלל כאן כל שנה אומרים בני הישיבה.

בצאת היום שמחה מרוממת נסוכה על פניו של ראש הישיבה אחרי תקופה ארוכה שבה מרביץ תורה ומשיב רבים מעוון ובפרט מידי לילה בסליחות שנערכות בבית מדרשו איליו נוהרים אלפים מכל החוגים.

– הגאון הרב יהודה כהן שליט"א חבר מועצת חכמי התורה וראש ישיבת יקירי ירושלים

"סגולת המים של נטילת הידים"

בערב כיפור לאחר תפילתו של ראש הישיבה הגר"י כהן בנץ החמה פוקד הרב את הכותל וקברי צדיקים ומשתפך בבכי על גלות השכינה וצער עם ישראל.

בערב כיפור מוסר ראש הישיבה שיעור מיוחד לבני שיעור ג' ומכין אותם לתפילות היום הקדוש.

אחר תפילת מנחה בערב כיפור מדליק הרב נרות בארון הקודש לעילוי נשמת הצדיקים.
את תפילות היום הקדוש מתפלל הרב בהיכל הישיבה הקדושה יקירי ירושלים שבראשותו, הרב מעורר את הציבור בתפילה בהשתפכות הנפש.

במהלך היום כולו נמצא הרב בישיבה ואינו שב לביתו עד לצאת היום הקדוש.
ידוע ומפורסם כסגולה המים של הנטילת ידיים של הרב לברכת כהנים כאשר רבים מבקשים לזכות ולקבל ממים אלו אשר מועילים כסגולה לחולים. התלמידים שומרים את המים ונותנים לחולים לשתותם במשך השנה.

בצאת יום הכיפורים מלווים התלמידים את ראש הישיבה עד לביתו בשירה גדולה כשהוא לבוש בבגדי לבן ובתחושה של אמת מה נהדר היה מראה כהן גדול היוצא מבית קדשי הקודשים כאשר פניו כמלאך השם ומנצלים זאת לזכות בברכתו הקדושה.

– הגאון רבי מרדכי מלכא רבה של אלעד ונשיא מוסדות אור המלך

"תפילת הנעילה שנשמעת עד לקצה הרחוב"

לפני יום הכיפורים מידי שנה בצאת השבת במשך עשרות שנים, מתקבצים מאות מתושבי בעיר אלעד יחד עם כלל רבני הקהילות ליטול חלק בדרשת שבת תשובה של רב העיר אלעד הגר"מ מלכא אשר מעורר את הציבור במשך כשעה לקראת היום הקדוש הזה ומבקש מהציבור לקבל קבלות של חיזוק בכדי להיכנס ליום הקדוש עם דרך חדשה ותשובה אמיתית.

את תפילות היום הקדוש מתפלל הרב בבית המדרש הסמוך לביתו "לקח טוב" כאשר רבים מתושבי העיר מצטופפים בהיכל בית הכנסת להתפלל במחיצת המרא דאתרא.

הגר"מ משמש כשליח ציבור בתפילת הנעילה כאשר באמירת אל נורא עלילה זועק הרב יחד עם הציבור הגדול בבכיות נוראות. השכנים ברחוב מציינים כי הזעקות מגיעות עד סוף הרחוב בתחושה של התעוררות גדולה.

הרב תמיד נוהג לציין כי כל עבודתינו בארבעים יום עיקרם היא העת רצון המיוחד בתפילת הנעילה שלזה אנו מחכים ומכינים עצמנו בכל הימים האלה ועל כן מעורר את הציבור למרות חולשת הצום להקפיד שתפילה זו תהיה התפילה הכי חזקה מכל הימים הללו.
תלמידו של הרב מציינים כי הרב לאורך כל התפילה זועק בבכיות נוראות ומעורר את הציבור למרות חולשת הצום.

עם סיום היום הקדוש נוהג הרב לבחור את הארבעת המינים לחג הסוכות ולעשות דבר מה בבניית הסוכה.

– הגאון הרב יעקב זכריה שליט"א ראש ישיבות לב אליהו

"הפתיחה שנמכרת בעשרות דפי גמרא בעיון"

ראש הישיבה הגר"י זכריה עורך את תפילות היום הקדוש בהיכל ישיבתו לב אליהו לשם מתקבצים מאות התלמידים ובוגרי הישיבה המבקשים לזכות לשהות ביום הקדוש במחיצת רבם.

את הוידוי הארוך של רבינו ניסים עורך ראש הישיבה בבכי נורא ובחרדה גדולה מאימת הדין הנורא.

שעת השיא בתפילת הנעילה כאשר ראש הישיבה עולה כשליח ציבור ופורץ בבכי אשר גורם חלחלה רבה למשתתפים בתפילה.

פתיחת ההיכל של תפילת הנעילה נמכרת בלימוד עשרות דפי גמרא בעיון רב במסכת הנלמדת בהיכל הישיבה עד לחנוכה כולל מבחן בעיון על כל הדפים שנקנו. בני הישיבה מציינים כי ראש הישיבה מבקש בדרך כלל שהלימוד יהיה על הדפים שלא מספיקים ללמוד ובכך לקנות ידע במסכת כולה בעיון.

סמוך לתפילה הנעילה מעורר ראש הישיבה את התלמידים לקבל קבלות של חיזוק ולצאת לדרך חדשה מהיום הקדוש הזה.



0 תגובות