מאסר למחבלים שפצעו ילדים באמצעות בקת"ב בשומר החומות

ישראל רובין No Comments on מאסר למחבלים שפצעו ילדים באמצעות בקת"ב בשומר החומות

בית המשפט גזר עונשים של של 7 ו-6 שנות מאסר למחבלים שפצעו שני ילדים בני 12 ו-11 באמצעות יידוי בקבוק תבערה לעבר ביתם ביפו במהלך פרעות "שומר החומות"

אילוסטרציה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר עונשי מאסר על שלושה תושבי יפו, שבמהלך מבצע "שומר החומות" בשנת 2021, השליכו בקבוק תבערה לבית בשכונת עג'מי בעיר וגרמו לפציעתו של ילד בן 12 ואחותו. על אחמד דאוד (23) ועל ריזק ג'רבוע (37) נגזרו 7 שנות מאסר, ועל ראאד ג'רבוע (40) נגזרו 6 שנות מאסר. כמו כן, בהתאם להסדר הטיעון שנחתם בין הצדדים יפצו הנאשמים את משפחתם של הקטינים ב-850,000 ₪.

כאמור, השופטת מעיין בן ארי גזרה את דינם של השלושה לאחר שבינואר האחרון הודו והורשעו במסגרת הסדר טיעון. אחמד וריזק הורשעו בעבירות של חבלה בכוונה מחמירה והצתה וראאד הורשע בעבירות של סיוע לחבלה בכוונה מחמירה, סיוע להצתה והחזקת נשק.

מכתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז תל אביב עולה כי הנאשמים סיכמו ביניהם להצית בתי מגורים בשכונת עג'מי, בעיצומה של תקופה בה התעורר גל של הפרות סדר והתפרעויות לאומניות אלימות ברחבי הארץ. בהמשך לכך, נפגשו השלושה בביתו של ריזק והכינו בקבוקי תבערה. בשעות הלילה, השליכו אחמד וריזק בקבוקי תבערה לעבר שתי דירות מגורים סמוכות, תוך שהם גורמים לנזק ברכוש. בהמשך השליכו בקבוק תבערה לעבר דירה ברחוב אחר בה שהו באותה עת בני משפחה. כתוצאה מזריקת הבקבוק התלקחה אש שאחזה בקטין יליד 2009 ובאחותו, ילידת 2010. עם מעצרם נתפסו בחזקתו של ראאד שני אקדחים ותת מקלע.

‎עם שמיעת גזר הדין מסרו עורכי הדין אסף שביט וטליה קלמרו מפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) כי: "בית המשפט הביא לנגד עיניו משפחה תמימה שבליל בלהות מצאה את עצמה עם בקבוק תבערה שנזרק לביתה ונשרף בו נער צעיר, בן 12, לעיני כולם. כל הורה יודע שזה הסיוט הגדול שיכול להתרחש. העובדה כי האירועים התרחשו בתקופה מתוחה וכללו תכנון מראש מדגישה את חומרתם ואת הפגיעה הרבה בערכים המוגנים של שמירה על חיי אדם וגופו. הפרקליטות תמשיך לממש את תפקידה כמגינת הציבור".



0 תגובות