רמי לוי: "בחיים לא אערב עסקים בנושאים פוליטיים"

ישראל רובין No Comments on רמי לוי: "בחיים לא אערב עסקים בנושאים פוליטיים"

הבוקר התקיים טקס פתיחה של ועידת המשפט ה-12 של לשכת עורכי הדין. במהלך הטקס נשאו דברים מפכ"ל המשטרה, פרקליט המדינה, ראש לשכת עורכי הדין, היועמ"ש לשעבר מנדלבליט, וראש עיריית ת"א-יפו. בהמשך התקיים מושב בנושא 'משפט וכלכלה' בו נאם איש העסקים רמי לוי

מנדלבליט בכנס ועידת המשפט
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הבוקר התקיים טקס פתיחה של ועידת המשפט ה-12 של לשכת עורכי הדין.

במהלך הטקס, מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי אמר: "במסגרת הפרות הסדר שהתרחשו בשבת בדרום תל אביב נחשפנו לרף אלימות קיצוני שכלל כלי נשק מאולתרים וכוחות השיטור נקלעו לסכנת חיים של ממש ונאלצו להשתמש באש חיה. 62 שוטרים נפצעו במהומות. מספר בלתי נתפס. נחצו קווים אדומים ולא נאפשר פגיעה בשוטרים ונמצה את הדין עם הפוגעים עד תום. אנחנו נמצאים בתקופה מאתגרת.

בנושא ועדת הרוגלות התייחס המפכ"ל כי "יש מאבקים וסכסוכים עקובים מדם של שליטה והמשטרה זקוקה לכלים טכנולוגים כדי להתמודד בצורה אפקטיבית עם הפערים שנוצרו. בשבוע שעבר אישרה הממשלה הקמת ועדת בדיקה ממשלתית בנוגע לרוגלות, שתהיה בעלת סמכויות של ועדת חקירה, זאת על אף שהנושא נבחן ע"י צוות בראשות המשנה ליועמ"ש לממשלה, ועודו מצוי בבדיקה של מבקר המדינה. אין זה סוד שהתנגדנו להקמת הוועדה – לא בשל הרצון להסתיר, אלא בשל המחיר שגובה בדיקה נוספת כזו בהטיית הקשב והמאמצים מהמאבק בפשיעה. יחד עם זאת, מרגע שהתקבלה החלטת ממשלה בנושא – משטרת ישראל תשתף פעולה באופן מלא עם ועדת הבדיקה.".

פרקליט המדינה, עו"ד עמית איסמן אמר כי "פרקליטות המדינה אמונה על האינטרס הציבורי של כלל הציבור באשר הוא. פרקליטות המדינה ולא פרקליטות הממשלה. תפקידה של הממשלה ואף חובתה לקבוע מדיניות. פרקליטות המדינה מחוייבת ביישום מדיניות הממשלה וכך אנחנו עושים בתחומי האכיפה השונים. לצד זאת, שיקול דעתה של הפרקליטות בהחלטותיה הפרטניות בכל תיק ותיק הוא עצמאי, וחייב להישאר עצמאי ולא מוכתב על ידי הממשלה בכלל ואף לא על ידי כל גורם מיניסטריאלי, בכיר ככל שיהיה, בפרט".

בנושא ההפגנות אמר פרקליט המדינה כי "הליכים פליליים לא נועדו לדיכוי הפגנות, או, לסתימת פיות ובאותה המידה הליכים פליליים לא יימנעו משוטרים מלפעול במקרים מסוימים בכוח שאינו סביר. כתבי אישום מעולם לא מנעו זאת ואין כל סיבה לחשוב שהם יגרמו לכך בהפגנות הנוכחיות".


ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד עמית בכר הוסיף כי "אנו חווים ניסיונות יומיומיים להחליש את מערכות המשפט ואכיפת החוק ולפגע בתדמיתם הציבורית. תפקידה וחובתה של לשכת עורכי הדין להתייצב ולהגן על שלטון החוק ועל המשטר הדמוקרטי בישראל. נחסום בגופנו את ההסתה נגד השופטים ושומרי הסף, נפעל להסברה בציבור על דמוקרטיה ומשפט; והתפקיד הזה מקבל משנה חשיבות, גם בכל הקשור למערכת החינוך, והחדירה של פורום קהלת וגורמים משיחיים נוספים לספרי הלימוד, שמנסים להציג לתלמידי ישראל תמונה מעוותת וחסרה על מערכת המשפט במדינה דמוקרטית.

אנחנו כבר עמוק בתוך משבר חוקתי- כששרים ומנהיגים רואים את האפשרות של אי קיום צו בית משפט כלגיטימית. אי קיום של צו בית משפט איננו משבר אלא חורבן של ממש. שר שלא יקיים צו בית משפט הוא מפר חוק על כל המשתמע מכך."

מר רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "אני קורא לייעוץ המשפטי ולבתי המשפט: המשיכו להגביל אותי! המשיכו לתקן אותי! המשיכו להראות לי שאפשר אחרת! אני אסיר תודה לכם על כך. וזו צריכה להיות הגישה של כל נבחרי הציבור, וראשונים להם השרים בממשלה. כי בית משפט עצמאי משמעותו דמוקרטיה חזקה".

במהלך וועידת המשפט נערך מושב בנושא "משפט, כלכלה ומה שביניהם" בו אמר מר רמי לוי, איש עסקים ישראלי כי "אם ישאלו את הציבור, כולם יגידו שצריך לעשות תיקונים במערכת המשפט! בנוגע לשביתה – אין שום סיבה בעולם שאני אערב את העסק שלי בנושאים פוליטיים"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר בתגובה לדברי פרקליט המדינה עמית אייסמן: "אכן שום דבר לא משפיע על אג'נדה שמאלנית שהשתלטה על הפרקליטות כבר שנים רבות. ישנם פרקליטים מצויינים והגונים, אך הרוח השולטת בפרקליטות לאורך כל השנים היא רוח השמאל. ברוב הדיונים שהשתתפתי בהם בשנה האחרונה עם נציגי הפרקליטות, לא באתם ליישם את מדיניות הממשלה אלא מדיניות עצמאית משלכם, של חוסר גיבוי לחיילים, חוסר גיבוי לשוטרים אך גיבוי לאנרכיסטים שהפרו חוק, וממררים את החיים לנבחרי ציבור וחסינות למשפחות פשע ממעצרים מינהליים ומחקירות שב"כ בשל התנגדות הפרקליטות. בקיצור, עמית היקר: אתם בהחלט עצמאים, עושים מה שבא לכם, שמים פס על הממשלה ועל בחירת העם בקלפי".



0 תגובות