זעם בימין: כוחות הביטחון הרסו מבנים ביישוב יצהר

פנחס בן זיו No Comments on זעם בימין: כוחות הביטחון הרסו מבנים ביישוב יצהר

כוחות הביטחון פעלו הבוקר להריסת מבנים ביישוב יצהר שבשומרון. בהם, מצפה תיירותי שהוקם לזכרה של רנה שנרב הי"ד. ראש מועצת שומרון בתגובה להרס מצפה יצהר: "יבנה מחדש. בזמן שנבנים מאות בתים ערביים בלתי חוקיים, מוצאת מערכת מערכת אכיפת החוק משאבים להרוס מצפה קטן שנבנה ע"י נוער לזכר נרצחת בפיגוע. בושה"

הכוחות ביצהר צילום: אברהם שפירא
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הבוקר סמוך לשעה 5:00 פשטו מאות שוטרים ופקחי מנהל אזרחי, כשהם מלווים בכלי הרס, על הישוב יצהר, והחלו בהריסתו של מצפה תיירותי שהוקם לזכרה של רנה שנרב הי"ד בסמוך לשכונת מצפה יצהר בישוב. הכוחות הרסו גם מתקנים שהוצבו במקום לטובת המטיילים. פועלים ערבים שהובאו כדי לבצע את ההרס תועדו כשהם מורידים את סמל המגן דוד שהוצב בראש המצפה ועוררו זעם רב בישוב. במקביל, כיתרו כוחות אחרים נקודת התיישבות חדשה שהוקמה למרגלות הישוב בצידו הצפוני, והחריבו את מבנה המגורים במקום.

אחד הנערים במקום כבל את עצמו לרצפה במתקן מברזל ובטון כדי לעכב את ההרס, מה שגרם לפקחי המנהל האזרחי להסתפק בפירוק קירות המבנה בלבד.

ח"כ טלי גוטליב תקפה את סמוטריץ' גם על הפינוי הנוכחי, ואמרה: "השר סמוטריץ', תגיד לי שאני טועה. אתה לא יו"ר הציונות הדתית? תגיד לי שאין מצב שבמשמרת שלך המנהל האזרחי מחרב מצפה תיירות לזכרה של רנה שנרב הי״ד למרגלות היישוב יצהר. זה באחריותך. עצור את החרפה הזו". לעומתה, ח"כ לימור סון הר-מלך בחרה לתקוף בתגובה לפינוי דווקא את שר הביטחון יואב גלנט, שלא אוכף בנייה פלסטינית בלתי חוקית.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן בתגובה להרס המצפה לזכר רנה שנרב שנרצחה בפיגוע לפני 4 שנים בדיוק: "המצפה שנהרס ייבנה מחדש. זו שערוריה ועיוות שאין כדוגמתם שבזמן ממשלה לאומית ממשלת ימין מלא, מאות בתים ערביים בלתי חוקיים נבנים באין מפריע במרחב שמסביב ליצהר ומה שמפריע למערכת האכיפה הוא מצפה קטן שבנה נוער לזכר נרצחת בפיגוע טרור. כבשת הרש".

"מדיניות הרדיפה הזו דווקא כלפי יהודים צריכה לעבור מהעולם, המצפה שנהרס ייבנה מחדש. אני שולח חיבוק גדול לתושבי מצפה יצהר, למתיישבי השומרון. כל אדם הגון במדינה הזו צריך לזעוק אל מול האפליה הזו. יש לנו דרישות מהממשלה ואנחנו לא נוותר לה. הממשלה הלאומית צריכה לבנות את ארץ ישראל ולא להרוס. מיום שישי טרקטורים של 'הרשות הפלסטינית' עבדו באין מפריע במשך זמן רב וכמעט פגעו בנכס צאן הברזל של העם היהודי והאנושות כולה מזבח יהשע בן נון עצמו. רק לאחר שזעקנו וצעקנו הפסיקו את עבודות הטרקטור. יש כאן אפלייה בוטה ואנחנו לא נקבל אותה".



0 תגובות