הפשיעה במגזר הערבי: אישום ראשון במסגרת "חוק הפרוטקשן"

איתי גדסי No Comments on הפשיעה במגזר הערבי: אישום ראשון במסגרת "חוק הפרוטקשן"

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד נאשם בגביית דמי חסות בצפון. לראשונה כתב האישום הוגש במסגרת חוק הפרוטקשן החדש שנועד לטפל בתופעה שהפכה למכת מדינה

ארכיון צילום: דוברות המשטרה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הפשיעה המשתוללת בחברה הערבית: היום (ראשון) הוגש כתב אישום ראשון במסגרת "חוק הפרוטקשן" שהגישה סיעת עוצמה יהודית ועבר בסוף מושב הקיץ, נגד הנאשם הפרוטקשן ראמי אסמעיל מטובא זנגריה, שמואשם בעבירות של גביית דמי חסות וסחיטה באיומים לאחר שאיים על מנהל עבודה באתר בנייה בקריית שמונה.

מדובר בכתב אישום ראשון בעבירות של גביית דמי חסות מאז אושר חוק הפרוטקשן החדש. אם יורשע – צפויות להיגזר עליו מינימום 5 שנות מאסר ורכבו ונכסיו יחולטו במסגרת החוק.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס לכתב כתב האישום ומסר כי "מדובר בבשורה אדירה וצעד נוסף וחשוב במאבק שלנו למען הביטחון האישי של אזרחי ישראל. אני מצטרף לקריאת המשטרה – אם נסחטתם או אתם מכירים אדם שנסחט על ידי ראמי אסמעיל או על ידי כל גובה 'דמי חסות – פרוטקשן' אחר, תגישו תלונה בתחנה הקרובה אליכם".

כזכור, החוק קבע עבירה של גביית דמי חסות בשתי דרגות חומרה. האחת, עניינה בגביית דמי חסות תוך ניצול מצוקה ללא איום. במצב זה נקבעה חזקת מודעות של העבריין הגובה דמי חסות באופן מתמשך, למצוקתו של הקורבן, אם התבצעו לכאורה עבירות גוף או רכוש בסביבתו של הקורבן. דרגת החומרה השנייה, עניינה בגביית דמי חסות תוך שימוש באיום.

בנוסף, נקבע כהוראת שעה ל-5 שנים עונש מינימום על העבירה החדשה וכן הסדרי חילוט על ידי בית-המשפט בהליך פלילי ובהליך אזרחי ללא הרשעה. על יישום הוראות הסעיפים המוצעים, נקבעה חובת דיווח ל-10 שנים.



0 תגובות