תרבות או הזנחה? ח"כ טיבי מדבר על הפשיעה במגזר

אסתי פלד 1 Comment on תרבות או הזנחה? ח"כ טיבי מדבר על הפשיעה במגזר

ח"כ אחמד טיבי במהדורה המרכזית: "אנחנו נושאים באחריות למה שקרוי אלימות חברתית. הסוג השני הוא ארגוני פשיעה שהם שלושת רבעי ממעשי הרצח. זו אחריות של הממשלה. לפחות שיפסיקו את ההברחות מבסיסי הצבא, שהם חלק גדול מהנשקים"

ח"כ אחמד טיבי צילום: פלאש 90
21:27
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חבר הכנסת אחמד טיבי, שוחח הערב (רביעי) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית והתייחס להתבטאותו של השר עמיחי אליהו ביחס לפשיעה בחברה הערבית, שקרא למגזר לקחת אחריות ואמר כי כאשר יורים באוויר בחתונות מדובר בתרבות שמזמינה אלימות.

"זו גזענות", תקף טיבי. "אני לא אומר מנטליות של יהודים ושאף אחד לא יגיד את זה על ערבים. אנחנו יצאנו נגד ירי בחתונות ואני חוקקתי חוק נגד זה ומאז יש ירידה בתופעה הזו".

לדבריו "אנחנו מתמודדים עם ארגוני פשיעה שצמחו מול עיני משטרת ישראל ומפעילים טרור אזרחי נגד התושבים. המלחמה בין שני ארגוני הפשיעה בצפון היא הסיבה ל-75% מהרציחות בחברה. בזה צריך לטפל ולא במנטליות". 

עם זאת, טיבי הכיר באחריות האקלים התרבותי לאלימות הפרטית ועשה הפרדה בין התופעה הזו לבין הפשיעה המאורגנת, לה אחראית המשטרה לטענתו. "אנחנו נושאים באחריות למה שקרוי אלימות חברתית. מריבות שכנים וכדומה. הסוג השני הוא ארגוני פשיעה שהם שלושת רבעי ממעשי הרצח. זו אחריות של הממשלה. אני הייתי מהראשונים שקרא למשטרה לאסוף את הנשק הבלתי חוקי בחברה הערבית. לפחות שיפסיקו את ההברחות מבסיסי הצבא, שהם חלק גדול מהנשקים".

הוא טען כי ברשות הפלסטינים מצליחים להילחם בפשיעה טוב יותר: "דיברנו על זה גם עם הרשות הפלסטינית. הלוואי שהמשטרה פה תלמד איך לטל בפשיעה כמו המשטרה הפלסטינית. שיעור הרציחות אצלינו הוא פי עשר בשנים האחרונות. יש לכך סיבה. כי המשטרה מתייחסת לערבים כאל אויבים ולא כאזרחים. ובממשלה הזו שבעתיים, יש שר שהוא עבריין מורשע".

ביחס לחוק לניתוק המים והחשמל ממבנים בלתי חוקיים, טען טיבי: "חוק גזעני ואכזרי שיפגע גם בחרדים. 



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    כל אירגוני הפשיעה פועלים מתוך בצע כסף שמעביר אותם על דעתם ועל דתם.

    מולם ניצבת משטרה דלת אמצעים , עם כוח אדם אפסי וחסר מוטיבציה מספקת בכדי להשיב מלחמה נגדית בהיקף הדרוש