יו"ר ועדת העבודה והרווחה ביקר במוסד לבטיחות וגהות

איתי גדסי No Comments on יו"ר ועדת העבודה והרווחה ביקר במוסד לבטיחות וגהות

יו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ ישראל אייכלר בביקור מיוחד במרכז הלאומי של המוסד לבטיחות וגהות על רקע המאבק בתאונות העבודה באתרי הבנייה בישראל. אייכלר: "חובתינו האזרחית לדאוג שכל פועל שיוצא בבוקר – יחזור בלילה לחיק משפחתו"

אייכלר
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ברקע המאבק בתאונות העבודה באתרי הבנייה בישראל, ערך יו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ ישראל אייכלר סיור מיוחד במוסד לבטיחות ולגיהות כדי לעמוד על ההתמודדות עם האתגרים והדרכים לצמצום התאונות באתרים, ובטיחות העובדים במפעלים הגדולים בתעשייה ובחקלאות ובייצור המזון ובמפעלים הקטנים בכל ענפי הייצור והמסחר".

הסיור התקיים יחד עם מנכ"ל המוס"ל ד"ר מיקי וינקלר וסמנכ"ל הארגון שלמה אלוני במרכז הלאומי לסימולטורים בבטיחות' בפ"ת. יו"ר הוועדה התנסה ביכולות האימון והתרגול של המרכז הלאומי לסימולטורים, המדמה את פעילות העגורנים באתרי הבנייה, ואת הסכנות הבטיחותיות הטמונות בו. במקביל שוחח עם נציגי המוס"ל על שינויי רגולציה הנדרשים בענף הבנייה לשיפור בטיחות העובדים, מזעור הפגיעה מתאונות עבודה ומחלות תעסוקתית שיוביל גם להעלאת הפריון ולחיסכון כספי למעסיקים לקופת ולמדינה.

המרכז הלאומי לסימולטורים בבטיחות, שנחשב לראשון מסוגו בישראל, משמש כמרכז לאימון המפעילים וחניכים בהכשרה למקצועיות ומיומנות גבוהה בתפעול ובעבודה בטיחות באתרי הבנייה. הסימולטורים מדמים פעילות שוטפת של הכלים באתר הבנייה, הדורשת גם התייחסות למצבי מזג אוויר, תנאי ראות, הפרעות, אזורים מוגבלים ביכולת לצפייה, תנועה של עובדים וכלים בתוך האתר וגם לתנועה של הולכי רגל בסמוך לאתר. בכל פעם שהמפעיל שוגה ואינו פועל אל מול הוראות העבודה והנחיות הבטיחות, הוא מקבל התראה ודיווח היכן הוא שגה בהפעלת הכלי  למול הוראות העבודה והנחיות הבטיחות. הסימולטורים הקיימים במרכז הלאומי מאפשרים לתרגל עבודה על מלגזה, משאבת בטון, עגורן צריח, עגורן לאפינג, עגורן נייד,עגורן זחלי, עגורן טעינה עצמית ואימון לאתת.

יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר שיבח את מפעילי המקום, וסיפר על פעילות הוועדה במהלך מושב הקיץ והחורף בהם התקיימו דיונים רבים על הדרכים להתמודד עם התאונות באתרי העבודה. "חובתינו האזרחית לדאוג שכל פועל שיוצא בבוקר – יחזור בלילה לחיק משפחתו. מדינת ישראל צריכה לעשות כל שביכולתה כדי להדק פיקוח רגולטרי ובעיקר לחנך את המפעילים לתנאים מיטיבים עם הפועלים שיקבלו ביטחון מקסימלי בעבודה".

מנכ"ל המוס"ל, ד"ר מיקי וינקלר: "אני מודה ליו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ הרב ישראל אייכלר על הביקור ועל המסרים המחזקים. אני מזמין את הקבלנים ואת מנהלי העבודה להביא את עובדיהם לאימון בסימולטור לשיפור המיומנות, המקצועיות והתמודדות במצבים מסוכנים. מדריכי המוס"ל ימשיכו להגיע לאתרי הבנייה לסייע ולחנוך את המנהלים לזהות את הסיכונים ולפעול למזעורם בכל אתר ואתר".



0 תגובות