בצל המתיחות: בלינקן ודרמר נפגשו בוושינגטון

שלמה ריזל No Comments on בצל המתיחות: בלינקן ודרמר נפגשו בוושינגטון

מזכיר המדינה בלינקן והשר רון דרמר נפגשו ודנו בשיתוף פעולה בנושא אתגרים אזוריים, כולל איומים שמציבים איראן ושלוחותיה האזוריות בלבנון ובמקומות אחרים

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נפגש הלילה (בין חמישי לשישי) בוושינגטון עם השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר. השניים דנו באתגרים האזוריים ובאיום האיראני והדגישו את החשיבות של נקיטת צעדים חיוביים מצד ישראל והפלסטינים, להורדת המתיחות ולחיזוק היציבות ביהודה ושומרון.

האמריקנים מסרו כי בלינקן "אישר מחדש את הידידות המתמשכת של ארצות הברית ואת המחויבות האיתנה לביטחון ישראל".

לפי ההודעה, המזכיר בלינקן והשר דרמר דנו בשיתוף פעולה בנושא אתגרים אזוריים, כולל איומים שמציבים איראן ושלוחותיה האזוריות בלבנון ובמקומות אחרים. הם גם דנו במאמצים המתמשכים לקדם את השתלבותה המלאה של ישראל במזרח התיכון.

המזכיר הדגיש את "החשיבות של נקיטת צעדים מתקינים של ישראל והפלסטינים להורדת המתיחות ולחיזוק היציבות" ביו"ש.

בתוך כך, לקראת הצבעה בקונגרס על הסכם בין ישראל וארצות הברית עם סעודיה, גורמים בבית הלבן מקיימים בשבועות האחרונים פגישות עם קבוצת סנאטורים דמוקרטים בעלי השפעה ומעדכנים אותם בפרטי המשא ומתן הדיפלומטי עם ישראל וסעודיה, כחלק מהמאמץ לבנות תמיכה לקראת ההצבעה בסנאט על הסכם הנורמליזציה המתגבש. כך דווח בעיתון "ניו יורק טיימס".

על הממשל האמריקני להשיג תמיכה של 67 סנאטורים, כשני שליש מהסנאט, כדי לאשר את ההסכם בין המדינות.

היום, לאחר שנפגש עם השר רון דרמר, מזכיר ההגנה האמריקני אנתוני בלינקן שוחח עם שר החוץ הסעודי פייסל בן פרחאן. השניים שוחחו על מגוון נושאים. האפשרות להסכם בין סעודיה וארה"ב שיוביל לנורמליזציה עם ישראל לא הוזכרה, אך השיחה התקיימה לאחר פגישתו של בלינקן עם השר דרמר.



0 תגובות