האם המפלגות אכן קוראות להצביע רק כהוראת גדו"י?

אבי יעקב 8 Comment on האם המפלגות אכן קוראות להצביע רק כהוראת גדו"י?

דיון סוער במיוחד ב'מהדורה המרכזית' ששודרה הערב מאולפן הקיץ של 'קול חי'. חבר עיריית י-ם אלחנן גרוסבוים: "יש לנו עדיין חודש ובטוח שבוסו לא ילך עד הסוף". ח"כ אברהם בצלאל: "אני בטוח שתושבי ב"ב שסובלים כה רבות מהתברואה הירודה יוכלו לשכנע את רבני הקהילות להורות להצביע לבוסו". המגיש, דוד חכם: "אתם אומרים שהאשכנזים מצייתים להוראת רבותיהם אבל הספרדים לא?"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ה'מהדורה המרכזית' במשדר מיוחד מאולפן הקיץ של 'קול חי' בבנייני האומה שבירושלים. הערב התארחו ח"כ אברהם בצלאל, הפרשן הפוליטי ישי כהן, וחבר עיריית ירושלים אלחנן גרוסבוים, במהדורה שהוגשה ע"י בצלאל קאהן ודוד חכם.

בחלקו השני עסקה המהדורה בבחירות המונציפליות בבני ברק. ח"כ אברהם בצלאל השיב לשאלה הבוערת על פרישת בוסו מהמירוץ ברגע האחרון: "אני חושב שבוסו צריך ללכת עד הסוף, והוא ילך עד הסוף. הציבור רוצה וצריך את זה. דרעי שמע את רחשי הציבור בבני ברק והמועמדות רצינית עד הסוף. אנחנו קוראים לכל אחד להצביע כהוראת רבותיו, אבל יש המון קהילות שרבותיהם יצטרפו אלינו".

אלחנן גרוסבוים: "אם חברי מועצת גדולי התורה יורו להצביע זייברט, לא יהיה חסידי או ליטאי אחד שיצביע בוסו. נקודה. יש לנו עדיין חודש ובטוח שבוסו לא ילך עד הסוף".

האם קיים הסכם בין 'דגל' לש"ס באלעד? לגבי העיר אלעד אומר גרוסבוים: "אני מערער על קיום הסכם כלשהו באלעד, אין ספק שאנחנו בחד גדיא אחד גדול וזה ישליך על כל הארץ. אם נלך על הימורים, אני בטוח שפרוש הוא ראש העיר הבא באלעד. למרות שדגל עדיין לא סגורה עם אף אחד ועדיין בהידברות עם כולם". לדבריו, "גדולי ישראל מאוד מרוצים מהתנהלות העיר אלעד מבחינה רוחנית ושאר העניינים, ויש לנו כיוון ברור לתמוך בפרוש".

המגיש דוד חכם תהה: "כיצד אתם מעיזים לקרוא לציבור בבני ברק להישמע להוראת רבותיהם אבל באלעד תקראו לציבור הספרדי להצביע בשונה מהוראת הרבנים? כי אשכנזים מצייתים לרבותיהם והספרדים לא?"

האזינו לדיון הסוער



8 תגובות

מיין תגובות
  1. 8

    מעניין שדוד חכם לא שאל בענין בני ברק,,,
    בענין אלעד מה לעשות שציבור גדול בעיר לא ש"ס

  2. 7

    אלחנן גרוסבוים עונה לו ודוד חכם דופק ראש שלו בקיר, ולא רוצה לשמוע מציאות.
    מדבר בצורה מטורפת, כמו מראיין בתקשורת,
    מציאות שבאלעד, שציבור הספרדי כפוף לרבנים אחרים חוץ ממועצת.

  3. 6

    ממש אוביקטיבים,,,
    ישי כהן דוד חכם אברהם בצלאל כולם שסניקי'ם

  4. 4

    מה שברור הוא שיש מספר גדל והולך של תושבים שאיבדו את האמון בעסקונה המסואבת שעסוקה באינטרסים האישיים ולכן כלל לא מצביעים או מצביעים באופן שההצבעה תיפסל….

    בכל מקרה , התושבים נשארים שקופים

  5. 3

    פשוט עצוב. עצוב שבעיר חרדית משנה לי אם ראש העיר הוא מש"ס/דגל/גור. ראשי עיר של כו-לם או של כלום…

    1. עצוב, והאמת שזה פחות משנה לתושבים עצמם לדעתי, לרוב זה משנה לעסקנים ולגוזרי הקופונים

    2. אולי בכלל הגיע הזמן להשתחרר מהמונופולים הפוליטיים המעיקים של ש"ס , אגודת ישראל
      ודגל ?
      התושבים מחפשים עסקנים שמסוגלים לייצג אותם ולא את עצמם או את המפלגה….