יוצאי אתיופיה מפגינים בירושלים נגד הממשלה

אבי יעקב No Comments on יוצאי אתיופיה מפגינים בירושלים נגד הממשלה

"סכנה מיידית": יוצאי אתיופיה חוסמים צומת בירושלים במחאה על אי חילוץ אזרחים מהמדינה. המוחים: "מאחור, בתופת בגונדר בין חילופי האש של המילציות והצבא, נותרו אלפי מבקשי עלייה שממתינים כבר שנים במחנות"

צילום: דוד כהן, פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כ-3,000 יוצאי איתיופיה מפגינים כעת (ראשון) מול משרד ראש הממשלה בירושלים, חוסמים צומת סמוך ומשביתים את התנועה. ההפגנה נערכת תחת הכותרת "לא אחים אנחנו", שבה המוחים דורשים לחלץ את זכאי העלייה לישראל הנתונים בלב התופת באתיופיה.

המוחים דורשים לחלץ את מי שנמצאים בערים גונדר ואדיס אבבה, על רקע הלחימה והסכנה המיידית האורבת לחייהם שם.

בהודעתם פירסמו המוחים: "מטוס החילוץ שהמריא מאתיופיה ביום חמישי, הביא רק כ-200 איש, רובם אזרחים ישראלים. מאחור, בתופת בגונדר בין חילופי האש של המילציות והצבא, נותרו אלפי מבקשי עלייה שממתינים כבר שנים במחנות. הוועד הארצי להעלאת יהודי אתיופיה ומטה המאבק יפגינו מול משרד רה"מ בדרישה לחלץ מייד את 1,226 זכאי העלייה מאתיופיה ולהאיץ את העלייה משם כמתחייב מהחלטת ממשלת ישראל".

סורפל עלמו, מנהל מטה המאבק, אמר: "מדינת ישראל איפשרה לעשרות אלפי יהודים לעלות לארץ מאוקראינה ורוסיה בשנה שעברה על רקע הלחימה שם, בזמן הזה הורשו רק כמה מאות לעלות מאתיופיה. מדינת ישראל יודעת לחלץ יהודים שנקלעים למצוקה או לסכנת חיים בכל רגע ומכל מקום בעולם וזה בדיוק מה שאנחנו דורשים שהיא תעשה כעת להצלת חיי אחיותינו ואחינו באתיופיה".



0 תגובות