גנבי רכב ושב"חים: המשטרה מסכמת פעילות שבועית

אבי יעקב 1 Comment on גנבי רכב ושב"חים: המשטרה מסכמת פעילות שבועית

מאבק המשטרה בעבירות הרכוש: פעילות נרחבת של המשטרה במהלך סוף השבוע בירושלים וסביבתה כנגד גנבי רכב, הובילה לאיתורם ולמעצרם של שמונה חשודים שחלקם אף סיכן את השוטרים בניסיונם להימלט מהחוק. גם באגף התנועה נרשמו מאות דו"חות בגין עבירות תנועה

צילום: דוברות המשטרה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עשרות שוטרים גלויים וסמויים של מחוז ירושלים יחד עם לוחמי מג"ב, פעלו במהלך סוף השבוע האחרון כחלק מהיערכות מוגברת, נחושה ויצירתית לסיכול, איתור ומעצרם של עבריינים בתחום הרכוש, בדגש לעבירת גניבת כלי רכב, בעיר ירושלים וביישובים הסמוכים, לצד איתור ותפיסת כלי רכב שנגנבו ממקומות נוספים ועושים דרכם אל מעברים בעוטף העיר ירושלים, לכיוון שטחי איו"ש.

במהלך פעילות זאת בסופ"ש, נעצרו על ידי כוחות המשטרה ומג"ב 8 חשודים באירועים שונים, חשודים המעורבים בהתפרצות וגניבת כלי רכב. חלקם של חשודים אלו הנם שוהים בלתי חוקיים והיתר תושבי מזרח ירושלים. במסגרת פעולות החקירה אותה עורכת המשטרה, הוארך מעצרם לבקשת המשטרה בבימ"ש וחקירת המקרים נמשכת.

כך למשל, ביום שישי לפנות בוקר במסגרת פעילות כנגד גנבי רכב ונגררות (קראוונים), בוצעה פעילות סמויה על ידי בלשי תחנת בית שמש מחוז ירושלים אחר רכב מסוג וולבו עליו מותקנת על פי החשד לוחית זיהוי משוכפלת המוחלפת בכל פעילות עבריינית בה מעורב הרכב, כאשר במקרה זה הנה שייכת לרכב מסוג הונדה.

לאחר שעות ספורות בהן הסתובב הרכב החשוד ברחובות העיר בית שמש, ככל הנראה במטרה לתור אחר קראוון במטרה לגנוב אותו מרשות בעליו, המשיך הרכב החשוד בנסיעה ויצא אל כביש 395 הסטף, שם נערכו כוחות משטרה- בלשי תחנות בית שמש ומוריה יחד עם בלשי היחידה ללחימה בפשיעה מרחב ציון, על מנת לעצור את הרכב ואת החשודים שבתוכו.

בתגובה, ניסה הרכב החשוד להימלט תוך סיכון כוחות המשטרה וניגח את הניידות בחסימה ורק לאחר מכן נעצר על ידי הבלשים, זאת לאחר שגרם נזק רב לניידות המשטרה ולרכב החשוד עצמו. בחיפוש ברכב נתפסו כלי פריצה ושלושת יושבי הרכב, שב"חים פלסטינים תושבי רמאללה וחווארה בשנות ה-20 ו-30 לחייהם, נעצרו והועברו לחקירה בתחנת המשטרה בבית שמש במסגרתה הוארך מעצרם במספר ימים על ידי בימ"ש.

זמן קצר לפני כן ובמסגרת אותה פעילות, הבחינו בלשי תחנת הראל ברכב טויוטה שעורר חשדם בכביש 1 סמוך למחלף חמד. בשילוב כוחות יחד עם בלשי תחנות בית שמש ומוריה של מרחב ציון, בוצעה פעילות מהירה תוך סגירת נתיבי מילוט בו בעת שהנהג ברכב שהבחין בכוחות המשטרה, החל מנסה מזלו להימלט בנסיעה פרועה לאחור עד שהתנגש בניידות שחסמו דרכו במטרה למנוע סיכונם של אזרחים משתמשי הדרך. החשוד שנעצר, קטין בן 17 תושב בית חנינא שבמזרח ירושלים ושלא הוציא רישיון נהיגה מימיו, הועבר לחקירה בתחנת מוריה ובדיקה העלתה כי הרכב נגנב שעות מעטות לפני כן ולאחר תפיסת הרכב, עדכנה המשטרה את בעליו כי רכבו נגנב.

במקרה נוסף במהלך סוף השבוע, עצרו שוטרי תחנת שפט ממרחב קדם יחד עם שוטרי המעברים של מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב, שני פלסטינים תושבי יהודה ושומרון בשנות ה-20 לחייהם, ללא אישורי שהייה ושהציגו תעודות זהות מזוייפות. שני החשודים הגיעו עם רכב אל מעבר קלנדיה עליו מותקנת לוחית זיהוי מזויפת ובדיקה העלתה כי מדובר ברכב שנגנב לאחרונה ממרכז הארץ ובתושייתם סיכלו כוחות המשטרה ומג"ב את גניבת הרכב והחשודים שנעצרו הועברו לחקירה בתחנת שפט.

במקרה אחר בבוקר יום שבת, נודע למשטרה על רכב שנגנב מאזור העיר רמלה ועושה דרכו בכביש 1 לכיוון מזרח. בפעילות סיכול מהירה תוך היערכות מבצעית נחושה שערכו שוטרי תחנת הראל מחוז ירושלים, אותר הרכב הגנוב סמוך מנהרת מחלף הראל שם נחסמה דרכו ובלשי תחנת הראל ביצעו את מעצרו של החשוד שנהג ברכב תוך שזה ניסה להתנגד, ללא הועיל. החשוד שנעצר, פלסטיני שוהה בלתי חוקי תושב שטחים, הועבר לחקירה בתחנת הראל ובדיקה אף העלתה כי לא הוציא רישיון נהיגה כלל מימיו. מעצרו של החשוד הוארך בצאת השבת לבקשת המשטרה בבית המשפט לטובת המשך פעולות החקירה הנדרשות.

משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות נגד עברייני הרכוש באשר הם, תוך פעילות נרחבת לסיכול פעילות עבריינית של חשודים בדגש לעבירות הקשורות ברכב והכוללות לא אחת בין היתר את סיכון ציבור משתמשי הדרך, זאת במטרה להגביר משמעותית את שלום הציבור ובטחונו לצד שמירה על רכושו.

ממשטרת התנועה נמסר, כי שוטרי אגף התנועה, רשמו במהלך סוף השבוע 3,478 דו"חות במסגרת פעילות אכיפה נגד נהגים המבצעים עבירות מסכנות חיים ועבירות של בריונות בכביש ברחבי הארץ.

להלן פירוט חלק מהעבירות שנאכפו:

445 דוחות נרשמו בגין נהיגה במהירות מופרזת. הזמנות לדין וברירות משפט נרשמו בהתאם.

647 דוחות נרשמו בגין שימוש בטלפון נייד. שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה מהווה עבירה חמורה ומגדיל משמעותית את הסיכוי למעורבות בתאונה.

169 דוחות נרשמו לנהגי רכב כבד שביצעו עבירות תנועה או שברכבם התגלו ליקויי בטיחות ותקינות.

79 דוחות נרשמו כנגד רוכבי דו-גלגלי שביצעו עבירות תנועה או התגלו ליקויי בטיחות ותקינות.

57 נהגים נתפסו בשכרות אלכוהול/סמים.

116 רישיונות נהיגה נפסלו למשך 30 ימים לנהגים שביצעו עבירות חמורות.

82 כלי רכב הושבתו למשך 30 ימים והועברו למגרש אחסנה עקב עבירות חמורות שביצעו בעליהם.

שוטרי אגף התנועה ימשיכו בפעילות אכיפה ממוקדת ובלתי מתפשרת בדגש לצירי תנועה בהם קיים ריבוי של תאונות דרכים. הפעילות מתבצעת באמצעות מגוון אמצעים טכנולוגיים, המייצרים הרתעה ומגדילים משמעותית את סיכויי מבצעי העבירות להיתפס.



1 תגובות

מיין תגובות