לאחר 3 שבועות: הסתיימה חקירת פיגוע הדקירה בגילה

בנצי לייזרוביץ No Comments on לאחר 3 שבועות: הסתיימה חקירת פיגוע הדקירה בגילה

המשטרה והשב"כ פענחו את פיגוע הדקירה שבוצע לפני כשלושה שבועות בגילה. לאחר שכוחות הביטחון עצרו בבית לחם את שלושת המחבלים, אתמול הוגשה נגדם הצהרת תובע לקראת כתב אישום

צילום: דוברות מדא
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי פיענחו את פיגוע הדקירה שבוצע לפני כשלושה שבועות בגילה. לאחר שכוחות הביטחון עצרו בבית לחם את שלושת המחבלים שדקרו צעיר תושב גילה ופצעו אותו באורח קשה, אתמול הוגשה נגדם הצהרת תובע לקראת כתב אישום שצפוי בימים הקרובים ומעצרם הוארך.

בתאריך 20.7 בשעות הערב, התקבל דיווח במוקד 100 של המשטרה על דקירה בשכונת גילה בירושלים. מהמקום פונה פצוע תושב המקום באורח קשה (עפ"י גורמי רפואה) לקבלת טיפול רפואי. המחבלים נמלטו מהמקום לכיוון בית לחם. כוחות משטרה גדולים של מחוז ירושלים וכן כוחות שב"כ הוזעקו למקום, וביצעו סריקות אחר החשודים שנמלטו לאחר הדקירה בסיוע מסוק משטרתי. חוקרי הזיהוי הפלילי של המשטרה וצוותי השב"כ החלו באיסוף ממצאים ונפתחה חקירה לבירור נסיבות המקרה.

החקירה הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים, ונוהלה יחד עם שב״כ. בתום פעולות חקירה ראשוניות, התחזק החשד כי מדובר בפיגוע טרור.

בתאריך 22.7 בשעות הבוקר, לאחר חקירה מאומצת של שב״כ ומחוז ירושלים בשיתוף צה״ל, נעצרו שלושה תושבי בית לחם, החשודים בביצוע פיגוע הדקירה – פלסטינים תושבי בית לחם (17, 18, 19).

מחקירת המחבלים בשב״כ וביחידה המרכזית של מחוז ירושלים, עולה כי החשודים הגיעו לשכונת גילה ביום הפיגוע רגלית יחדיו מכיוון בית ג׳אלא כשהם מצוידים בשלושה סכיני קצבים גדולים שרכשו באותו היום, זאת במטרה לרצוח יהודי ולהיות ״שאהידים״.

על פי החשד, ביום הפיגוע נפגשו השלושה, רכשו סכינים ונסעו בדרך עפר לעבר שכונת גילה. בשלב מסוים ירדו מהרכב ונכנסו רגלית לשכונה.

לאחר שהגיעו לשכונת גילה כשהסכינים מוסתרים על גופם, המחבלים חיפשו קורבן יהודי ופגשו בצעיר תושב המקום ברחוב. לאחר שפנו אליו ובתשובתו הבינו כי אכן מדובר ביהודי, דקרו אותו מספר פעמים באכזריות. לאחר הפיגוע סכין אחת נותרה בגוף הקורבן, סכין נוספת נמצאה בזירה, והשלישית הייתה ברשות אחד החשודים שנמלטו מהמקום לאזור בית לחם לאחר הפיגוע. יממה וחצי לאחר הפיגוע נעצרו החשודים כאמור ע״י כוחות הביטחון באזור בית לחם.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן אמר מיד לאחר מעצר החשודים: ״מאז הפיגוע לא חסכנו מאמצים ומשאבים בכדי להבין את נסיבות המקרה, להתחקות אחר זהות החשודים, לאתר וללכוד אותם. הבוקר הסתיים המצוד אחר המחבלים, סגרנו מעגל ואני רוצה להודות לכל הכוחות שהשתתפו במצוד אחר המחבלים ופעלו בשיתוף פעולה יחד, מהמשטרה, מצה״ל ומהשב״כ. אני בטוח כי חוקרי ימ״ר ירושלים ושב״כ יעשו כעת את כל פעולות החקירה הנדרשות בכדי למצות את הדין עם המחבלים. אני רוצה לחזק את בני משפחתו של אור שנפצע בפיגוע באורח קשה ולאחל לו החלמת מהירה״.

מעצרם של המחבלים הוארך מעת לעת בבימ״ש ועם סיום החקירה בימ״ר ירושלים ובשב״כ גובשה נגדם תשתית ראייתית לביצוע הפיגוע. אתמול (ג׳) הוגשה נגדם הצהרת תובע לקראת כתב אישום שצפוי בימים הקרובים ע״י הפרקליטות. כמו כן מעצרם הוארך שוב בבימ״ש- בארבעה ימים נוספים עד לתאריך 11.8.

משטרת ישראל ושב"כ ימשיכו לפעול למאבק נחוש ובלתי מתפשר יחד עם כוחות הביטחון בטרור ובמחבלים באשר הם.



0 תגובות