הנתונים מדברים: תעסוקת הציבור החרדי גבוהה יחסית

צבי טסלר 1 Comment on הנתונים מדברים: תעסוקת הציבור החרדי גבוהה יחסית

בניגוד לקמפיין התקשורתי המסית: נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצביעים על גידול משמעותי ועקבי בשיעורי התעסוקה בקרב גברים מבני הציבור החרדי. שיעור התעסוקה בקרב כלל המגזר החרדי – גבוה משמעותית משיעורי התעסוקה בקרב החברה הערבית, למרות ההסתה והצגת הנתונים המגמתיים בתקשורת הכללית

לשכת התעסוקה צילום: Yossi Zamir/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ברקע ההסתה נגד הציבור החרדי והביקורת ביחס לשיעורי התעסוקה במגזר, מתפרסמים הבוקר (רביעי) נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מהם עולה כי למרות המספרים הגבוהים של האברכים הממלאים את בתי המדרש, גם שיעורי התעסוקה בקרב הציבור החרדי רושמים עלייה משמעותית בשנה האחרונה.

אחרי שנים ששיעור התעסוקה של גברים חרדים היה די קבוע סביב ה-50-52%, בחצי השנה האחרונה עלה שיעור התעסוקה ל-55.5% ושיעור התעסוקה בקרב כלל המגזר החרדי, גברים ונשים, עומדים על 68.4%, נתון שגבוה אף משיעורי התעסוקה בקרב החברה הערבית – 61.6%.

עוד עולה מהנתונים, כי שיעור התעסוקה בקרב נשים חרדיות עומד על 81%, לעומת הממוצע הארצי שעומד על 75%. שיעור התעסוקה במגזר הכללי, גברים ונשים, עומד על 79% נכון להיום.

יש לציין, כי הנתונים מתיישבים עם מדיניות הממשלה הנוכחית שפועלת לעידוד תעסוקה, הן באמצעות נקודות זיכוי נוספות במס עבור ילדים והן באמצעות הגדלת מענק עבודה (מס הכנסה שלילי) שיוצרים תמריץ כלכלי להשתתפות בשוק התעסוקה.

שר העבודה יואב בן צור הגיב לפרסום: ״משרד העבודה מקדם הכשרות ותעסוקה במשק ושם דגש על שילוב אוכלוסיות מגוונות, וזה מוכיח את עצמו. העלייה בשיעור תעסוקת חרדים היא פרי המאמצים שלנו והודות להשקעה נרחבת והיא תורמת למשק תרומה אדירה. מנתונים אלו עולה הפוטנציאל האדיר של שילוב האוכלוסיות במשק, כשאנו מרוויחים פעמיים – פעם אחת בהכשרה ותעסוקה איכותית לאדם ופעם שניה המשק נתרם מכח אדם מגוון, מיומן ואיכותי. משרד העבודה ימשך לפתח תכניות הכשרה ומסלולים טכנולוגיים לטובת שילוב מיטבי בתעסוקה".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    או שזה בגלל גזירות הממשלה הקודמת..
    כל אחד ינכס את ההצלחות לעצמו