נערכים לר"ה: השר פרוש נפגש עם השגריר האוקראיני

נתי קאליש No Comments on נערכים לר"ה: השר פרוש נפגש עם השגריר האוקראיני

ההיערכות לקראת נסיעת חסידי ברסלב לאומן: השר פרוש אירח בלשכתו את שגריר אוקראינה בישראל. השר פרוש ביקש מהשגריר לפעול בכדי להקל על מעבר רבבות החסידים דרך הגבולות היבשתיות והגעתם בשלום ובבטחה לעיר אומן

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, אירח בלשכתו לפגישה ממושכת את שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק, כחלק מההיערכות לקראת נסיעת רבבות חסידי ברסלב לקיים את תפילות ראש השנה בציון הקדוש של רבי נחמן מברסלב זיע"א בעיר אומן שבאוקראינה.

בפתח הפגישה הביע השר פרוש את כאבו על המראות הקשים מהמלחמה באוקראינה ואמר לשגריר כי "אני לא יכול לומר שאני יודע כיצד מרגישים בימים אלו תושבי אוקראינה, אך גם אני מכיר את התחושה שטילים עפים מעל הבית והסכנה לחיים מורגשת בכל פינה".

השר פרוש ביקש מהשגריר לפעול בכדי להקל על מעבר רבבות החסידים דרך הגבולות היבשתיות והגעתם בשלום ובבטחה לעיר אומן. "מוטב לטובת כל הצדדים שהדבר ייעשה באופן מסודר ותוך שיתוף פעולה, בכדי למנוע מקרים של חוסר סדר וסכנת חיים".

יו"ר מזכירות חסידי ברסלב, נחמן בנשעיה, השתתף גם בפגישה והדגיש כי חסידי ברסלב רואים בממשל האוקראיני כשותפים ומבקשים לפעול יחד למען המשך קיום הנסיעה השנתית באופן מסודר. "ציבור העולים לאומן הם גשר של קירוב לבבות בין ישראל לאוקראינה".

השגריר קורניצ'וק, שהגיע לפגישה מלווה בסגנו איגור בוריסנקו והממונה על העניינים הקונסולריים בשגרירות, רומן קוטוויץ, הציג מספר בקשות מצד הממשל האוקראיני, בנוגע לעמדת ישראל במלחמה וכן בנושאים קונסולריים שונים. השר פרוש הבטיח כי ייקח את הנושאים לתשומת ליבו ויפעל מול שרים בממשלה בעניין הפניות האוקראיניות.

בפגישה סוכם כי הצדדים יפעלו יחד להידוק היחסים בין המדינות ולהביא להקלות לטובת חסידי ברסלב מול השלטונות המקומיים באוקראינה, במטרה להמשיך את מסורת נסיעת רבבות חסידי ברסלב לאומן.



0 תגובות