במליאה: מחוקקים, בחוץ: מדברים, ברחובות: הפרות סדר

איתי גדסי No Comments on במליאה: מחוקקים, בחוץ: מדברים, ברחובות: הפרות סדר

מליאת הכנסת ממשיכה בדיון הארוך לקראת ההצבעה היום על צמצום עילת הסבירות ובמקביל נעשים מאמצים להגיע לפשרה ברגע האחרון. ברחובות נמשכות המחאות הקיצוניות ובמסגרתן הפרות סדר בלתי חוקיות. כמאתיים אלף משתתפים אמש בהפגנת הימין בעד הרפורמה

צילום: גילי יערי, יונתן זינדל, נועם רבקין פנטון - פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

החקיקה המשפטית: לקראת חקיקת צמצום עילת הסבירות בקריאה שנייה ושלישית, נמשך הדיון במליאת הכנסת, כשחברי האופוזיציה נואמים במשך הלילה במליאה. היום אחר הצהרים תיערך ההצבעה לאישור החוק.

במקביל נמשכים המגעים לפשרה, כשנשיא המדינה יצחק הרצוג ששב אמש מביקור מדיני בארצות הברית נפגש עם ראש הממשלה נתניהו, יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויושב ראש המחנה הממלכתי בני גנץ. הרצוג אמר: "זוהי שעת חירום, וחייבים להגיע להסכמה". בשלב זה עדיין אין בשיחות פריצת דרך משמעותית, כשבאופוזיציה דורשים הקפאת חקיקה לחמישה עשר חודשים ובקואליציה דורשים שלושה חודשים בלבד.

כ-150 החברות הגדולות במשק ישבתו היום, בתגובה להמשך חקיקת צמצום עילת הסבירות. בנוסף הודיעו קניוני עזריאלי עופר וביג
שישבתו גם הם. הבנקים ורשתות סופר פארם יפעלו כרגיל. בהמשך היום יושב ראש ההסתדרות ארנון בר דוד ייפגש עם נשיא המדינה יצחק הרצוג בכדי לנסות לקדם פשרה בחקיקה.

המשטרה עצרה הבוקר בירושלים שלושה מפרי סדר שחסמו את פתח ביתו של שר הכלכלה ניר ברקת, זאת לאחר שקשרו את עצמם במקום בניסיון למנוע את יציאתו מביתו הפרטי בניגוד לחוק. השוטרים הסירו את החסימה במקום בתוך זמן קצר והעצורים נלקחו לחקירה.

בנוסף הבוקר, עשרות מוחים נוספים עוכבו לאחר שאזקו את עצמם אחד לשני ע״ במתחם בית ספר ליד״ה בירושלים, זאת בחשד שכוונתם הייתה להפר את הסדר ולשבש את התנועה באזור הכנסת. כלל החבקים והאזיקים הוחרמו ע״י השוטרים.

אמש הפגינו כמאתיים אלף אנשים בצומת קפלן בתל אביב בקריאה לממשלה להמשיך בחקיקת הרפורמה המשפטית. שר המשפטים יריב לוין נשא דברים בוידאו מהכנסת ואמר: "הסרבנות היא חציית קו אדום. הכניעה לסרבנות היא סוף הדמוקרטיה". יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן נשא נאום גם הוא מהכנסת ואמר: "ישראל חייבת להיות מדינה יהודית והדרך היחידה שהיא תהיה גם יהודית וגם דמוקרטית זה שבית המשפט העליון ינהג לפי החוק ולא ייקבע את המדיניות. היום בעז"ה 64 אצבעות יורמו בכנסת בעד הדמוקרטיה של מדינת ישראל".

במקביל הפגינו אמש עשרות אלפי אנשים מול הכנסת נגד חקיקת הרפורמה המשפטית, חמישה מפגינים נעצרו לאחר שהפרו את הסדר הציבורי.



0 תגובות