הנגיד חשף: "מחזור משכנתא יהפוך לדיגיטלי ברובו"

צבי טסלר No Comments on הנגיד חשף: "מחזור משכנתא יהפוך לדיגיטלי ברובו"

נגיד בנק ישראל חשף בוועדת הפנים: ״מחזור משכנתא יהפוך לדיגיטלי ברובו״. יו"ר ועדת הפנים ח"כ יעקב אשר, יוזם המהלך: "הפישוט של ההליך באמצעות דיגיטציה יאפשר ללקוחות לנהל צרכנות נבונה" • הנוהל יפורסם היום לבנקים וייכנס לתוקף בעוד שנה

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון הודיע הבוקר (רביעי) בוועדת הפנים והגנת הסביבה כי בנק ישראל מאמץ את רפורמת המשכנתאות של ח"כ יעקב אשר ויפרסם במהלך היום הוראות חדשות שינחו את הבנקים לפשט את תהליך מחזור המשכנתא. ההוראות החדשות יורידו חסמים בירוקרטיים. לדברי פרופ' ירון, הלקוח יודיע לבנק על כוונתו למחזר משכנתא, באופן מקוון או בטלפון, ויוכל לבצע את התהליך מבלי להגיע אל הבנק, למעט לצורך מעמד החתימה. גיבוש ההוראה נעשה בשיתוף פעולה עם ח"כ יעקב אשר שיזם את המהלך באמצעות הגשת חוק לפני יותר משנה.

מדיה: דוברות הכנסת

video
play-sharp-fill
יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב אשר שיזם את הרפורמה, ציין את דו"ח רשות התחרות משנת 2021 שהמליץ על שימוש בממשקים מקוונים, כשדבר זה נכון במיוחד בתחום המשכנתאות. "הפישוט של ההליך באמצעות דיגיטציה יאפשר ללקוחות לנהל צרכנות נבונה ולערוך השוואות אפקטיביות בין מספר הצעות מחיר ובכך להביא להוזלה משמעותית בעלויות המשכנתא", אמר ח"כ אשר ובירך על המהלך ועל שיתוף הפעולה.



0 תגובות