שבתו בהאדיטש: הבחורים מארה"ב הגיעו לקעמפ באוקראינה

נתי קאליש No Comments on שבתו בהאדיטש: הבחורים מארה"ב הגיעו לקעמפ באוקראינה

עשרות בחורי ישיבות מארה"ב שהגיעו להדריך קייטנות לילדים יהודים באוקראינה – שבתו סמוך לציונו של בעל התניא בהאדיטש

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עשרות בחורי ישיבה אמריקאים שנחתו בשבוע שעבר באוקראינה המופגזת כדי לנהל את הקעמפ המרכזי מטעם חב"ד לילדי המדינה, עשו שבת עילאית ובלתי נשכחת בהאדיטש – בסמוך לציון 'בעל התניא', מייסד חסידות חב"ד רבי שניאור זלמן.

כפי שדווח בעבר, המלחמה באוקראינה שהביאה לשבר בקהילות היהודיות ולחיי הפרט היהודיים, לא גרמה לשלוחי חב"ד הפועלים בה להרים ידיים. אחרי המשך קיומם במסירות נפש של מערכי שיעורי תורה, חלוקת תפילין, ערכות לחגים ופעילות רבה נוספת, באמצעות 'פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה' (FJCU) הגיע גם תורם של סמינרים ביהדות שנועדו להעשיר את הידע התורני של המשתתפים בהם – החל מידע בסיסי וכלה בחומר שמיועד למי שכבר מקיימים אורח חיים יהודי.

בעבר סמינרים כאלו היו נערכים כמה פעמים בשנה אבל המלחמה הביאה להפסקתם. מי שהרים את הכפפה בנושא הוא הרב שניאור זלמן דייטש שליח חב"ד בעיירה האדיטש שבמזרח המדינה – המקום בו טמון מייסד חסידות חב"ד, רבי שניאור זלמן מליאדי, בעל התניא ושולחן ערוך הרב, שבי"ט בכסלו השנה החליט לחדש את היעדרם של המתפללים מכל העולם שאיישו באופן קבוע את עשרות חדרי האירוח במקום, כדי לשכן בהם יהודים מקומיים שיבואו לסמינרים של תורה וחסידות.

בשבת האחרונה נערך במקום סמינר נוסף, השלישי במספר בהשתתפות 100 יהודים שבאו מהעיר דניפרו יחד עם אחד השלוחים במקום הרב שלמה סגל, בעזרת ארגון JRNU, ואליהם הצטרפו כאמור עשרות המדריכים מהקעמפ, שלא נרתעו והגיעו למדינה המופגזת כדי להחדיר אידישקייט בילדי אוקראינה היהודים.

שליח חב"ד בהאדיטש ומנהל המתחם הקדוש הרב שניאור זלמן דייטש מציין בסיפוק כי "קבוצה המדריכים האמריקאים שהגיעה לכאן הייתה מתנה והפתעה מיוחדת לכל המשתתפים. לאורך כל השבת הם ניגנו ניגונים מלאי נפש וריקודים חסידיים מתלהטים מילאו את השבת הזו בקדושה מיוחדת.

עוד לדבריו, "אין לנו ספק שהרוחניות של השבת הזו תביא ברכה גדולה לקהילה היהודית ברחבי אוקראינה בשעה קשה זו. עד המלחמה המקום היה שוקק חיים בכל ימות השבוע ובשבתות, אז מאז שהיא פרצה נרשמה ירידה של כ-95% במספר המתפללים. אנחנו מקיימים סמינרים ופעילויות במקום ליהודי האדיטש וכפרי הסביבה ויש גם קבוצות שמגיעות מפעם לפעם – אבל קבוצה כזו גדולה לא הייתה פה כבר שנה וחצי. שמחנו לארח אותם ואנו בטוחים שהתפילות יתקבלו. באם עד אז לא יגיע משיח צדקנו, בקרוב נתחיל ברישום לח"י אלול, יום ההולדת של כ"ק רבינו בעל התניא זי"ע".



0 תגובות