מתעלמת מטענות הממשלה; התגובה המנותקת של היועמ"שית

אתר קול חי No Comments on מתעלמת מטענות הממשלה; התגובה המנותקת של היועמ"שית

אחרי העימות בממשלה: היועצת המשפטית לממשלה מתעלמת מהשאלות הקשות שהופנו אליה בישיבת הממשלה ביחס לאכיפה נגד המתפרעים ורק מציינת כי מותר להפגין בנתב"ג, תחת תנאים מסוימים

נתב"ג | פלאש 90 צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

האנרכיה ברחובות: היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה מבהירה כי מותר לקיים מחאות בנמל התעופה בן גוריון, אך לאור העובדה כי מדובר ב"אזור ציבורי רגיש על רקע כלל המאפיינים הביטחוניים והבטיחותיים המתקיימים בו, ועל כן יש לקבוע הגבלות ותנאים מתאימים להפגנות בתחומו". כך נכתב במכתב שכתבה המשנה ליועמ"שית למזכיר הממשלה, במענה לבקשת הממשלה בתחילת השבוע.

היא סיכמה, כי "על גורמי המקצוע ברשות שדות התעופה וגורמי האכיפה במשטרה להמשיך ולפעול בהתאם לשיקולים מקצועיים ומבצעיים בקביעת תנאים לעריכת הפגנה בשטח נתב"ג, ולאכיפת תנאים אלה, כולל במקרים של הפרת התנאים והמגבלות שנקבעו".

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף הגיב למכתב היועמ"שית: "היועמ"שית מתחמקת מהדיון המהותי. במקום להסביר למה לא בוצעה אכיפה נגד מי שהפר את הוראות החוק – כפי שהופעלה כנגד "אנשים אחרים" – היועמ"שית מסבירה איך צריך להפגין על פי החוק. הבעייה אינה בהפגנות חוקיות, אלא במי שמפר את הסדר הציבורי בניגוד לחוק ולהנחיות. אנחנו נמשיך לדרוש מהיועמ"שית ורשויות האכיפה להפסיק עם "האכיפה הבררנית" ולהחיל את החוק באופן שוויוני לכולם".

בתוך כך, מפקד מחוז מרכז – ניצב אבי ביטון אישר בחתימתו את התנאים לקיום המחאה בנתב"ג הצפויה היום וזאת "בהתאם לייחודו של נמל התעופה והסכנות הצפויות בעת התרחשות אירוע חירום בשטחו".

במסגרת התנאים, מיקום המחאות נקבע ע"י מנהל רש"ת ויהיה באזור טרמינל 1.

במשטרה קוראים לציבור הנוסעים להקדים הגעתם ולהסתייע בתחבורה ציבורית בעדיפות לרכבת ישראל ומדגישים בפני באי המחאה – גלו אחריות והשאירו את הצירים בנתב"ג והטרמינל זמינים לגופי החירום וההצלה.



0 תגובות