ח"כ אשר: "דרשתי להגדיר ערים חרדיות בתחילת תכנון"

אבי יעקב No Comments on ח"כ אשר: "דרשתי להגדיר ערים חרדיות בתחילת תכנון"

ח"כ יעקב אשר יו"ר ועדת הפנים ב"שטח נדל"ני": "אנחנו מתמודדים עם קושי גדול מול ראשי עיר שמסרבים לקבל שכונות חרדיות בשטחם. גם תקופת הבחירות הזאת איננה מוסיפה בעניין.אני נגד השימוש בכסיף. הייתי גם קודם ואני גם לא עכשיו. אני אהיה בעד, אם יהיו פתרונות נוספים בפריפריה הקרובה יותר. לא אסכים לקבל אם ינופפו לנו רק בזה".

צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ח"כ יעקב אשר בשטח נדלני' עם איתי גדסי ויענקל'ה פרידמן חשף צמצום זמני היתרי הבנייה בערים: "זה בסמכותי באופן עקיף. ראשי עיר רוצים מסחר ותעשייה, אנחנו שינינו את החקיקה וקבענו מערכת מחוזית שיכולה, בתנאים מסוימים לאשר היתרים מעל ראשם של ראשי הרשויות"

ח"כ יעקב אשר: "לא מצוי בפרטי העיר החדשה כמו שר השיכון הרב גולדקנופף, אבל אנחנו ממוקדים בפתרונות דיור. כל עיר חדשה זו בשורה גדולה. עמדתי על כך שאני רוצה לראות ניתוח כללי, כמו שיש פילוח למיעוט הערבי. זה חשוב כי אם לא מגדירים בתחילת התכנון שזו שכונה חרדית – זה לא יהיה"

"אנחנו מתמודדים עם קושי גדול מול ראשי עיר שמסרבים לקבל שכונות חרדיות בשטחם. גם התקופה הזאת איננה מוסיפה בעניין, שום ראש עיר לא רוצה להכניס את העניין הזה בתקופת בחירות" אמר חבר הכנסת מ'דגל התורה'.

ח"כ אשר התייצב לצד עמיתו לסיעה שר השיכון גולדקנופף נוכח הביקורת על תקצוב הדירות בפריפריה: "המהלך חשוב, נקווה שיהיה לו מספיק תקציב. התוכנית לא מדברת על יישובים מסוימים, אין שם יישובים חרדיים – זו סתם הסתה רעה"

על קיצור זמני היתרי בניה: "אני יודע שזה יתקצר גם משום שהעברנו החלטה של 'רישוי עצמי' שבמסגרתה, אדריכלים שיוסמכו לכך יוכלו להוציא את ההיתר. זה ייכנס לתוקף עוד כ-14 חודשים כדי לתת לרשויות להיערך. זה כבר בספר החוקים"

"הנגיד מצליח לצנן את השוק באמצעות העלאת הריבית. אבל יש לו עוד הרבה סמכויות אל מול הבנקים, לסייע ללוקח המשכנתאות. גפני העלה את העניין הזה במלוא העוז". ח"כ אשר הוסיף והתייחס לפיתרון הדיור לציבור החרדי בדרום הארץ: "אני נגד השימוש בכסיף. הייתי גם קודם ואני גם לא עכשיו. אני אהיה בעד, אם יהיו פתרונות נוספים בפריפריה הקרובה יותר. לא אסכים לקבל אם ינופפו לנו רק בזה".

האזינו



0 תגובות