תיעוד מסכם: מסעו של מרן הגרמ"צ ברגמן בארה"ב

נתי קאליש 1 Comment on תיעוד מסכם: מסעו של מרן הגרמ"צ ברגמן בארה"ב

תיעוד ענק מטרקלין פתאל ועד סיום המסע ההיסטורי של מרן הגאון רבי מאיר צבי ברגמן שליט"א לארה"ב. בכינוס התורה הגדול בפילדלפיה, בביקורים אצל גדולי ישראל ובשיעורי חיזוק מיוחדים | גלריה

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ביום חמישי בצהרים שב מרן הגאון רבי מאיר צבי ברגמן שליט"א לישראל, בתום מסע בן שבועיים ימים בארה"ב, במסגרתו השתתף במספר רב של כינוסי חיזוק והתעוררות, שהתקיימו בראשותו. מרן שליט"א ביקר גם במוסדות התורה המרכזיים בעיר לייקווד ומחוצה לה, כשהוא נושא דברים נלהבים לרוממות שקידת התורה, לומדיה ועמליה.

במרכז המסע עמד מרן שליט"א בראשות מעמד "אדירי התורה" כאורח הכבוד ולשאת בו את המשא המרכזי. עקב האבל על בנו ר' עזריאל הותר לו להופיע בעיצומם של ימי השבעה. לאחר הכינוס שב מרן שליט"א אל מעונו, להמשך השבעה על בנו זצ"ל. כשאת בית מרן שליט"א פוקדים אלפים רבים, בהם גדולי ישראל וראשי הישיבות, אדמורי"ם ורבני קהילות, שעברו על פניו לנחמו בתוך שאר אבלי ציון וירושלים.

video
play-sharp-fill

כאמור בעקבות אבלו, נדחו כינוסי החיזוק והתעוררות בהיכלי ומוסדות התורה, שמרן שליט"א היה אמור להיות בראשם, כשמרן שליט"א הכריע לבני ביתו להאריך את שהותו בארה"ב בעוד כשבוע נוסף, על מנת לקיים ככל הניתן את משאות החיזוק שתוכננו. 

בשבתות שהה מרן שליט"א בבית מקורבו הגאון רבי שלמה לעסין ראש כולל "יד אפרים" בלייקווד, שם התקיימו התפילות והסעודות. המונים, בהם גדולי תורה ויראה, צבאו על פתח הבית להתברך בברכת השבת מפי מרן שליט"א. בעת רעווא דרעווין נשא מרן שליט"א דברי חיזוק והתעוררות לתורה ועמלה ומידות טובות.

עם סיום ימי השבעה, החל מרן שליט"א בנסיעות להיכלי ומוסדות התורה בעיר לייקווד וגלילותיה בפרט ובארה"ב בכלל. במרכזו יתקיים מעמד אלפים בהיכל ישיבת בית מדרש גבוה, בראשות ראשי הישיבה שליט"א שהתכנסו למשא חיזוק מפי מרן שליט"א, כשאלפים צובאים על דלתות ההיכל לשמוע את דבר ה' מציון. לאחר מכן נסע מרן שליט"א לכולל שמתקיים במרכז הסחר העולמי במנהטן, שם נשא שיחת חיזוק והתעוררות בפני מאות אברכי הכולל ובעלי העסקים. וכך במהלך כל השבוע, ביקר מרן שליט"א במספר מוסדות התורה בעיר לייקווד, ישיבות גדולות וקטנות, מתיבתות ותלמודי תורה. 

כינוס ענק, תחת הכותרת "נשות אדירי התורה" התקיים ביום שלישי, כשמרן שליט"א נושא דברים באורח נדיר, בפני אלפי בנות ישראל.

ביום רביעי בוקר, היום האחרון למסע החיזוק, לאחר תפילת שחרית במעונו של מרן שליט"א, שימש מרן שליט"א בסנדקאות בבריתות שנערכו במעונו. לאחר מכן עברו על פני מרן שליט"א במשך כשעה ארוכה אלפי אברכים ובחורים לברכת צאתכם לשלום.

ביום ד' בערב יצא מרן שליט"א מבית האכסניה בלייקווד כשהמונים המונים של בני תורה מלווים את רכבו בשירה ובזמרה. מפני קוצר הזמן והיום העמוס, אנשי המשטרה, שליוו את פמליית מרן שליט"א לאורך כל ימי המסע, פינו את הדרך שתעשה במהירות לעבר שדה התעופה. ובערב יום ה' נחת מרן שליט"א בשדה"ת בארה"ק.



1 תגובות

מיין תגובות