במעמד חגיגי נחנכה המעלית בכניסה למערת המכפלה בחברון

אבי יעקב No Comments on במעמד חגיגי נחנכה המעלית בכניסה למערת המכפלה בחברון

לאחר שנים של מאבק בלתי פוסק, ניצחון נוסף להתיישבות היהודית בחברון, כאשר הושק ונחנך המעלית החדשה בכניסה למערת המכפלה בחברון שתנגיש את המקום גם לקשישים ונכים. בצלמו "זכויות אדם לא נעצרות בקו הירוק"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

 

שנה וחצי לאחר פסק הדין בבג"צ, שדחה את העתירות ולמעשה אישר את תחילת העבודות, הושלמה היום בניית המעלית בכניסה למערת המכפלה בחברון.

בטקס חגיגי במעמד מנכ"ל מנהלת מערת המכפלה צורי הולנדר, קמ"ט דתות במינהל האזרחי מר שאול בטיש, קצין הישוב היהודי בחברון שאדי שובאש ומנכ"ל בצלמו שי גליק, לצד ציבור מתפללים רחב, נפתחה היום לשימוש המעלית במערת המכפלה.

אחרי שנים רבות של מאמץ תכנון התנגדויות ובניה נפתחה היום המעלית שתשרת את כל באי המקום יהודים וערבים כאחד. בשנים האחרונות פעל ארגון בצלמו בשיתוף פעולה עם המינהל האזרחי לפעול להנגשת המקום.
למרות כל התנגדויות הרבות מבית ומחוץ של ארגוני שמאל קיצוני והווקאף המוסלמי אושרה ההנגשה ולאחר תהליך ארוך של בניה כולל חפירות ארכיאולוגיות שחשפו ממצאים רבים במקום נפתחה בשעה טובה המעלית והשביל הסמוך.

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר "שהחיינו וקיימנו והגענו לזמן הזה. אני מודה לכל המעורבים הרבים ובעיקר אנשי המינהל האזרחי שעמלו יומם וליל למען המשימה. נמשיך לפעול להנגשת כל אתרי הדת והמורשת בישראל. חופש תנועה וחופש פולחן הינם חלק מחוקי יסוד של כבוד האדם וחירותו. זכויות אדם לא נעצרות בקו הירוק".



0 תגובות