נתניהו: "נעשה טיפול שורש בכלכלה, לא 'אקמול"

איתי גדסי No Comments on נתניהו: "נעשה טיפול שורש בכלכלה, לא 'אקמול"

ראש הממשלה נתניהו בישיבת הממשלה: "נחושים להילחם בארגוני הפשיעה" | על יוקר המחיה: "הכוונה היא לעשות טיפול שורש היסטורי בכלכלת ישראל כדי להסיר את החסמים לתחרות"

צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לפשיעה הגואה במגזר הערבי: "אני מבקש תחילה להתייחס לרציחות בחברה הערבית שהפכו למכת מדינה. חלק ניכר מהפשיעה הזו זה תוצאה של ארגוני פשע שממררים את חייהם של אזרחי ישראל הערבים ומשליטים טרור ופחד ביישוביהם, משליטים פרוטקשן שהופך למכת מדינה כללית ולא רק במגזר הערבי. אנחנו נחושים להילחם בתופעה הנפשעת הזאת, בראש ובראשונה בראש הנחש – בארגוני הפשע. לצורך כך אכנס היום ישיבה מיוחדת של משרדי הממשלה והייעוץ המשפטי, כדי לשלב את השב"כ במאמץ ממוקד נגד משפחות הפשע.

וידאו: עומר מירון /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ
video
play-sharp-fill

"אני מזכיר לכם שהממשלות בראשותי הקימו 10 תחנות משטרה בחברה הערבית, כשקודם לכן כמעט ולא היו תחנות בכלל. בהמשך לאותה מדיניות, הממשלה שלנו הקציבה תקציבי ענק למשטרה כדי להעסיק עוד אלפי שוטרים ולהקים את המשמר הלאומי.

"אבל דרוש זמן כדי להקים, לקלוט ולהכשיר את הכוחות הללו – ואין לנו זמן. לכן אני מתעקש להכניס מייד את השב"כ למערכה.

"אני שומע ביקורת מצד אלה שאומרים ש'זה לא ישנה דבר', ומצד אלה שאומרים ש'זהו צעד קיצוני מדיי'. אני סבור שזהו בדיוק הצעד הדרוש וצריך להתגבר על הבעיות שכרוכות בהפעלת צעד זה. רק כך נוכל להפוך את המגמה במהירות ולתת מענה לאזרחי ישראל הערבים שמייחלים להחזרת החוק והסדר לחייהם.

בנושא ארה"ב ואיראן: "ביום חמישי האחרון שוחחתי עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, הוא היה בדרכו חזרה מערב הסעודית. דנו בהרחבה בשורה של נושאים ובראשם איראן. הבעתי את הערכתי למזכיר המדינה על שיתוף הפעולה המודיעיני והצבאי בין ישראל לארה"ב. אני רוצה שתדעו – זו לא אמירת סרק ששיתוף הפעולה נמצא היום בשיא של כל הזמנים.

"חזרתי והדגשתי את עמדתנו העקבית, שחזרה להסכם הגרעין עם איראן לא תעצור את תכנית הגרעין האיראנית ורק תאפשר לאיראן להזרים כספים לארגוני הטרור שפועלים בחסותה, במזרח התיכון וסביב גבולות ישראל.

"חזרתי והדגשתי ששום הסדר עם איראן לא יחייב את ישראל. עם הסכם או בלי הסכם, אנחנו נמשיך לעשות כל מה שנדרש כדי להגן על מדינת ישראל".

בנושא הטבות למשרתי המילואים: "הממשלה תאשר היום תכנית חסרת תקדים של הטבות למשרתי המילואים. זוהי בשורה חשובה עבור רבים מאזרחי ישראל, שתורמים תרומה חשובה לביטחון המדינה. בין ההטבות: הנחה מורחבת בארנונה, הנחה בחשמל, השתתפות בקייטנות, הטבות צרכנות, שתי נקודות זכות אקדמיות לסטודנטים שמשרתים במילואים ועוד. אני מודה לשר הביטחון יואב גלנט על התכנית, שכל משרתי המילואים יהנו ממנה.

על יוקר המחיה: "אני מבקש לומר לציבור, ורוב השרים יודעים את זה, בשבוע שעבר קיימנו את הישיבה הראשונה של ועדת השרים למאבק ביוקר המחיה. הוצגו בפנינו פערי המחירים בין ישראל לאירופה בשורה ארוכה של מוצרים ולרוב הפערים הללו אין שום הצדקה. כמעט כל פערי המחירים הללו הם תוצאה של מונופולים ובירוקרטיה, ולפעמים בשילוב מכוון של מונופולים ובירוקרטיה שפועלים יחד כדי למנוע תחרות שתוריד את המחירים לאזרחי ישראל.

"כדי לסלק את המכשולים הללו, אנחנו נתווה תכנית כללית להפחתת מחירים מהממשלה. בנוסף הנחיתי את השרים להכין תכניות עבודה מפורטות במשרדיהם, ומדי שבוע כל משרד יציג את תכנית הפעולה הספציפית למשרד שלו. הוועדה הזאת תצמצם רגולציה, תסיר חסמים, תפחית מכסים ותשבור מונופולים.

"אני לא מתכוון להביא אקמול. אנחנו לא הבאנו אקמול כשהפכנו את ישראל מכלכלה סוציאליסטית לכלכלה חופשית. הכוונה היא לעשות טיפול שורש היסטורי בכלכלת ישראל כדי להסיר את החסמים לתחרות. זו לא רק הדרך הנכונה לטפל ביוקר המחיה, אלא זו גם הדרך להזניק את כלכלת ישראל הלאה לפסגות גבוהות עוד יותר".



0 תגובות