לרגל 75 שנים לצה"ל: מגן דוד יוטבע על טנקים ונגמ"שים

    קובי פינקלר No Comments on לרגל 75 שנים לצה"ל: מגן דוד יוטבע על טנקים ונגמ"שים

    בשנת ה-75 למדינת ישראל החליטו מנכ״ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר ומפקד זרוע היבשה בצה"ל, אלוף תמיר ידעי, כי סמל מגן דוד ייחודי, אשר ייקרא ״מגן פלדה״, יוטבע מהיום על כלי הרק״ם המתקדם של צה״ל

    צילום: דובר צה״ל ומשרד הביטחון
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    'מגן הפלדה' נחשף היום (רביעי) בטקס בהשתתפות ראש מנהלת המרכבה והרק"מ במשרד הביטחון, תא"ל אורן גיבר, קצין שיריון ראשי, תא״ל הישאם איברהים, סמנכ״ל ור׳ מנה״ר, זאב לנדאו, קצין הנדסה ראשי, תא״ל עידו מזרחי, קצין חי״ר צנחנים ראשי, תא״ל גיא לוי, ראש חטיבת הטכנולוגיה ליבשה, תא״ל רמי אבודרהם ובכירים נוספים.

    צעד זה יביא לכך שטנקי המרכבה 4 ונגמ״שי הנמר והאיתן, שפותחו על ידי מנהלת המרכבה והרק״ם (מנת״ק) במשרד הביטחון, בשותפות לאומית עם זרוע היבשה ותעשיות הביטחון הישראליות, יזכו לשאת מעתה סמל עם משמעות לאומית. הסמל החדש ״מגן הפלדה״, יוטבע בצבע שחור על דפנות כלי זרוע היבשה.

    יוזם הרעיון הוא מג"ד שחק מחטיבה 460 של חיל השריון, סגן אלוף איתמר מיכאלי, שבתום מסע עם מפקדי טנקי מרכבה סימן 4, נזכר בסבו, ניצול השואה, שהשתתף עם חבריו לחטיבה 7 בקרבות תש"ח בלטרון. הסב לחם עם משוריינים ונשקים מאולתרים והנכד עם מכונת המלחמה המתקדמת בעולם מפיתוח ישראלי.

    ראש מנת״ק, תא"ל אורן גיבר וקצין השריון הראשי, תא״ל הישאם איברהים, יחד עם מחלקת אמל"ח בזרוע היבשה, הפכו את הרעיון לסמל "מגן הפלדה". הסמל החדש יכלול מגן דוד שמסמל אחדות והגנה לאורך כל דורות ישראל ופלדה שמסמלת תעוזה, נחישות ורעות מצד אחד וקטלניות, מיגון, ניידות וקישוריות מהצד השני.



    0 תגובות