ראש המל"ל: לא נותן אחוז של סיכוי לפתרון דיפלומטי לאיראן

    אתר קול חי No Comments on ראש המל"ל: לא נותן אחוז של סיכוי לפתרון דיפלומטי לאיראן

    ראש המל"ל צחי הנגבי מאשים את המפגינים: "לרפורמה יש השפעה ביטחונית. האויבים שלנו הביטו בעליצות על ההפגנות. המבצע בעזה גרם להם להתפכח"

    צחי הנגבי צילום: פלאש 90
    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש המל"ל צחי הנגבי מסכם תקופה סוערת בכל הזירות, בריאיון לכתבת הודיה כריש-חזוני ב"מקור ראשון" ומתייחס למגעים עם סעודיה, לאיום האיראני ולמחאות נגד הרפורמה המשפטית.

    על נורמליזציה עם הסעודים: "מאיתנו הם לא רוצים שום דבר, רק מארצות הברית". על הגרעין האיראני: "אני לא נותן אפילו אחוז אחד של סיכוי לפתרון דיפלומטי". על ההבטחות להקפאת בנייה ביו"ש: "אין לנו בעיה למכור את אותה סחורה חמש פעמים".

    בעניין הרפורמה המשפטית מאשים הנגבי: "אי אפשר להתכחש לכך שלסיפור של הרפורמה יש, או יכולה להיות, השפעה ביטחונית. אפילו הייתה כבר. היריבים שלנו מביטים בנו בעליצות, כי מתוך חוסר הבנתם מה זו דמוקרטיה, הם מעריכים שההפגנות וההתגוששות הפוליטית מעידות על התפוררות.. בינתיים צהלת האויבים שככה קצת, משני טעמים. ראשית, יש הידברות על הרפורמה המשפטית. אני מניח שזה מקטין את תחושת היוהרה אצל האויבים שלנו. אבל זו הסיבה הפחות דרמטית; מה שיותר דרמטי הוא לדעתי המבצע בעזה. כולם קיבלו תזכורת והתפכחו מהמחשבות שלהם לגבי ההשלכות של הוויכוחים הפוליטיים על יכולת הפעולה של צה"ל ועל יכולת ההכרעה מצד הדרג המדיני".

    בעניין הגרעין האיראני: "האמריקנים לא ויתרו לרגע על האפשרות של הסכם עם איראן. האמונה שלהם הייתה ונותרה שהדרך הטובה ביותר למנוע מטהרן נשק גרעיני היא דיפלומטיה.. גם מבחינתנו עדיף פתרון דיפלומטי על פני פתרון צבאי, אבל האם אני באופן אישי מאמין שיש פתרון דיפלומטי לחתירה האיראנית לנשק גרעיני? לא. אני לא רוצה לדבר בשם כל ישראל, אבל אני לא נותן לזה אפילו אחוז אחד".



    0 תגובות