לחזק את העם שבשדות: האדמו"ר שבת בשומרון

נתי קאליש No Comments on לחזק את העם שבשדות: האדמו"ר שבת בשומרון

כ"ק האדמו"ר מקאליב שליט"א הגיע לשבת חיזוק והתרוממות ביישוב רבבה בשומרון. האדמו"ר חיזק את התושבים בסעודות ובקידושים בדברי אמונה וביטחון כדרכו בקודש | אלקנה קליין תיעד

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כמחזיק במנהג זקנו לחזק את העם שבשדות, יצא כ"ק האדמו"ר מקאליב שליט"א, לשבות את שבת קודש פרשת בהר-בחוקתי ביישוב רבבה. בואו של כ"ק האדמו"ר מקאליב יצר הדים רבים ביישוב ורבים באו לקבל את פניו עוד בטרם כניסת השבת. לפני קבלת שבת נשא דברים רב היישוב הרב אוריאל גנזל שדיבר בשבחו של כ"ק האדמו"ר והודה לו על כך שבא לשבות את שבת קודש ביישוב לרומם ולחזק את בני היישוב.

לאחר מכן נשא כ"ק האדמו"ר נשא מדברותיו דברי חיזוק והתעוררות באמונה לאור המצב המתוח שבאותו הזמן הייתה שרויה ארץ ישראל. האדמו"ר הביא את דברי גדולי ישראל שאמרו שרק בזכות האמונה והאחדות נזכה לשרוד בארץ ישראל. לאחר התפילה נאמרו פרקי תהילים בהתרגשות גדולה לשמירה על עם ישראל. 

בליל שבת קודש לאחר הסעודה, השתתפו מאות מבני היישוב בעריכת השולחן הטהור. במהלכו שוררו זמירות שבת וניגונים עתיקים מבית קאליב. בדברי התורה שנשא האדמו"ר, הזכיר את המעלה הגדולה של חברים מקשיבים המתאספים בלילות שבת לשורר שירים ותשבחות ולדבר בדברי תורה בענייני הפרשה. לאחר מכן הביא דברי חיזוק לקראת חג מתן תורתנו הקרב ובא. 

בשבת בבוקר התקיים קידוש ברוב עם בבית האכסניה של הרב אסף קליין, מאוהדי בית קאליב ביישוב. שם האריך האדמו"ר בחשיבות החינוך של הצאצאים בדרך האבות לשם ולתפארת, לעשות הכול בדרכי נועם. לתת תחושה של מתיקות ואהבה במצוות ובלימוד התורה ובתפילה, שהוא משריש בלב הצעירים את הטוב ואת המעלה שיש בתורה. 

בשעת רעווא דרעווין לאחר שירים ותשבחות, הזכיר האדמו"ר את המעלה הגדולה של עזרה לאחרים וראית הטוב באחרים. להיות בחינה של עין טובה, כלפי אחרים וגם כלפי האדם עצמו. שלא יהיה בעל רוח שפלה ונפש נמוכה, כי הדבר הוא מעצת היצר הרע שרוצה להביא את האדם לידי עצבות ולראות את הצד השלילי בכל עניין. לאחר תפילת ערבית והבדלה ברוב עם, התקיימה קבלת קהל של תושבי היישוב עד לשעות המאוחרות של הלילה. עם סיום קבלת הקהל הודו כל המארגנים לכל העוסקים והמסייעים בהכנות לשבת המרוממת שהורגשה בכל פינה ביישוב.



0 תגובות