ביקורת הגבעות על הממשלה; פינוי בעיצומה של השבת

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on ביקורת הגבעות על הממשלה; פינוי בעיצומה של השבת

    אחרי ששני רועים הותקפו בידי ערבים בגבעת שדה יונתן, בסמוך לישוב מכמש בבנימין. הפצועים ופונו לבית החולים עם חבלות בראשם, כוחות מג"ב הגיעו בעקבות האירוע ובחרו לעצור שלושה מתושבי הגבעה שהוסעו בעיצומה של השבת. "מראות מזעזעים שמתאימים לממשלת השמאל הקודמת"

    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כ-80 פורעים ערבים מהכפר דיר דבוואן עלו סמוך לכניסת השבת לגבעת "שדה יונתן" שהוקמה לפני כחודש וחצי על כביש אלון – בסמוך לישוב מכמש בבנימין, והחלו לתקוף באלימות באלות ובאבנים 2 רועי צאן שרעו את עדר הצאן בגבעה.

    תושבים נוספים מהגבעה חשו למקום והותקפו אף הם. שני הרועים וכן תושב נוסף נפצעו בראשם ופונו על ידי כונני מד"א לבית החולים, שם קיבלו טיפול במהלך השבת.

    לאחר האירוע, דקות לפני כניסת השבת, פשטו על הגבעה כוחות מג"ב שסירבו לעצור את הפורעים הערבים שעוד השקיפו מרחוק, והחלו לפנות את תושבי הגבעה כשהם מציגים להם צו שטח צבאי סגור שהוטל על המקום.

    הסבריהם של התושבים כי בעוד דקות נכנסת שבת ועדר הכבשים שכולל טליות צעירות שלא יוכלו לעמוד במסע, נפלו על אוזניים ערלות והשוטרים פתחו בפינוי התושבים כשהם עוצרים שלושה מהם.

    רק בשעות המאוחרות של הלילה הוסעו העצורים בכוח חרף השבת, ונזרקו בכיכר הכניסה לבית אל – שם נאמר להם כי הם חופשיים לנפשם. מוקדם יותר השבוע פשטו על המקום קציני מנהל אזרחי וכוחות מג"ב, והחרימו רכב ששימש את תושבי הגבעה, ציוד רב וכן זוג תפילין של אחד מרועי הצאן.
    את הגבעה שהוקמה לפני כחודש וחצי בנקודה אסטרטגית החולשת על כביש אלון, מאיישים כיום גרעין של בחורים שמגדל במקום עדר כבשים ושדות חקלאיים לטובת שמירת השטח.

    בגבעה תקפו בחריפות את מסע ההתנכלות שנפתח כנגד הגבעה, וכינו זאת מדיניות אנטישמית: "אחרי כמעט חודש וחצי שהגבעה התפתחה ושמרה על אדמות הלאום באזור מפני התפשטות הבניה הערבית, נראה שמישהו בממשלה או במערכת הביטחון החליט להיכנע ללחץ הערבי מהכפר דיר דבוואן שראה בעין צרה את תוכניות ההשתלטות שלו נבלמות, ופתח במסע התנכלות כנגד הגבעה".

    "מעצר של תושבים בעיצומה של השבת – רגעים אחרי שהותקפו ונפצעו, הרס חוזר ונשנה והחרמה של זוג תפילין אלו דברים מזעזעים שלא נראו כאן בחודשים האחרונים וזכורים היטב מממשלת השמאל הקודמת. עם ישראל בחר בממשלת הימין הנוכחית כדי שתבלום את מסע ההרס שניהל גנץ כנגד ההתיישבות ותעמוד לצידה בכל דרך, אך נראה שהכל נמשך כשהיה. אנו קוראים לשרי הממשלה להתעשת ולוודא שמסע הרס כאלו יעברו מן העולם", מסרו בגבעה



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מזעזע .
      אבל למה אתם שמים תמונה של פצוע. זה לא כדאי…………….