בן גביר לנתניהו: "מוזמן לפטר אותנו, דורשים ימין מלא"

איתי גדסי No Comments on בן גביר לנתניהו: "מוזמן לפטר אותנו, דורשים ימין מלא"

לאחר הודעת הליכוד, בה כתבו כי בן גביר "לא חייב להישאר בממשלה", השר לביטחון לאומי מגיב: "נתניהו מוזמן לפטר אותנו. לא נגיע להצבעות בכנסת עד שראש הממשלה יפנים שאנחנו רוצים ממשלת ימין מלא"

צילום: Arie Leib Abrams/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סדקים בממשלה בצל ההסלמה בדרום: השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר מסר לפני זמן קצר הצהרה לתקשורת מהעיר שדרות, בה החריף את הטון נגד ראש הממשלה, אחרי הודעת הליכוד: "אם ראש הממשלה לא רוצה ממשלת ימין, הוא מוזמן לפטר אותנו. לא נגיע להצבעות בכנסת עד שראש הממשלה יפנים ויבין שאנחנו רוצים ממשלת ימין מלא מלא, ושאנחנו חלק בלתי נפרד מהדיונים וחלק ממימוש המדיניות הביטחונית של ממשלת ישראל". בן גביר הבהיר: "אנחנו לא קישוט".

video
play-sharp-fill
קודם לכן, הגיבו בליכוד בחריפות להודעת עוצמה יהודית על החרמת ההצבעות במליאת הכנסת, על רקע המדיניות הביטחונית בדרום ואומרים כי "בן גביר לא חייב להישאר בממשלה".

"ראש הממשלה, שר הביטחון, צה״ל וגורמי הביטחון הם שמנהלים את האירועים הביטחוניים הרגישים והמורכבים שעימם מדינת ישראל מתמודדת", מסרו בליכוד בהודעה התקיפה. "ראש הממשלה הוא שמחליט מיהם הגורמים הרלוונטיים בדיונים. אם הדבר אינו מקובל על השר בן גביר הוא אינו חייב להישאר בממשלה".

מוקדם יותר היום, "בעקבות התגובה הרפה בעזה הלילה" כלשונם, סיעת עוצמה יהודית החליטה לא להגיע להצבעות בכנסת היום והודיעה כי תקיים ישיבת סיעה מיוחדת בעיר שדרות.

כזכור, שורה של רקטות נורו הלילה (בין שלישי לרביעי) מרצועת עזה לעבר אשקלון, שדרות, ויישובים נוספים בעוטף עזה. בסך הכל נורו ביממה האחרונה למעלה מ-70 רקטות, בסבב שהחל בעקבות מותו של בכיר הג'יהאד האיסלאמי שמת בכלאו.

בתגובה, כוחות צה"ל תקפו ברצועה אתרים לייצור אמצעי לחימה, מוצבים, מתחמים צבאיים ומנהרה תת-קרקעית של ארגון הטרור חמאס, שלא חצתה לשטח ישראל.

גם חבר הכנסת ניסים ואטורי מהליכוד מתח ביקורת חריפה על מדיניות הממשלה ואמר בשיחה עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר: "התגובה שלנו לא מספקת. אני מבין את הכעס של הציבור. תצטרך לבוא מכה יותר קשה". עוד אמר: "אני בקואליציה אבל יש לי המון ביקורת בבוקר הזה. אני חושב שזו תגובה שמחלישה אותנו. אנחנו צריכים להכות חזק בלי לחשוש".

יו"ר סיעת עוצמה יהודית ח"כ יצחק קרויזר, קרא לממשלה לא להחזיר את גופת האסיר שמת בכלא עדנאן חדר, עד שלא יוחזרו החיילים הדר גולדין ואורון שאול: "מדינת ישראל חייבת לנצל את ההזדמנות ולהשתמש בגופת המחבל כאמצעי לחץ על גופי הטרור".

במהדורה המרכזית אמש, אמר ח"כ אלמוג כהן מעוצמה יהודית, בעצמו תושב הדרום, כי "אין לו כוונה לשתוק" לנוכח המצב הביטחוני וקרא לממשלה לחזור למדיניות החיסולים, משום ש"מדיניות ההכלה לא עובדת". עוד אמר כהן: "אין מדינה בעולם שירו עליה וינסו לרצוח את ילדיה והיא לא תגיב. התגובה צריכה להיות קשה וכואבת. אין תירוצים".

דבריו המלאים של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בהצהרה לתקשורת: לפני כחצי שנה אזרחי מדינת ישראל הלכו לבחירות, הם הלכו להצביע לממשלת ימין מלא מלא. ממשלה, שכך הם ציפו, שתכריע ממשלה שתגיב על כל טיל, על כל הפקרות, על כל ילד כאן שמתופף שמנסים לרצוח אותו. הם הלכו להצביע לממשלה שתפנה את חאן אל אחמר. הם הלכו להצביע לממשלה שתיתן מענה לטרור, הם הלכו להצביע לממשלה שתעשה רפורמה משפטית.

אנחנו שישה חודשים אחרי, ארבעה חודשים אחרי קום הממשלה הזו, ולצערי, כפי שאמרתי בישיבת ראשי קואליציה בראשון האחרון, זו לא ממשלת ימין מלא-מלא. עזה מפגיזה אותנו פעם אחר פעם והתגובה רפה וחלשה. רפורמה משפטית – מנסים למסמס אותה למרות דרישת כל מחנה הימין. חאן אל אחמר לא מפונה והממשלה נותנת תגובה מבישה לבית המשפט העליון. ואפילו הדברים הכי פשוטים כמו טלפונים ששללתי ממחבלים בשבועות האחרונים, החלטה שאתה לא מודעים אליה, ראש הממשלה מסמס את ההחלטה הזאת ומאחורי הקלעים פעל כדי לא לאפשר לי לחסום את הטלפונים למחבלים.

אני אוהב את ראש הממשלה נתניהו, מעריך אותו מאוד, בחודשים האחרונים למדתי להכיר, באמת יהודי יקר, יש לנו שיחות לתוך הלילה, אבל צריך לומר אני אוהב ומחוייב יותר לתושבי שדרות ותושבי באר שבע, לתושבי הנגב והגליל, לכל תושבי מדינת ישראל.

אני אומר בצורה הכי פשוטה לנוכח הודעת ראש ממשלה: ראש הממשלה, אם אתה לא רוצה עוצמה יהודית בממשלה – אתה מוזמן לפטר אותנו. כי אם אתה לא רוצה ממשלת ימין מלא מלא אתה מוזמן לשלוח אותנו הביתה. אני מודיע כאן שאנחנו עוצמה יהודית לא נגיע להצבעות בכנסת עד אשר ראש הממשלה יבין שהמטרה של הממשלה הזאת זו ממשלת ימין מלא-מלא, אני השר לביטחון לאומי חובתי להיות שותף בדיונים ביטחוניים.

ראש הממשלה, אני אומר את זה בצורה הכי מפורשת, אם הוא רוצה שאנחנו נהיה בממשלה ואם הוא רוצה שאנחנו נצביע יחד עם הממשלה, הוא צריך להזמין אותנו לדיונים הללו ולא רק כקישוט, לא כמו שהיה בחודשים האחרונים שההחלטות כבר הגיעו מראש. אנחנו שותפים, אם אנחנו שותפים אנחנו צריכים להיות מוזמנים, אבל יותר חשוב מכך, גם משפיעים. תהיה כאן מדיניות ממשלת ימין, אם ראש הממשלה רוצה, אנחנו נשמח. אם לא – אנחנו לא מגיעים להצבעות מעכשיו. תודה רבה.



0 תגובות