פרוש במסר תקיף על חוק הגיוס: "הסכמים צריך לכבד"

    אסתי פלד No Comments on פרוש במסר תקיף על חוק הגיוס: "הסכמים צריך לכבד"

    השר פרוש בשיחה עם 'קול חי' על חוק הגיוס: "אנחנו צריכים לקבל את חוק הגיוס כמו שהובטח לנו. יש הסכם ואותו צריך לכבד. היו נוסחים שנתניהו אמר שלהם הוא לא יכול להסכים, עכשיו גם למה שהוא חתם הוא לא יכול? אם כן נדע שהליכוד לא מסוגל". הוא הדגיש: "אני לא חושב שהאופוזיציה הזו הייתה נותנת לנו את חוק יסוד לומדי תורה או פסקת התגברות" | ומה השיב במענה לשאלה האם הוא אופטימי ביחס לסיכויי העברת החוק?

    מאיר פרוש צילום: Arie Leib Abrams/Flash90
    13:24
    26.04.24
    מערכת האתר No Comments on "בצאת ישראל": שמחת חג עם שרוליק ויינברגר וישיבת קה אכסוף | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר ירושלים ומסורת, מאיר פרוש (יהדות התורה), שוחח הערב (חמישי) עם יעקב ריבלין ואבי בלום ב"פילפוליטיקה" על הרפורמה המשפטית וחוק הגיוס.

    "זה לא נכון לומר שאני לא רוצה הידברות", אמר פרוש. "גם אלה שיזמו את החקיקה רצו הידברות אבל הצד השני העדיף לגייס את הציבור שלו להפגנות וזה הגיע למתח נוראי. חשוב שיש הידברות. אבל היא לא אמורה להפסיק בסוף את התהליך של החקיקה. היא לא צריכה לעקר את מה שאנחנו רוצים לתקן".

    "אני לא רוצה לדבר על דד ליין", הוסיף. "צריך לנסות להגיע להסכמה – אבל אם לא מצליחים צריך להמשיך. אני לא מכיר בעל פה את התנאים של הצד השני. אבל נכון להידבר ונכון לומר את זה כי אף אחד לא רוצה מלחמות". עם זאת, הדגיש: "יש ציבור גדול שבחר 64 מנדטים ורוצה את הרפורמה".

    על דחיית חוק הגיוס: "אלי אף אחד לא פנה לדחות את חוק הגיוס. בחלוקת העבודה בממשלה סמוטריץ' מרכז את הנושא ובאו עם נוסחה שהייתה מקובלת עלינו אבל יש לנו את בעיית היחסים בין גלנט לסמוטריץ'. גם במשרד הביטחון עבדו על ניסוח. לי לא הראו אותו ואני לא חושב משמישהו ראה אותו. ביקשתי לראות את זה".

    הוא נשאל מה ייעשה במידה ויתבקש לדחות את החוק: "אני לא רוצה לומר כן, כי אנחנו צריכים לקבל את חוק הגיוס כמו שהובטח לנו. לנו יש הסכם ואותו צריך לכבד. מי שלא יכול לכבד את ההסכם – שיתייצב ויגיד את זה. וזה לא יהיה המקרה הראשון שהוא לא יכול לכבד".

    פרוש נשאל האם הוא מעריך שהחוק יעבור בקיץ הקרוב: "יש לו את כל האפשרויות לעבור בקיץ. היו נוסחים שנתניהו אמר שלהם הוא לא יכול להסכים, אבל למה שהוא חתם הוא מסוגל. עכשיו גם את זה לא? אם כן נדע שהליכוד לא מסוגל".

    עם זאת, הוא הבהיר כי הוא אינו רומז על צעדים פוליטיים כלשהם: "אני לא חושב שהאופוזיציה הזו הייתה נותנת לנו את חוק יסוד לומדי תורה או פסקת התגברות. אין צורך להיסחף".

    לצד זאת, ציין פרוש: "במתווה שגנץ חתם עליו לפני שנתיים וחצי לא היו יעדים בחוק, עכשיו כשהוא באופוזיציה הוא משחיז סכינים והוא יהיה תקיף".

    ביחס לשאלה הוא אופטימי בעניין סיכויי העברת החוק, השיב השר: "אני אופטימי לגבי זה שלא תשתכח תורה מישראל ושלא יגייסו אותנו. טוב יהיה אם זה יהיה בחוק".



    0 תגובות