הנשיא הרצוג: "מבקש שנפשוט מעלינו את המחלוקות"

אתר קול חי No Comments on הנשיא הרצוג: "מבקש שנפשוט מעלינו את המחלוקות"

הרצוג בהר הרצל: "מבקש שנפשוט מעלינו את המחלוקות ונסיר את המחיצות". ראש הממשלה נתניהו: "הם שטופים בתאוות הרצח ואנחנו חדורים בשליחות החיים"

צילום: חיים צח לע״מ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נשיא המדינה, יצחק הרצוג קרא לאחדות בעם, בטקס האזכרה הממלכתי לחללי פעולות האיבה בהר הרצל: "שוב, כמו בכל שנה, אנו נפגשים כאן. והשנה, אני פונה מכאן לכלל הציבור בישראל, כפי שפניתי בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה ביד ושם, וכפי שפניתי אמש בטקס הממלכתי בכותל, ומבקש שנפשוט מעלינו את המחלוקות, נסיר את המחיצות, נתעטף בכאב ובגעגוע, ונתייחד עם זכרם של אהוביכם – אהובינו".

צילום: חיים צח לע״מ

חיים צח לע״מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בטקס: "מאז שניצני התחייה הלאומית נראו בארץ-ישראל לפני 170 שנה, מבקשי נפשנו לא בוחלים באמצעים כדי לנסות לעקור אותנו מן המולדת. אתמול והיום ביום הזיכרון בירושלים ובחבל בנימין קיבלנו המחשה לכך בשני פיגועי טרור נוספים. כל דור בתורו עומד בפני רעל ההסתה, קנאות החורבן ותאוות ההרג. כל דור בתורו חייב לעמוד איתן בפני צוררינו, ולהעמיק את שורשינו בארצנו.

"בניגוד לקיומנו השברירי ביישוב העברי הקטן, כיום עוצמתנו איננה מוטלת בספק. אנו שולחים את טובי לוחמינו לעומק קיני הטרור כדי לפגוע במי שקמים עלינו לכלותנו. כל מי שמרים את ידו עלינו – לא יינקה. במקביל, אנחנו מחזקים את אחיזתנו ברחבי המולדת. אנחנו נוסיף לבנות, נוסיף ליצור, נוסיף לנטוע, נוסיף חיים.

צילום – קובי גדעון / לע"מ

"אחיי ואחיותיי, כשחיי יקיריכם נגזלו בידי מרצחים עלובי נפש, חיות אדם, ליבי נסדק איתכם מכאב. אני מכיר את המחיר הנורא ששילמתם, את מחיר החלל שנפער בלבבות שלכם. לכם, ולחברה הישראלית כולה, אבדו דמויות נפלאות, נשמות גדולות, נשמות גדולות לפעמים של ילדים קטנים, נשמות גדולות שהיו מעיין אינסופי של נתינה, של רגישות, של טוב-לב.

"לפני שלושה חודשים, בפיגוע-הירי בליל שבת בנווה-יעקב, כמה מן הנרצחים נחלצו לסייע לנפגעים הראשונים, וכך הם נפגעו בעצמם. במקום שהם יאמרו קידוש – אמרנו עליהם קדיש. ביכינו את חללי טרור טהורי-לב, וגם אזרחי ארצות אחרות.

"המחבלים הארורים, בשנאתם העיוורת, מסמנים כמטרה חפים מפשע, יהודים ולא יהודים נופלים קורבן לשפלותם הזדונית. וכמובן, לגודל השבר, איבדנו שלושה צמדים של אחים ואחיות. האור העצום שקרן מהם חדר לכל בית, כפי שאמר שלום יניב מהר ברכה, אביהם של הלל ויגל שנרצחו בחווארה: "כולנו אחים, כולנו משפחה אחת גדולה".

"דבורה פאלי, אימם של יעקב ואושי הקטנים, ילדים יפהפיים שנרצחו בפיגוע הדריסה בשכונת רמות, ביקשה מן האלפים שבאו לנחם בימי ה'שבעה' להשלים את החסר בעזרת מעשה טוב שימשיך את קיומם של הבנים: לכבד הורים, לעשות חסד עם חבר, ללמוד תורה.

"הרב ליאו די מהיישוב אפרת ליווה למנוחות, יום אחר יום, את בנותיו מאיה ורינה ואת רעייתו, לוסי. ליאו השמיע דברים נוקבים וצלולים: "ארגוני הטרור", כך אמר, "שמונעים על ידי אידיאולוגיה רצחנית במימון איראן, אינם מבחינים בין תושבי אפרת ותושבי תל אביב. הם מוכנים להרוס את חיי הילדים שלנו תוך שנייה. אבל אנחנו בני האור, הלוחמים בבני החושך תמיד ננצח. כי עם ישראל חי".

"במשרד שלי הוספתי את התמונות של האחים הללו. של הילדים הקטנים, של יעקב ואושי ושל האחרים. אתמול ביקרה משלחת של חברי קונגרס אמריקאים ושאלו אותי על התגובות על הקיצוניות האלימות, מעגל האלימות. והבאתי את התמונה על שני הילדים הקטנים של אושי ויעקב. והייתה תמונה נוספת בשעות שהמרצחים האלה רצחו את הילדים הטהורים הללו, צוות הצלה שלנו מוציא ילד טורקי מהריסות ברעש בטורקיה. באותן שעות – והנה כל ההבדל.

"הם שטופים בתאוות הרצח – אמרתי אתמול ואני אומר גם היום – לו היו יכולים, היו רוצחים את כולנו. ואנחנו חדורים בשליחות החיים. השליחות הזאת מחייבת אותנו להילחם ולהשיב מלחמה שערה. זה השינוי הגדול שחל בתולדות עמנו. איננו שוב קורבנות חסרי ישע, אנחנו משלמים מעת לעת בייסורים של משפחות אבל אנחנו יכולים להם.

"ראינו את השרשרת האנושית, אל ההלוויות, ומן ההלוויות, במסע הפרידה והחיזוק. לאורך הצירים עמדו המוני מלווים עם דגלי ישראל, ונתנו תשובה נחרצת לאויבינו: לעולם לא תשברו אותנו. לעולם לא תגברו עלינו. תעצומות הרוח שלנו חזקות מן הברבריות שלכם.

"משפחות יקרות, החיבוק האוהב של העם עוטף אתכן, בערבות הדדית שהיא יסוד קיומנו. כולנו אחים. אחים בכאב, ביגון, וגם בשמחה.

"היום, דווקא היום, נער צעיר מהר ברכה, צור יניב, אחיהם של הלל ויגל, הגיע לגיל שלוש-עשרה בר-מצווה. כפי שעושה כל משפחה כאן, צור נושא עימו את זכר יקיריו – אחיו הגדולים. וכפי שנעשה הערב, כשיעלה אורן של משואות העצמאות, יאמר גם צור: "אבינו שבשמים, צור ישראל וגואלו, ברך את מדינת ישראל". מדינת ישראל, שחללי פעולות האיבה יהיו חלק ממנה לדורי דורות. יהי זכרם ברוך".



0 תגובות